• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Set van Arjan

Gestart door ArjanR1, 31 oktober 2019, 19:02:32

Vorige topic - Volgende topic

ArjanR1

Hallo allemaal,

Aangezien er in mijn set de laatste tijd behoorlijk veel aan het veranderen is, is het misschien met leuk om een eigen topic aan te maken. Eind vorig jaar is mijn relatie stukgelopen, en heb toen mijn set verkocht zodat ik voldoende financiën had om mijn ex uit te kopen. Dit hield in dat ik geen set meer had, en overnieuw moest beginnen...

Dit jaar ben ik heel druk geweest met het opnieuw samenstellen op opbouwen van mijn huidige set, en ik heb alweer veel speakers en versterkers in huis gehad. Mijn huidige speakers zijn blijvers, het is de Dynaudio C2 Platinum. Deze heb ik dit jaar allemaal al ´versleten´ Xanadu DS30, Monitor AUdio PL300, GamuT L7, Dynaudio 60XD.

De versterker waarmee ik tot gisteren speelde was een NAT Symbiosis SE, daarvoor een Audio Analogue en nog meer spul. Elke keer is er iets wat het net niet is voor mij, ook al speelt het erg mooi. Die onrust hoop ik nu een beetje kwijt te raken met mijn huidige amp die in bestelling staat.

De C2´s zijn best hongerig, dus zijn helaas niet aan te sturen met een mooie buis. Ik wilde altijd al een keer een Yamaha A-S3000 proberen, helaas had de dealer deze niet op voorraad maar wel het iets kleinere broertje, A-S2100. En dat ding speelt bijzonder goed! Gisteren de hele avond lekker geluisterd, en vandaag natuurlijk weer. Afgelopen middag ben ik nog even bij de audiozaak geweest en heb de 3000 besteld ;D

Mijn set bestaat nu dus uit de Yamaha, Dynaudio´s, Luxman DAC en Oppo blu ray speler.
Streamen doe ik met mijn MacBook icm Audirvana die met USB aan de DAC is verbonden.

Alle nieuwe vorderingen zal ik hier posten :)
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Rose Hifi RS150

jpio

Lijkt me allemaal niet verkeerd! :)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

ArjanR1

ArjanR1

Wat speelt het heerlijk los!
Ben echt erg blij met deze versterker, ook omdat er een phono in zit.
Daar wil ik volgend jaar wel iets mee gaan doen.

De albums die ik het meeste luister wil ik op vinyl hebben, gelukkig zijn het er niet zoveel :D

jpio

1 november 2019, 18:28:03 #4 Laatste wijziging: 2 november 2019, 10:48:23 door jpio
Met 25kg "Built like a tank" ;D

Heel mooi qua vormgeving in elk geval.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

ArjanR1

Gewicht zegt niet zoveel, die NAT zit tegen de 70 kg aan, maar hoor liever de Yamaha :)
Jammer dat ik zo moet werken, anders was het een laat avondje geworden :P

Wim72

Hoe deze Yamaha versterker klinkt kan ik niks over zeggen maar de retro look en kwalitatief hoogwaardige uitstraling zijn dik voor elkaar! De AS-1100, AS-2100 en AS-3000 zijn een lust voor het oog...👍

2 november 2019, 07:07:29 #7 Laatste wijziging: 2 november 2019, 07:10:20 door karma
Nou het belangrijkste is dat je tevreden bent. Ik heb gehoord dat Dynaudio zijn klankkarakter iets zou hebben aangepast. Rond 2000 toen ik nog meer met hifi deed was dat klankkarakter neutraal. De C serie was toen ook al in productie. Geen idee of daar dan ook wijzigingen zijn doorgevoerd. Ik heb destijds de C serie wel gehoord aan buizen van Jadis. Dat zijn dan wel potente buizen want er stond een behoorlijk dure set te spelen. Ook heb ik contours horen spelen aan Accuphase. Bij beide merken was ik zwaar onder de indruk. Yamaha klonk vroeger fris. Ik weet niet of dat met de huidige apparatuur nog zo is. Vooropgesteld als jouw oren zeggen dat het zo beter is dan is dat zo. Scheidingen zijn vreselijke dingen hè. Succes daarmee nog. Mijn ervaring is dat het toch wel even duurt voordat zoiets helemaal achter je ligt.

ArjanR1

De breuk is nu iets meer dan een jaar geleden, en ben er wel overheen :)

Maar de Yamaha kan ik niet betitelen als fris. De combi met de C2´s is heerlijk ruimtelijk en gedetailleerd.
Met de kleine midwoofertjes heb je natuurlijk geen serieus diep laag, maar ze kunnen aardig wat druk opbouwen, echt opmerkelijk.

Ze komen zo de NAT ophalen, die is te lomp om alleen te beuren. Dan even denken of alleen de Yamaha op het meubel zet, of ook de DAC. Wat zouden jullie doen?

ArjanR1

Zo, de Yamaha staat er al een week!
Dat ding doet het echt bijzonder fraai, en dat zeg ik als buizen man.

Deze avond is mijn enige vrije avond in 16 dagen. Ik werk in de zorg, 36 uur in Amersfoort
en 10 uur in Utrecht. Mijn werk in Amersfoort is van 15:00 of vanaf 21:30 tot de volgende dag 09:30
(slaapdienst en late dienst) Utrecht is 22:45 - 08:15

Tja, ik werk nogal wat uurtjes. Maar hierdoor heb ik wel binnen een jaar weer iets kunnen opbouwen. Het leek voorheen zo vanzelfsprekend. Tot je het niet meer hebt... Dankzij mijn werk in Amersfoort heb ik op de dag veel tijd om te luisteren. En zoals mijn set nu is, is er al veel onrust weggehaald.

Mijn vorige set gaf mij echt rust. Die was klaar en af. Sopra No.2, Triode 25 Unison Researsch, North Star 20 Venti, Auralic G1. In mijn herinnering hemels, maar ik koop nooit iets 2x. Alles nieuw gekocht en met te dure bekabeling.

Voor nu ben ik echt tevreden. Ik speel met de C2 van Dynaudio, Yamaha A-S3000 en Luxman DA200 waar mijn laptop met Audirvana op aangesloten is. Voor schijfjes speel ik met een Oppo 103, die is met een coax aangesloten op de Lux.

bram freestone

Zo,Zo,jij grijpt daar even zomaar naar de sterren erg gedurft vind ik,en yamaha grijpt met deze versterker

serie naar zijn roemrijke looks van 40jr geleden.

Heb zelf de 500s en dus niet te vergelijken met de 3000s van jouw,jij speelt daar meer in de eredivisie.

En vooral de verandering van buizen naar transistor dat is ja ook een ommekeer.

De dynaudio ken ik ook klangmatig en mocht dat goedgaan met jouw kamer dan zit je op rozen zeg maar.

alhoewel ik de ns 5000 de speaker allertijden vind is de dynaudio mischien wel geschikter voor jouw

kamer. alsnog gefeliciteerd met die indrukwekkende set 8)
Phillips MFBserie 587.AH494.<br />CDspeler Phillips 690,<br />,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,aiwa 8700,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.<br />Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black<br />   wharfedale 10.7, Wharfedale EVO 4.4.

ArjanR1

Vervelend audio nieuws,

De Yamaha heeft moeite met mijn stroom oid, denk ik.
Is 3x in de protectie gesprongen, en dan moet je ´m dus echt resetten want hij doet niks meer.
Van de dealer weer de 2100 meegekregen om te kijken of die dat ook doet, nee dus. Soms meer dan 30
uren laten spelen en die bleef stabiel. De 3000 speelt na het resetten weer zoals hij altijd deed...

Voor mij zit er dan een ´´smetje´´ op, want het ik wil perfect spul als ik nieuw koop.

Bij een kennis de Special 40 gehoord van Dynaudio icm Auralic Altair streamer dac, en een nCore eindbakje.
Die combo maakte echt muziek.

Nu zit ik met het volgende, wat zal ik doen? Een Auralic Vega G1 bestellen, en dan buiten de dealer om een setje nCore mono´s?

Ik heb nu een Leema Tucana Anniversary te leen. Maar ben te vaak positief en negatief onder de indruk...

bram freestone

Tja, van enorme big speakers naar een boekenplank speaker,je bent wel een van uitersten.

Mijn mening is doe heel rustig aan voordat je weer met een verkeerde set in je maag zit.

Want zo te zien maak je veel uren en dan hebben we het nog niet over jouw ritten heen en terug.

Je had beter je vakantie van laatst kunnen besteden als luistervinkje thuis,dan was je nu ietwat

verder geweest toch?....dus neem de ruimschoots de tijd,want uitproberen gaat boven studeren.

Jij moet het doen met JOUW kamer,en ergens anders wat beluisteren is geen goed idee.
Phillips MFBserie 587.AH494.<br />CDspeler Phillips 690,<br />,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,aiwa 8700,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.<br />Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black<br />   wharfedale 10.7, Wharfedale EVO 4.4.

jpio

Zo'n amp moet die speakers toch zondermeer kunnen aansturen indien alles goed funktioneert?

bram freestone

Citaat van: jpio op 18 november 2019, 14:28:40Zo'n amp moet die speakers toch zondermeer kunnen aansturen indien alles goed funktioneert?

Tuurlijk zelf die yamaha 2100 doet dat op zijn sloffen,er word op whatshifi geadviceerd om er een naim

achter te doen,en naim staat ja niet bekend om zijn wattpower.

Uiteindelijk als de kamersound niet meespeelt in combi met de luidspreker,vergeet het dan maar.