• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

opgeblazen secundaire voedingscondensator

Gestart door Dynky, 15 november 2019, 16:57:01

Vorige topic - Volgende topic

Dynky

hoe moet ik dat "onderbemeten design" zoals je 't noemt dan concreet zien in deze?

hij (= de reparateur) schrijft me dat ik het niet eens zou merken zolang er niet veel vermogen moet worden uitgestuurd, daarmee wil hij (denk ik) dus zeggen dat er meer van die condensatoren in zitten en dat dit ene defect exemplaar bij niet al te hoge vermogens geen invloed zouden hebben op de algemene werking.

als we praten over "vermogen uitsturen" ga ik er iig van uit dat er op zo'n moment ook speakers aan hangen, anders heeft dat niet veel zin, toch?
ook commercieel actief.

Regenpak

Citaat van: Dynky op 17 november 2019, 08:20:29Persoonlijk zou ik dat (al was het maar voor m'n buikgevoel) ook liever willen en voor dit doel (surround kanalen) maar wat anders kopen, maar ik denk dat ik dat garantie-technisch gezien niet hard kan maken/eisen
Ik zou niet weten waarom niet. Ding is nieuw. Bij aanzetten ontploft iets. Gek genoeg doet-ie het nog steeds maar "ik zou hem maar niet meer voluit zetten". Weinig vertrouwenwekkend want waarom ontploft er niet nog meer? Als die Spanjolen cheapo componenten erin hebben gevrot, wat voor garantie (!) heb je dan dat later niet alsnog meer cheapo componenten ontploffen? Inderdaad, geen. Geld terug dus. Koop een andere surround versterker. Nice try but no cigar.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Dynky

er is strikt gesproken niets ontploft toen hij (deze zomer) nieuw uit de doos kwam, daar zit 'em volgens mij nu net de adder.
ik heb deze amp ook niet online gekocht, waar de regels wat dit betreft wat strenger zijn, maar wel gewoon bij een distributeur/groothandel.

als je dan zoals in mijn geval na 3 maanden dit voor hebt met het ding, dan denk ik dat ik niet hard kan maken dat ik m'n geld terug wil ipv een netjes herstelde amp.

fwiw; ik woon en kocht dit toestel in België, mogelijk is de wetgeving in NL wat anders, daar spreek ik me niet over uit.

btw; ik kreeg vandaag nog antwoord op m'n vraag of het om een elco ging die stuk was gegaan...dat blijkt idd zo te zijn.

daaropvolgend heb ik hem ook maar meteen de vraag gesteld (nog steeds via mail) of het mogelijk is om m'n aankoopbedrag terug te krijgen ipv het herstelde toestel, omwille vh feit dat m'n vertrouwen in deze specifieke unit jammer genoeg compleet verdwenen is.
Op die vraag bleef het antwoord nog even uit, maar ik ben benieuwd wat 'ie me daar morgen (?) op te zeggen zal hebben.
ook commercieel actief.

Regenpak

Ik weet eigenlijk ook niet of garantiebepalingen teruggave van geld (of een deel ervan) regelen maar dat het een gevalletje garantie is staat buiten kijf. Een ontplofte elco is nou niet direct vertrouwenwekkend. Benieuwd waar je leverancier mee komt. Ik zou als geld terug geen optie blijkt gewoon een nieuwe vragen. Een ontplofte elco is nou niet direct prettig voor de omliggende electronica.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Hoodman

Bij zo'n jong apparaat moet er een nieuwe geleverd worden daar is een wet voor. Ook na garantie kun je eisen dat je tegemoetkoming wil. Van een apparaat waar een langere levensduur verwacht mag worden. Veel mensen weten dat niet.

Dynky

vandaag eindelijk antwoord op m'n mail van bijna 2 weken terug gekregen...
ik vroeg dus of het mogelijk was om straks niet het herstelde toestel terug te krijgen, maar wel m'n aankoopbedrag, omdat ik toch wel een beetje het vertrouwen in desbetreffende unit kwijt ben, gezien de gebeurtenissen bij de 2e keer dat ik 'em aan zette.

Daarop was het antwoord;
"Het is blijkbaar zo, dat toestellen verkocht als einde reeksen of uitverkoop, in principe niet worden teruggenomen,
Tenzij er werkelijk iets onherstelbaars aan zou zijn of wegens niet meer verkrijgbare onderdelen."

Ik heb daarop maar kort geantwoord "ok, bedankt voor de service, maar zodra ik het toestel dan hersteld van u ontvang, gaat het in de verkoop, want ik vertrouw het simpelweg niet meer."

Benieuwd of ze daar nog verder op gaan reageren ::)    al hoop en denk ik het niet  ;D
ook commercieel actief.