• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Geen line in...

Gestart door Jansen!, 13 mei 2020, 11:20:53

Vorige topic - Volgende topic

Bloom

Je kunt Audacity natuurlijk ook gebruiken met het besturingssysteem waarvoor het eigenlijk ontworpen werd: Linux. Geen aparte drivers nodig en alles werkt van de eerste keer.

Rogers Hifi

Volgens mij heeft meneer een Windows machine 💤

Bloom

O ja, die heb ik ook nog thuis. Een notebook van het werk voor telewerk. En daar staat... (tromgeroffel)... Windows 10 op. Alles wat een computer is voor de rest in mijn huis draait... (luider tromgeroffel)... Debian Linux!

Jansen!

Ik denk dat ik de Behringer afkoppel en alles qua audio maar eens verwijder uit apparaatbeheer. Na opnieuw opstarten zouden de drivers dan weer geïnstalleerd moeten worden.

Jansen!

Citaat van: Bloom op 19 mei 2020, 22:23:17Je kunt Audacity natuurlijk ook gebruiken met het besturingssysteem waarvoor het eigenlijk ontworpen werd: Linux. Geen aparte drivers nodig en alles werkt van de eerste keer.
Ik gebruik Audacity niet, maar Adobe Audition...

Jansen!

Volgende week gaat de laptop naar de pc-boer. Er wordt dan een grotere ssd in geplaatst en een upgrade naar Windows 10 uitgevoerd.
Hopelijk is dan het probleem met de line-in ook verholpen.

Heintje

Wat jammer!
- de SSD is plug and play t.o.v. een huidige SATA harddisk
- als je al een legale Windows 7 of 8 hebt, is de upgrade naar Windows 10 gratis.
- het enige wat je extra nodig hebt (en hoeft te betalen) is dit om je huidige harddisk in te bouwen: https://tweakers.net/pricewatch/1260133/logilink-usb-30-hdd-enclosure-for-25-inch-sata-hdd-ssd-zwart.html 

1. eerst Windows 10 installeren vanaf de Windows Media Creator (opzoeken op internet) en gratis upgraden naar Windows 10  
en je het licentie-scherm "skipt/overslaat". Het resultaat is behoud van programma's en data in Windows 10, in een uurtje tijd.
2. dan de SSD tijdelijk in de externe enclosure bouwen en met de gratis software van de SSD-fabrikant (op internet) de harddisk "smart/auto" clonen naar de SSD.
3. daarna de harddisk en SSD verwisselen binnen 10 minuten
4. en wellicht nog AHCI aanzetten in de BIOS (zie internet voor instructies) binnen 5 minuten.
Klaar.

Jammer dat je niet in de buurt woont, dan deed ik het voor je.

Jansen!

Er zit al een (kleinere) ssd in, Heintje. 't Is gewoon een kwestie van een image naar de grotere ssd overzetten en deze inbouwen. Daarna Windows 8.1 upgraden naar 10 met behoud van programma's en instellingen.
Ik zou het misschien zelf kunnen doen, maar ik vertrouw de jongens van de lokale pc-winkel deze zaak beter toe...

Jansen!

Nou, dat ging weer mooi mis. Het clonen lukte steeds niet, dus is besloten de huidige partities op de ssd aan te passen. Dat lukte wel, maar had tot gevolg dat Windows daarna steeds crashte...  :o
Gelukkig maak ik met Easus èn Veeam een dagelijkse backup, dus volgende week gaan we deze terugzetten om daarna tijdens de upgrade naar Windows 10 de partitiegrootte aan te passen.
Zucht... Ik ben blij dat ik dit gekl**t niet allemaal zelf hoef te doen.

Heintje

Dat misgaan van opstarten na clonen maak ik ook wel eens mee, maar tot nu toe heeft "Opstartherstel" op het Windows 10 installatiemedium (de USB-stick of DVD-Rom) dat altijd keurig verholpen. Je moet daarna wel altijd tweemaal opnieuw "cold" opstarten voordat het goed werkt ...  8)

Jansen!

Uiteindelijk liep Windows steeds vast op een fout in de bootsector die, na reparatie, weer vastliep in de herstelmodus.
Dus uiteindelijk is er een schone Windows 10 installatie gedaan en deze verliep wèl goed...
Ben nu dus weer activatiecodes e.d. van de verschillende software aan het opduikelen uit het archief. Dit weekend dus alles herinstalleren. En ik had toch al niets te doen...