Audiomeca Mephisto IIx

Gestart door Bongo, 31 oktober 2019, 21:09:40

Vorige topic - Volgende topic

Bongo

Heeft er iemand nog een Audiomeca Mephisto IIx loopwerk of geïntegreerde speler staan?

Mr.Tisniks

Zeldzaam geval, tegenwoordig zeer zeldzaam zelfs. Wat wil je precies weten?

Bongo

Het transport (bovenlader) beschikt over een los puckje. En juist die kan ik nergens meer vinden. Als iemand mij de afmetingen en het gewicht kan melden, dan kan ik iets laten maken. Audiomeca (de fabrikant) bestaat al jaren niet meer....

Heintje

Naim heeft óók diverse modellen losse pucks.
Lijkt het niet op een van die modellen?

Bloom

Sony heeft ook verschillende modellen gehad met pucks. Ik heb zelf zo eentje in mijn rek staan: een CDP-XA20ES.

Mr.Tisniks

Die zijn veel te hoog, het is uberhaupt handig om aan te geven over WELKE Audiomeca het nu precies gaat.
Ik gok de Mephisto II want deze had een puck: http://esoteric-hifi.com/wp-content/gallery/audiomeca-mephisto-ii-sprzedany1798/audiomeca-mephisto-ii-sprzedany250.jpg

Mephisto I had een soort van VRDS systeem waarbij de 'puck' ingebouwd zat in het deksel.

Bongo

Het gaat inderdaad om een puck, zoals op de foto staat. Voor een Mephisto IIx. Helaas bestaat Audiomeca niet meer, dus van de fabrikant heb ik niets te verwachten. Van een kennis kreeg ik de tip om naar NAIM pucks te kijken (magnetisch en licht).