• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Musical Fidelity X-can V2

Gestart door BoxerTys, 20 oktober 2019, 18:02:18

Vorige topic - Volgende topic

BoxerTys

Goedendag AudioFreaks, ik heb gisteren een Musical Fidelity X-can V2 koptelefoon versterker van een maat gekregen, ik gebruik zelf een draadloze Sennheiser maar als ik de reviews lees van deze X-can lijkt het wel of iedereen een bedrade koptelefoon hierop gebruikt, is het dan beter om bij een koptelefoon versterker een bedrade koptelefoon te gebruiken ? of zijn al die reviews die ik heb gelezen met bedrade versies puur toeval...  :o zijn hier mensen met ervaringen met een koptelefoon versterker ?

TANNOY

ach ja, in principe is bedraad nog wel beter, alhoewel draadloos ook al erg mooi word.

het ligt ook een beetje in hoe kritisch je bent.


persoonlijk gebruik ik ook liever eeen draad.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

Vincent Kars

Dat is zeker geen toeval, de X-can wordt bedraad gebruikt omdat
- X-can heeft geen Bluetooth of enige andere vorm van draadloze communicatie aan boord
- voor Bluetooth e.d. heb je geen koptelefoon versterker nodig, zie zit namelijk in de ontvanger (de koptelefoon)

Bedraad versus Bluetooth: de purist geeft de voorkeur aan bedraad omdat Bluetooth lossy compressie is (lees high bit rate MP3).
In de praktijk kan er afhankelijk van de kwaliteit van Codec/DAC/versterkers (ja dat zit allemaal in zo’n draadloos geval ingebouwd) en niet te vergeten de koptelefoon zelf, een goed resultaat worden bereikt.

Wat meer detail kun je op mijn website vinden: http://www.thewelltemperedcomputer.com/HW/Bluetooth.htm

BoxerTys

De MF x-can die ik had gekregen was niet werkend te krijgen, zag er van binnen ook vrij rommelig uit, er was duidelijk door een amateur aan gesleuteld, maar omdat ik het apparaat zelf wel mooi vind staan bij mijn Musical Fidelity audio set heb ik op Marktplaats voor een leuk prijsje een andere MF X-can V2 kunnen kopen, en ik moet zeggen dat werkt echt veel beter dan een koptelefoon aangesloten in de voorversterker zelf, zowel de draadloze als mijn bedrade koptelefoon klinken veel levendiger en krachtiger dan voorheen, een aanrader  ;D