• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Tidal Connect

Gestart door Duclaasie, 25 oktober 2020, 16:59:50

Vorige topic - Volgende topic

Duclaasie

Een paar dagen terug is Tidal Connect gelanceerd. Net als met Spotify Connect kun je nu dus rechtstreeks vanuit de Tidal app of vanaf je laptop/PC naar de netwerkspeler. Als het goed is werkt het al bij NAD, en een paar andere merken. Bij Cambridge Audio is het nog even wachten op de eerstvolgende Firmware update.

Voordeel is dat je geen Roon of wat dan ook meer nodig hebt.

Meer info onder meer bij Darko.

https://darko.audio/2020/10/tidal-connect-who-what-why/

Parker700

Helaas moet de update voor Bluesound nog komen.
Muziek, daar kikker je van op!

Parker700

Citaat van: Parker700 op 25 oktober 2020, 18:51:23Helaas moet de update voor Bluesound nog komen.
En nu is hij er dus wel. 😎
Muziek, daar kikker je van op!

Duclaasie

Dat moest haast wel, vriend van mij met een NAD had de functie namelijk ook al. De NAD werkt ook met Bluesound module, dus dat moest haast simultaan worden uitgerold naar mijn idee.

Kun je met de Bluesound ook MQA streamen?

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Duclaasie op 25 oktober 2020, 20:28:03Dat moest haast wel, vriend van mij met een NAD had de functie namelijk ook al. De NAD werkt ook met Bluesound module, dus dat moest haast simultaan worden uitgerold naar mijn idee.

Kun je met de Bluesound ook MQA streamen?
Jazekers, zelfs met de eerste oude modellen. Ik heb de vault éérste model. Gisteren kreeg ik een firmware update dus ga eens kijken hoe dat werkt. Maar ik vind de Bluesound app zelf al heel prettig (beter dan Sonos).

AntiAudioKwakzalverij

Heb net gecontroleerd heb BluOS 3.12.2 firmware. Kan wel via mijn iPad direct naar onze Sonos streamen vanuit Tidal maar nog niet naar de Bluesound. Maar vind het niet zo spannend, de Bluesound app is gewoon goed en mis niks aan functies.

WanFie

Wanneer alle streamingsdiensten met eigen app's uitkomen, heb je strak een pagina met aps. Één voor in de auto om naar de radio te kunnen luisteren, één voor de draagbare radio die alleen Spotify ondersteunt, één voor de audioset die je met Tidal of Qobuz wil spelen en één voor PrimePhonic wanneer je klassiek wil beluisteren.

Terwijl er al jaren een streamingsmethode is, die prima werkt en op vrijwel alle apparaten werkt. UPnP/DLNA. En dat idote MQA is toch niks, gewoon high-res wanneer je High-res wil. Waarom nu nog comprimeren voor streaming?
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Duclaasie

Daarentegen moet ik nu vanuit de Cambridge Audio App hun Tidal integratie gebruiken. En die is behoorlijk ruk. Ik heb dus liever dat ik vanuit de Tidal app De netwerkspeler aanstuur.

WanFie

Citaat van: Duclaasie op 26 oktober 2020, 17:01:20Daarentegen moet ik nu vanuit de Cambridge Audio App hun Tidal integratie gebruiken. En die is behoorlijk ruk. Ik heb dus liever dat ik vanuit de Tidal app De netwerkspeler aanstuur.
Probeer BubbleUPnP eens. Grote kans dat dit gelijk werkt. Zelfs bij Esoteric werkt dit. En de eigenaar van die Esoteric speelt nu alleen met BubbleUPnP. Werkt uitstekend. Mits Cambride UPnP ondersteund natuurlijk.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Duclaasie

Dan moet ik het alsnog vanuit de Bubble app doen, heeft voor mij dus geen meerwaarde.

WanFie

Citaat van: Duclaasie op 26 oktober 2020, 17:40:11Dan moet ik het alsnog vanuit de Bubble app doen, heeft voor mij dus geen meerwaarde.
Dat kan ik niet voor je uitmaken. Maar wanneer de Cabridgeapp ruk is, zou je er wel op vooruit gaan. Bovendien kun je met Bubble ook andere libraries kiezen. Zoals muziek op harddisk of in je cloud.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Raymond1

Ah, vandaar ineens die melding dat Tidal toestemming vroeg om verbinding te maken met andere apparaten. Maar het lijkt te werken op mijn Apple TV. Hopelijk blijft de verbinding nu wél in stand als het album is afgelopen. Via Airplay wordt de verbinding al enkele seconden na het einde verbroken. Ben je er niet op tijd bij, moet je iedere keer opnieuw verbinding maken, wat ik persoonlijk knap irritant vind. Dat moet ik maar eens uitproberen.