• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Schiit loki linkerkanaal valt weg. Importeur zegt is normaal.

Gestart door metalfreak, 17 oktober 2019, 14:04:33

Vorige topic - Volgende topic

bram freestone


De schiit produkten hebben geen slecht naam integendeel hier nog een consument die na ±8mnd zijn bevindigen

uit.En neen het probleem van het forumllid omtrecht zijn klacht heb ik nog niet ondekt
Phillips MFBserie 587.AH494.<br />CDspeler Phillips 690,<br />,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,aiwa 8700,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.<br />Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black<br />   wharfedale 10.7, Wharfedale EVO 4.4.

richard

19 oktober 2019, 21:39:59 #61 Laatste wijziging: 19 oktober 2019, 21:44:29 door richard
Citaat van: TANNOY op 19 oktober 2019, 12:30:10...dan kun je iedereen die hard schreeuwt een nieuw model geven als het model in orde is.
zo werkt het niet....
Nee, maar zo'n draadje als deze is ook niet erg goed voor de handel.

Of de klacht terecht is of niet, voor de meeste klanten lijkt me het belangrijk om te weten hoe er met een klacht wordt omgegaan en dat is niet het idee krijgen dat je met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Overigens is Loki de god van een hoop ellende; hopelijk niet kenmerkend voor het product.
Genoeg is beter.

TANNOY

Citaat van: richard op 19 oktober 2019, 21:39:59
Citaat van: TANNOY op 19 oktober 2019, 12:30:10...dan kun je iedereen die hard schreeuwt een nieuw model geven als het model in orde is.
zo werkt het niet....
Nee, maar zo'n draadje als deze is ook niet erg goed voor de handel.

Of de klacht terecht is of niet, voor de meeste klanten lijkt me het belangrijk om te weten hoe er met een klacht wordt omgegaan en dat is niet het idee krijgen dat je met een kluitje in het riet wordt gestuurd.

Overigens is Loki de god van een hoop ellende; hopelijk niet kenmerkend voor het product.
we hebben de klant netjes op de hoogte gebracht, maar als de klant het niet wil begrijpen of zijn eigen mening heeft en het anders ziet, dan is het zo, dat wil niet zeggen dat de klant in een rietje word gestuurd.

zelfs hier word op gereageerd, met alle respect,maar dat doen ook de meeste bedrijven niet,dus met dat met een kluitje in het rietje worden gestuurd, zie ik niet zo zitten.


we bespreken het hier ook open, dus ik denk dat de mensen ook wel verder kunnen kijken dan Audiofreaks ;)



nee hoor het product is zeer goed ontvangen en verkoopt zeer goed, ik had het persoonlijk niet verwacht, maar schijnbaar is de markt er toch voor. 














people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Regenpak

Ik blijf het een vaag verhaal vinden. Is er nou een dip in het audio van het linkerkanaal bij INschakelen van het hele ding of bij het OMschakelen van bypass naar EQ? Met andere woorden, als het ding wordt aangezet terwijl hij in EQ staat moet de electronica eerst stabiliseren voordat-ie nominaal gaat functioneren. DAT is normaal voor een electronisch circuit. Als ie al aanstaat en van bypass naar EQ wordt geschakeld moet DAT zonder onderbreking gebeuren. Het relais schakelt om in 2 ms (Omron datasheet van relais met identieke footprint) en je moet wel heeeeeeeel goed luisteren om dat te horen.

Als ik mijn geliefde Philips DFA888 inschakel heb ik ook niet meteen geluid (maar wel beide kanalen tegelijkertijd...).

Tjerk
It's been Monday all week long!

richard

Citaat van: TANNOY op 19 oktober 2019, 22:24:54zelfs hier word op gereageerd, met alle respect,maar dat doen ook de meeste bedrijven niet,dus met dat met een kluitje in het rietje worden gestuurd, zie ik niet zo zitten.
Jij ziet dat niet zo zitten, maar je klant wel en daar gaat het om.
Genoeg is beter.

Heintje

Citaat van: metalfreak op 19 oktober 2019, 22:58:08...
Zoals al vermeld als ik dit vooraf had geweten had ik het niet gekocht. En dan ook nog zeggen de één heeft het wel, de ander niet. Wat een product.......
Aankomende week maar alles aan de rechtsbijstand overdragen.

Voor die paar Euro's?
Zet het apparaat te koop op MP o.v.v. de precieze werking en je bent van je ergernis af.
Alleen al de check of je recht hebt op rechtsbijstand (dus de "polis-check") kost waarschijnlijk al meer dan het hele apparaat kost. Zonde.

Ik vind het trouwens vervelend voor beide partijen dat je je zo ergert, zou niet mogen/moeten ...

minplus

Ik denk niet dat de verzekeringsfirma blij is met een klus van 1000â,¬ of meer voor een apparaat van 150â,¬ dat 1 dingetje voor jou iets minder/anders doet dan je zou verwachten. Ga er maar vanuit dat je op de zwarte lijst geplaatst wordt.
Lijkt me niet verstandig; dan lijkt me het voorstel van Heintje veel zinniger.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

jpio

Los van het bovenstaande hebben we daar ook mee te maken gehad, 3x zelfs en toch doorgezet én gewonnen.
1x met ziektekostenverzekeraar (via consumentenbond), 1x met afgebeten poot van onze kat en 1x met voormalige baas/UWV.
De bedragen waren weliswaar hoger maar in alle gevallen werd het mij ontraden om.. enz.
Ja doei, ben er voor verzekerd, betaal er genoeg voor dus aan het werk en met succes.
Het ging hier om resp. 1000, 500 en zowat een jaarsalaris...

Weet niet of dit dan ook de moeite waard is en van een zwarte lijst is mij niets bekend overigens.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Rogers Hifi

Als je in je recht staat zou ik niet weten waarom je het niet ozu laten voorkomen. Als ik hoor hoe een leverancier zich opstelt met dreigementen van onderzoekskosten betalen... zou ik hem zelf trakteren met het de kosten van het proces. Uiteindelijk kost hem dat het veelvoudige van gewoon een nieuw werkend exemplaar zonder gebreken. Je hoort het tegenwoordig vaak, verkopen en vervolgens slechte/geen after sales.

Wat ik overigens niet helemaal begrijp is nog het volgende, Stel je tijdens het luisteren steeds de klankkleur bij? Zou je dit voor een luistersessie doen zou je er geen last van hebben.. of (de)activeer je dat ding steeds? Anders zou ik zelf voor een andere optie gaan.

minplus

Citaat van: jpio op 20 oktober 2019, 15:26:50Los van het bovenstaande hebben we daar ook mee te maken gehad, 3x zelfs en toch doorgezet én gewonnen.
1x met ziektekostenverzekeraar (via consumentenbond), 1x met afgebeten poot van onze kat en 1x met voormalige baas/UWV.
De bedragen waren weliswaar hoger maar in alle gevallen werd het mij ontraden om.. enz.
Ja doei, ben er voor verzekerd, betaal er genoeg voor dus aan het werk en met succes.
Het ging hier om resp. 1000, 500 en zowat een jaarsalaris...

Weet niet of dit dan ook de moeite waard is en van een zwarte lijst is mij niets bekend overigens.

Dit zijn idd. volledig vergelijkbare gevallen (?)
Maar denk je echt dat de op hoe meer hoe beter winst gerichte verzekeringsclubs geen lijsten bijhouden?

Voor mij is het uiteindelijk altijd een kwestie van hoeveel zin heeft het.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

jpio

Tuurlijk is dit niet hetzelfde. Ging me meer om het feit dat zo'n rechtsbijstandsverzekering wel degelijk wat kan doen bij onoverbrugbare verschillen. Ook als ze zelf het nut er niet van in (willen) zien.
Hangt allemaal van de situatie en meerwaarde of service af.
Als ik het gevoel heb dat ik afgezeken wordt door een maatschappij, leverancier oid dan gaat de kont tegen de krib.
Het liefst lost, denk ik, iedereen het eea goedschiks op maar indien redelijkerwijs niet mogelijk.. tja.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

minplus

Zeker.
Maar voor zoiets als dit ga ik m'n verzekeringen niet inschakelen. Daar pieker ik geen seconde over.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

TANNOY

CitaatWat ik overigens niet helemaal begrijp is nog het volgende, Stel je tijdens het luisteren steeds de klankkleur bij? Zou je dit voor een luistersessie doen zou je er geen last van hebben.. of (de)activeer je dat ding steeds? Anders zou ik zelf voor een andere optie gaan.

er zit achterop een aan uit schakelaar met een inschakelvertraging van 8-10 sec.

dan kan je ook nog als het signaal dus hoorbaar is en zonder EQ hem inschakelen, dit gaat dus zonder inschakelvertraging, maar zet dus gelijk het signaal daar over.

dat is een fractie dus hoorbaar.


inderdaad, als je gewoon het apparaat eerst gewoon uitzet of aanzet dan is het is dus niet aan de orde , want dan is de inschakelvertraging actief . ;)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Rogers Hifi

Citaat van: TANNOY op 20 oktober 2019, 18:14:53
CitaatWat ik overigens niet helemaal begrijp is nog het volgende, Stel je tijdens het luisteren steeds de klankkleur bij? Zou je dit voor een luistersessie doen zou je er geen last van hebben.. of (de)activeer je dat ding steeds? Anders zou ik zelf voor een andere optie gaan.

er zit achterop een aan uit schakelaar met een inschakelvertraging van 8-10 sec.

dan kan je ook nog als het signaal dus hoorbaar is en zonder EQ hem inschakelen, dit gaat dus zonder inschakelvertraging, maar zet dus gelijk het signaal daar over.

dat is een fractie dus hoorbaar.


inderdaad, als je gewoon het apparaat eerst gewoon uitzet of aanzet dan is het is dus niet aan de orde , want dan is de inschakelvertraging actief . ;)

Duidelijk, ik zou dan voor iets anders gaan dan zo'n kastje.

TANNOY

Citaat van: Rogers Hifi op 20 oktober 2019, 19:14:55
Citaat van: TANNOY op 20 oktober 2019, 18:14:53
Citaat van: undefinedWat ik overigens niet helemaal begrijp is nog het volgende, Stel je tijdens het luisteren steeds de klankkleur bij? Zou je dit voor een luistersessie doen zou je er geen last van hebben.. of (de)activeer je dat ding steeds? Anders zou ik zelf voor een andere optie gaan.

er zit achterop een aan uit schakelaar met een inschakelvertraging van 8-10 sec.

dan kan je ook nog als het signaal dus hoorbaar is en zonder EQ hem inschakelen, dit gaat dus zonder inschakelvertraging, maar zet dus gelijk het signaal daar over.

dat is een fractie dus hoorbaar.


inderdaad, als je gewoon het apparaat eerst gewoon uitzet of aanzet dan is het is dus niet aan de orde , want dan is de inschakelvertraging actief . ;)

Duidelijk, ik zou dan voor iets anders gaan dan zo'n kastje.
wat is je andere nieuwe optie?

people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/