Tripath eindversterker

Gestart door Kingpin, 24 december 2019, 00:23:26

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

2 weken geleden een nieuwe trafo ingebouwd omdat deze steeds meer begon te brommen, heel erg vervelend.
De brom is nu weg, totaal niets meer, zelfs met het oor op de kast.
Dus ja het heeft idd aan de trafo gelegen.
Apart is dan wel weer dat dezelfde trafo iets groter qua afmeting was dan de defecte.
 

Mmuetst

Citaat van: Kingpin op 24 augustus 2020, 09:53:022 weken geleden een nieuwe trafo ingebouwd omdat deze steeds meer begon te brommen, heel erg vervelend.
De brom is nu weg, totaal niets meer, zelfs met het oor op de kast.
Dus ja het heeft idd aan de trafo gelegen.
Apart is dan wel weer dat dezelfde trafo iets groter qua afmeting was dan de defecte.
 
Je zou maar net onvoldoende ruimte hebben in je behuizing...
Goed om te lezen dat het is opgelost.
Het komt trouwens ook bij commerciële kant en klare versterkers voor. Ooit een Rotel gehad nieuw uit de winkel en die bromde ook. 

Heintje

24 augustus 2020, 18:22:40 #32 Laatste wijziging: 24 augustus 2020, 18:24:52 door Heintje
Bij bloktrafo's kan je proberen het blikpakket aan te draaien, maar vaak haalt dat niets meer uit.
Bij ringkerntrafo's is dat vaak succesvoller: experimenteren met de wijze waarop die is bevestigd reduceert vaak de brom enorm en definitief. Been there, done that.  8)

richard

24 augustus 2020, 19:05:49 #33 Laatste wijziging: 24 augustus 2020, 19:12:10 door richard
Citaat2 weken geleden een nieuwe trafo ingebouwd omdat deze steeds meer begon te brommen, heel erg vervelend.
Had je de DC-blokker geprobeerd? Of gaf dat geen soelaas.
Genoeg is beter.

Kingpin

Citaat van: richard op 24 augustus 2020, 19:05:49
Citaat2 weken geleden een nieuwe trafo ingebouwd omdat deze steeds meer begon te brommen, heel erg vervelend.
Had je de DC-blokker geprobeerd? Of gaf dat geen soelaas.
Ja de dc blokker werkt, tot pakweg 1.4V.
Bij opstarten eerst heel kort brom en vervolgens niets meer.
Is een mooie oplossing totdat ik op vrijdagavond ineens wel weer brom had.
Heel lichtelijk, maar toch, en daar kan ik niet tegen.

Sytse Fliege

Trafobrom kan je vaak ook elimineren door de bevestiging te "verrubberen" of dat met het contact tussen behuizing en ondergrond te doen.

Zo had ik hier ooit een Yamaha B-2 die flink last had van trafobrom - waar ik zelfs speciale rubberen montagemateriaal voor had besteld - totdat het me opviel dat een of andere onverlaat de originele rubberen voetjes van de behuizing door harde metalen pootjes had vervangen. Door die weer door de originele rubberen voetjes te vervangen was het ding opeens weer helemaal stil.


Adviezen waar u niets aan heeft, billijk verkrijgbaar bij S. Fliege, geaccrediteerd leuterant, vraagt naar de mogelijkheden.

Authentic guarantee, customer is the god.

Kingpin

Ja klopt, heb de mijne ook op rubber staan, maar hielp niet.
Ben wel blij dat ze niet moeilijk deden en me gewoon een nieuwe trafo opstuurden.

Mmuetst

Citaat van: Kingpin op 25 augustus 2020, 09:18:47Ja klopt, heb de mijne ook op rubber staan, maar hielp niet.
Ben wel blij dat ze niet moeilijk deden en me gewoon een nieuwe trafo opstuurden.
Soms bestaan ze nog, bedrijven die service verlenen.

Kingpin

Citaat van: Mmuetst op 25 augustus 2020, 10:53:19Soms bestaan ze nog, bedrijven die service verlenen.
Inderdaad.

Kingpin

In navolging nu ook een breedere versie  ;D
Trafo upgrade, XLR/RCA inputs en remote "on/off".

Dit klinkt toch wel heel erg lekker.
Mooi vloeiend zonder in te boeten op detail.

Test-setup ... maar dat is denk ik wel op uit te maken in het filmpje ;)