• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

AFNDC meeting Deux !!

Gestart door Rood, 14 december 2019, 23:20:17

Vorige topic - Volgende topic

Rood

Na 2 en een half jaar was het wel weer eens tijd voor een volgende meeting . Inmiddels was Begtjuh de club komen versterken . Klasse B zeg maar .

Er was in het leven van veel van onze leden een hoop gebeurd dus wat is er mooier dan een middagje naar elkaars navel staren onder het mom van discomuziekjes en stoere Anneke Dotus ?

Rubble was weer de gastheer . En dat had een reden : de verre en luidruchtige siamese tweeling neven van Vincent Vega gingen ons vermaken . Na de scheidende operatie is er geen moeite gedaan om ze beide van een andere naam te voorzien . Voor het gemak is het gewoon Cerwin gebleven .
Vroeger 105 kg schook aan de haak maar heden ten dage moeten ze het met 52,6 kg per stuk doen .
http://www.cerwinvega.com/home-audio/floorstanding-speakers/xls-215.html

Ze zijn best gevoelig . Waarom dat in decibellen wordt uitgedrukt is mij een raadsel . Gaan ze schreeuwen als je ze onder stroom zet ?
Warempel : de digi D mono kastjes kregen ze aan het brullen .
De Db meter gaf 94 Db aan . En het bleef retestrak . Alsof het anusje van Bambi van geen wijken wist .

Toxicity van de System of a Down broeders van soms andere moeders : geen krimp . Geen muziekbrij . Elk instrument was duidelijk te plaatsen . Sterker nog : je kon duidelijk horen dat de Ernie Ball snaren hun werk deden .
San Salvador vanaf vinyl . De bas was gewoon eng .
Maar wat het meest enge van de dag was was het nummer Pass the Knife van onze 420 friendly vrienden van Cypres Hill . Letterlijk rollend laag . Hoor- en vooral voelbaar .
De Cerwin Vegas gaven geen krimp .

Op het laatst demonstreerde Not Tubeless nog wat dj mix kunsten op zijn Pioneer soundboard mix plateau en dat ging best goed .

Mijn dank gaat uit naar Rubble voor de gastvrijheid . Begtjuh voor zijn aanwezigheid ( je initiatieritueel hou je nog van ons tegoed ) . Suffe Teun voor de platen en Not Tube voor de aanwezigheid en de heen- en terugreis gesprekken .
Volgende keer draaien we Drs P - Heen en weer en komt Tobi Rix met zijn toeterix ook aan bod .

" Don't pretend to know what love is !! " 
https://www.youtube.com/watch?v=fLEP0vyNnVQ

p.s. Mocht dit bovenstaande artikel een onsamenhangend overkomen dan komt dat door de nieuwe lay out van het forum . Sorry hoor .. maar ik mis wat zaken .
Het juiste artikel is te lezen via Blendle . 

minplus

Leuk verslag. :)
Maar waar vond dit plaats, in Delfzijl, Harlingen, Maastricht of Terneuzen? Had er vooraf niets van vernomen.

Baizewee, ik zit in Drenthe, zoals in m'n profiel staat; waar anderen blijkbaar doodsbang zijn om er iets in te zetten om te vermijden dat je kunt zien of ze op 300 km wonen of op 50, want Nederland is lekker groot of zo klein.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Not Tubeless

14 december 2019, 23:44:44 #2 Laatste wijziging: 14 december 2019, 23:49:50 door Not Tubeless
Yes dat was ouderwetsch genieten met de twins. Leuk om met mede gekken suffe disco te draaien. Ik hou er van.

Plaatje bij het praatje.



Hier zaten we nog braaf stil. Is toch weer even wennen na 2,5 jaar...

Rood

Het was een besloten bijeenkomst . Alleen voor leden . Mensen die niet zeuren over kabeltjes , lampen of andere technische zaken .
Het gaat en ging om de muziek .
Daar waar het bij audio over zou moeten gaan . Miet over de techniek .
En zeker niet waar het plaatsvond .
Of heb ik iets gemist qua nieuwe forum regels ? Die staan dan waarschijnlijk bij de misperen qua lay out opgesteld  :o

Not Tubeless

Het was ook leuk om als een soort Leo Blokhuis discoshit te laten horen die je ooit wel gehoord hebt (of niet), maar waarvan je niet precies weet hoe en wat.

Rood

Citaat van: Not Tubeless op 14 december 2019, 23:44:44Yes dat was ouderwetsch genieten met de twins. Leuk om met mede gekken suffe disco te draaien. Ik hou er van.

Rubble woont binnen een straal van ik gok 5 km van Corpus.

Plaatje bij het praatje.



Hier zaten we nog braaf stil. Is toch weer even wennen na 2,5 jaar...

Links zit agent 406 . Rechts staat die ..

Not Tubeless

Ja Lime met échte instrumenten. Niet met die synthesizer shit.

chansig

Mooi verhaal weer.

Zou me bijna opdringen als lid. Maar een disco bijeenkomst waar System gedraaid wordt maakt me nu al compleet in de war. Op welke plek in NL dit dan ook wel/niet plaatsvindt.

 ;D

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Rubble

15 december 2019, 09:31:25 #8 Laatste wijziging: 15 december 2019, 09:40:30 door Rubble
Yep, het was een zeer gezellige en muziekrijke dag. Het was even afachten hoe de niet altijd stabiele wifi op zolder zich hield, dus eerst maar een paar plaatjes gedraaid. Toen werd ook direct pijnlijk duidelijk dat mijn tijdelijk ingezette Shure SC35C ver achterbleef bij de AT VM95ML op de andere tafel. Die wordt binnenkort vervangen door een Denon DL103R. Oh wacht, geen audiofiel geneuzel, excuse me (You all want this party started, right?).

Het gaat in dit geval inderdaad niet over minimale verbeteringen die je aan je set aan kan brengen, bekabeling issues, of andere magische aanpassingen. Het gaat om muziek. Daar heb je wel een béétje set voor nodig natuurlijk, maar dat is niet altijd het belangrijkste. Muziek luisteren en er over ouwehoeren. Gewoon dikke pret

De gebroeders Vega doen precies wat ze moeten doen voor mij en dus ook voor de AFNDC. Daar heb ik ze voor gekocht. Gelukkig komt er ook nog wel wat breedte en ook diepte uit, zoals Not Tubeless opmerkte met een maxi single van Art of Noise (Paranoimia). Het zijn niet alleen stevige beukers maar oprecht goede speakers.

De hoofdmoot werd door disco gevormd maar er is atijd ruimte voor andere muziek, zolang het maar geen tingeltangel gezapige handel is. Het moet wel een beetje knallen allemaal.

De Pioneer DJ/SPotify/mix dinges van NT maakte indruk, of eigenlijk meer wat en hoe hij het eruit kreeg, echt heel erg gaaf. Wellicht speelgoed voor de toekomst.

Zeer zeker voor herhaling vatbaar en hopelijk iets eerder dan over 2,5 jaar.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Rubble

Citaat van: minplus op 14 december 2019, 23:36:19Leuk verslag. :)
Maar waar vond dit plaats, in Delfzijl, Harlingen, Maastricht of Terneuzen? Had er vooraf niets van vernomen.

Baizewee, ik zit in Drenthe, zoals in m'n profiel staat; waar anderen blijkbaar doodsbang zijn om er iets in te zetten om te vermijden dat je kunt zien of ze op 300 km wonen of op 50, want Nederland is lekker groot of zo klein.
Dit alles vond plaats in Oegstgeest,onder de rook van Leiden.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

groovy.

Zo te lezen was het een gezellige boel daar,leuk en vooral doorgaan.
Meetings zijn leuk.
In to each life some rain must fall.

Rood

Citaat van: Rubble op 15 december 2019, 09:43:55
Citaat van: minplus op 14 december 2019, 23:36:19Leuk verslag. :)
Maar waar vond dit plaats, in Delfzijl, Harlingen, Maastricht of Terneuzen? Had er vooraf niets van vernomen.

Baizewee, ik zit in Drenthe, zoals in m'n profiel staat; waar anderen blijkbaar doodsbang zijn om er iets in te zetten om te vermijden dat je kunt zien of ze op 300 km wonen of op 50, want Nederland is lekker groot of zo klein.
Dit alles vond plaats in Oegstgeest,onder de rook van Leiden.

Dat geneuzel lees ik nou niet terug in het verslag over de Smurf die op bezoek in het hoge noorden gaat . Daar hoeft de aangebedene niks te vertellen over zijn locatie maar dat komt omdat het allemaal incrowd is .
Het wordt steeds leuker op dit forum met 100 actieve leden die allemaal dezelfde mening moeten hebben hahaha

chansig

We weten toch allemaal waar Theo woont ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

morph

Citaat van: Rood op 15 december 2019, 10:39:15Het wordt steeds leuker op dit forum
Mee eens.
En nóg zijn er mensen die beweren dat er hier nooit wat veranderd.

begtjuh

Was een mooie middag.

Qua Cypress Hill had ik even een déjà vu / entendu naar een optreden van de heren op Dour festival. De festivalweide trilde aardig mee op de bas tonen toen. Hier bleef het zaakje netjes onder controle al wapperde hier en daar wel een bell bottom broekspijp.

Dankzij de uitgespaarde ontgroening kon ik ook weer op eigen kracht naar huis en bleef de volle pot vaseline dicht... 

De DJ tafel van dhr NT maakte hebberig.

Eenmaal thuis herinnerde de jongste dame in huize Begtjuh me eraan dat de beste tijd voor Saturday Night Fever toch zo'n beetje kwart over 2 's nachts is...
Sombreros are not metal