• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

De beste platen reiniger

Gestart door Helmuth, 3 november 2019, 17:08:09

Vorige topic - Volgende topic

Raymond1

@ Niemand: ik heb zelf een Okki Nokki dus er er eentje bouwen is niet nodig. Wel is het prima te doen, want hij zit simpel in elkaar.

@ Sliceofhogan: zoiets zoek ik dus. Ik ga ook iets soortgelijks maken, dat moet niet al te moeilijk zijn.

sliceofhogan

Als je een ijzerzaag/slijpschijf kan bedienen moet het lukken  ;D

Heintje

Als je er die slijpschijf voor gaat gebruiken, zou ik er een nemen met regelbaar toerental.
De platenpuck wordt standaard bijgeleverd.   8)  ;D

mr_petit

Citaat van: Raymond1 op  8 november 2019, 19:21:41Bestaan er eigenlijk volautomaten? Dus machines waar je enkel de plaat in hoeft te doen en de rest doet hij zelf.

KL audio heeft een volautomatische ultrasoonreiniger, met droger, interne reservoirs etc etc:
https://klaudio.com/kd-cln-lp200-lp-vinyl-record-ultrasonic-cleaner-dryer
Kost wel een rib uit je lijf.

Zelf zag ik laatst een heel vaag/kort filmpje van een raar apparaat waar okki nokki mee gaat uitkomen.
Dus ook een reiniger met afzuiging, maar automatisch (semi automatisch?) en goedkoper dan hun huidige model.
Garrard 401 - Ortofon AS-212

Raymond1

Ja, zoiets als uit de link wil ik dus. Alleen vind ik dat wel erg veel geld voor iets wat ik niet heel veel zal gaan gebruiken. Met een gewone ultrasoon reiniger moet het ook kunnen. Bovendien kan je die ook nog gebruiken om andere dingen te reinigen.

minplus

Citaat van: mr_petit op 18 november 2019, 02:51:43
Citaat van: Raymond1 op  8 november 2019, 19:21:41Bestaan er eigenlijk volautomaten? Dus machines waar je enkel de plaat in hoeft te doen en de rest doet hij zelf.

KL audio heeft een volautomatische ultrasoonreiniger, met droger, interne reservoirs etc etc:
https://klaudio.com/kd-cln-lp200-lp-vinyl-record-ultrasonic-cleaner-dryer
Kost wel een rib uit je lijf.

Zelf zag ik laatst een heel vaag/kort filmpje van een raar apparaat waar okki nokki mee gaat uitkomen.
Dus ook een reiniger met afzuiging, maar automatisch (semi automatisch?) en goedkoper dan hun huidige model.

Als ik bij AudioAficionado.org zie wat sommige mensen in de VS alleen al in de slaapkamer hebben staan is dit een kleinigheid voor ze.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right


bommko

3 tot 4.000 euro.....
Daar kun je een hoop nieuwe, schone platen voor kopen.  ;)
KEF RR-104 | Sony TA-E77ESD & TA-N77ES | CDP-X555ES | TC-K808ES | ST-S770ES | PS-X75 | PS-X555ES | SEQ-333ES | Technics SL-1210 MKII | Denon 47F |

Hoodman

Ik heb er paar jaar geleden drie nieuw gekocht, heb ze alle drie niet eens af geluisterd zo slecht. Ik koop alleen nog goede jaren 60/70/80 en een enkele jaren 90.

minplus

Da's keut, 3 rotte platen reinigers uit de jaren na 80 ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

mr_petit

Citaat van: bommko op 22 november 2019, 20:36:583 tot 4.000 euro.....
Daar kun je een hoop nieuwe, schone platen voor kopen.  ;)

Ja maar nieuwe platen zijn ook gebaat bij een wasbeurtje.
Het werkt namelijk ook heel goed tegen statische elektriciteit, en daar hebben nieuwe platen natuurlijk net zo goed last van.
Garrard 401 - Ortofon AS-212

Hoodman

23 november 2019, 11:08:09 #26 Laatste wijziging: 23 november 2019, 11:16:59 door nostalgie
Citaat van: minplus op 22 november 2019, 22:45:15Da's keut, 3 rotte platen reinigers uit de jaren na 80 ;D
:)

Hoodman

23 november 2019, 11:12:43 #27 Laatste wijziging: 23 november 2019, 11:19:56 door nostalgie
 Wassen is altijd beter.

Hoodman

Citaat van: mr_petit op 23 november 2019, 00:34:33
Citaat van: bommko op 22 november 2019, 20:36:583 tot 4.000 euro.....
Daar kun je een hoop nieuwe, schone platen voor kopen.  ;)

Ja maar nieuwe platen zijn ook gebaat bij een wasbeurtje.
Het werkt namelijk ook heel goed tegen statische elektriciteit, en daar hebben nieuwe platen natuurlijk net zo goed last van.
ook voor productie resten.

Tdo

Citaat van: nostalgie op 23 november 2019, 11:15:23
Citaat van: mr_petit op 23 november 2019, 00:34:33
Citaat van: bommko op 22 november 2019, 20:36:583 tot 4.000 euro.....
Daar kun je een hoop nieuwe, schone platen voor kopen.  ;)

Ja maar nieuwe platen zijn ook gebaat bij een wasbeurtje.
Het werkt namelijk ook heel goed tegen statische elektriciteit, en daar hebben nieuwe platen natuurlijk net zo goed last van.
ook voor productie resten.

En na een wasbeurt klinken de platen sowieso beterder. Maar en wasmachine Voor dat soort geld? In geen 3000 tot 4000 jaar..
'Jongens waren we - maar aardige jongens'