• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Set van Arjan

Gestart door ArjanR1, 31 oktober 2019, 19:02:32

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Mooie versterker, die Luxman. 8)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Kingpin

Erg mooi. Kan me wel iets bij bedenken.
In een grijs verleden de C/M-05 combi gehad.
Had ik nooit weg moeten doen.

ArjanR1

Dank heren!

En sinds vandaag ook een andere streamer, de Auralic ingeruild op een
Hifi Rose RS150. Qua klank minder ''audiofiel'', maar speelt met veel meer fun.
Nog een voordeel, ding heeft ARC. Dus geluid van de tv gaat digitaal met een HDMI de streamer in.
Kon met de Auralic niet, de Vega G2 buffert altijd en dan loopt het beeld en geluid niet gelijk.

Wat ik ook nog graag wil, is een draaitafel :)
Hier heb ik alleen totaal geen verstand van, dus volgende week maar eens wat inlezen.

Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Audio Analogue AAdac - Auralic Aries G2.2

Duclaasie

Heel veel plezier met je zoektocht!! Er komt nogal wat kijken bij vinyl weergave, dus daar kun je je voorlopig heerlijk in verliezen.

ArjanR1

Vooral dat laatste!  :-X

Maar als er ontwikkelingen zijn daarin, dan post ik het hier.
Voor nu ben ik erg blij met wat er staat, en hoe het klinkt.

Maar ben zo nieuwsgierig hoe een analoge bron klinkt.
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Audio Analogue AAdac - Auralic Aries G2.2

ArjanR1

Ongeveer een week na mijn laatste post, was de Luxman alweer vertrokken. Ik speel sinds begin september vorig jaar met een Audio Analogue ABsolute.

Sinds de aanschaf van die versterker niks meer gekocht, of aangepast. Ik luister en ben nog elke dag tevreden! Het is erg lang geleden dat ik zo tevreden was, en compleet geen behoefte meer heb iets te veranderen aan de set. Lastig uit te leggen waarom ik zo tevreden met het geheel ben, denk omdat ik nu niks meer mis oid. Het klinkt gewoon zoals ik het wil  ;D

De AA ABsolute is een geïntegreerde versterker, die in AB of volledig in klasse A speelt.
Op 8Ohm is het 50 watt klasse A, of 150 in AB, die dat ding verdubbelt bij elke halvering.

Foto's even van het internet geleend :)

Niemand

ziet er top uit zo
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Luistervriend

3 juli 2023, 19:39:47 #247 Laatste wijziging: 3 juli 2023, 19:50:11 door Luistervriend
Indrukwekkend! Als de AAA net zo mooi weergeeft als hij er uit ziet spreek ik de wens uit dat je er heel lang van mag genieten.

Veel luisterplezier!

Met een vriendelijke groet,
Geen van die dingen bestaan buiten de verhalen die mensen bedenken en aan elkaar doorvertellen.
Er zijn geen goden in het heelal, geen naties, geen geld, geen mensenrechten, geen wetten en geen rechtsgang buiten de collectieve fantasie van de mensheid.

Bron: boek Sapiens van Yuval Noah Harar.

minplus

Niet mooi om te zien voor mij, wel imposant.
Maar wat wil een mens nog meer als hij voor jou super speelt?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

ArjanR1

Dank heren!

Zo op het oog misschien niet een heel sierlijk apparaat, maar als je kijkt naar al
het cnc-werk... dan is er toch behoorlijk wat moeite ingestoken. En ik hou van cnc-alu :)

Maar aan de andere kant, het is wel saai zo. Soms ga ik even een bakkie doen bij de audio-dealer, en ga er telkens met lege handen weer weg :D Die rust is heerlijk, maar zoals ik al zei ook een beetje saai. Maar dat houdt in dat er weer budget vrijkomt voor het motorrijden ;)

MYRYAD

Ik vind het ook een mooi uitziende versterker.
Dat eenvoudige uitzien spreekt me aan.

ArjanR1

Citaat van: MYRYAD op  4 juli 2023, 11:36:24Ik vind het ook een mooi uitziende versterker.
Dat eenvoudige uitzien spreekt me aan.

Klopt, er zit geen knop teveel op. Al is die wel erg groot  :angel: 
De twee kleine ronde knoppen is om 'm aan te zetten, in A of AB.
Die grote ronde is om de bron te selecteren.

In de praktijk raak je de versterker nooit aan, alles via de afstandbediening.
Zal vanavond een foto maken hoe het er in 't echt bij staat.