• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Waarde gebruikte apparatuur?

Gestart door metalfreak, 15 oktober 2019, 19:00:36

Vorige topic - Volgende topic

metalfreak

Wat is de waarde van gebruikte apparatuur? Bestaan daar richtlijnen voor? Zo zag ik een dsp anti mode 2.0  te koop van 6 jaar oud. De eigenaar wil er 450,-- voor hebben. Nieuw kost die nu 869,-- zag ik. Is zo'n prijs voor een 6 jaar oud apparaat niet erg veel?

Dynky

da's imo allemaal relatief.
er is in die 6 jaar tijd niets aan het toestel as such gewijzigd, ttz als je nu een nieuwe koopt is die (los van mogelijke firmware-updates die je zelf kon doen) exact identiek aan die "oude".

verder slijt er eigenlijk ook niets zoals knoppen/sliders oid aan zo'n AM2DC want die heeft hij zelfs niet (je bedient alles als ik het me goed herinner met die wat knullige remote)
dus ik vind de vraagprijs in zoverre niet onredelijk, vooral omdat ze vrij zelden worden aangeboden.
ook commercieel actief.

Randomuser

Heeft heel weinig zin, zo'n discussie. Sommige apparaten brengen 1/20e van hun nieuwprijs en de andere gaan voor 4-voud de nieuwprijs weg.

funky

Klopt .... is vraag en aanbod (inkoppertje). Ik heb bijvoorbeeld in het verleden veel Thorens (150, 160, 166) pickups verkocht voor 30 tot 50 euro. Als je ziet wat ze nu opbrengen ...  :-\ had ik ze beter in de opslag kunnen zetten. Aan de andere kant leverden dvd spelers en simpele cd spelers toen, i.t.t. nu ook nog wat op ...

funky

MODERATOR; volgens mij loopt de plaatsingsklok 2 uur achter ...

minplus

Is bekend, maar een mod kan daar niets aan doen behalve advies geven.
Bij mij staat ie goed: Op je naam klikken. Vervolgens kun je het instellen bij layout-voorkeuren. Daarna loopt de klok bovenin en dus ook de plaatsingsklok goed.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

funky


BunnY

Je hebt als verkoper ook maar 1 iemand nodig die het ding voor jouw prijs wil kopen :)

Maar ik vind het ook wel veel voor een gebruikt toestel. Ik probeer toch nooit meer dan de helft te betalen bij een 'jonge' tweedehands.
We'll see about that !!

karma

Prijzen gaan inderdaad soms wel een beetje de pan uit. Alles wat oud is noemt men vintage en als je soms prijzen ziet dan wil ik er dat niet voor geven. Ik frons dan ook geregeld mijn wenkbrauwen. Koopjes zijn er tegenwoordig niet veel meer. Voorafgaand aan audiofreaks keek ik nog even naar platenspelers en zag een Gerard 301. Mooi ding hoor maar 4.500 euro? Zelfde geldt voor cassettedecks en zoals Tisniks al aangaf de oude Thorensen gingen in de jaren negentig voor weinig over de toonbank. Kijk ook eens wat men vraagt voor oude topmodellen.