• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Psaudio dl3 vervangen door topping d90? (of d70, of.. ?)

Gestart door Raymond A, 13 januari 2020, 10:34:58

Vorige topic - Volgende topic

Leobus

Citaat van: Buell op  9 april 2020, 08:24:44
Citaat van: Koei op  4 april 2020, 10:32:16
Citaat van: nostalgie op 13 januari 2020, 18:58:43
Citaat van: Mr.Tisniks op 13 januari 2020, 15:38:50Je moet goed oppassen met reviews die concluderen dat zo'n Chinees gebakje "Speelt een apparaat van 5x het bedrag weg", vaak is het of kul of heeft men 1 apparaat vergeleken met een oude, dure DAC van jaren geleden.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen 'killer DAC's' zijn maar je moet al die superenthousiaste uitspraken met een korreltje zout nemen.
niet altijd kul! En een oude dac van zeg 30 jaar geleden vindt ik niet minder dan een van nu, ook veel kul.

Het is ook zeker niet zo dat oudere DACs per definitie niet goed zijn. Het is jammer dat ze vaak niet alle sampling rates ondersteunen of voorzien zijn van gebalanseerde uitgangen.

Wat wel zo is, is dat DAC technologie echt veel beter is geworden, zie bijvoorbeeld de prestaties van een 20 jaar oude DAC:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/mark-levinson-no-360s-dac-review.10842/

Dat komt echt niet in de buurt van een moderne DAC, maar zal gewoon prima klinken omdat je het verschil toch niet meer hoort boven een bepaald prestatie niveau.

Citaat van: Buell op 13 januari 2020, 13:26:36Ik ken ze niet.
Zelf ben ik vol van mijn Audio GD r2r7 DAC.
Audio GD heeft een super prijs/ kwaliteit verhouding.
Misschien kan je eens wat uitproberen.

Audio-GD zou ik met een grote boog omheen lopen, deze fabrikant weet niet hoe ze een R2R DAC moeten maken. Het kan nog steeds prima klinken, maar je moet er geen betere prestaties van verwachten dan een goede draaitafel.

Als wel graag R2R wil hebben dan kom je uit bij Holo Audio, die maken echt hele goede R2R DACs. Ze zullen uiteindelijk hetzelfde klinken als zo'n Topping D90 omdat bij beiden alle fouten in de output ver onder de gehoorgrens liggen.

Dan moet je voor de Holo May gaan😉

Audio-GD wordt door een bepaalde journalist verguisd, puur door meetingen en niet door luisteren.

Maar goed, ik en vele met mij zijn erg blij met de ladder DAC R7.
Lees bv maar eens op het Head-Fi forum naar ervaringen.

https://www.head-fi.org/threads/new-audio-gd-r7-r2r-7-r8-flagship-resistor-ladder-dacs.853902/page-282#post-14970819

Ik heb de Holo dac hier in huis gehad om te kijken of die beter was dan mijn toenmalige Antilope Audio dac. Die Holo klonk een stuk slomer dan de Antilope en zeker veel minder muzikaal en levendig dan de Dion Audio die ik nu heb. Ik ken de Audio Gd dac van Buell zeer goed en ik durf te beweren dat die klassen beter is dan de Holo. Ik heb ze weliswaar niet in dezelfde set gehoord, maar durf dit toch wel te beweren.

Groet,
Leobus

Buell

9 april 2020, 19:23:40 #16 Laatste wijziging: 9 april 2020, 19:25:56 door Buell
Daarom wil je beter dan de Audio-GD R7, dan zal je in het Holo assortiment naar de Holo May moeten gaan, kennis van me heeft zijn R7 ingeruid om de May terug te kopen.
Maar de Holo May kost wel â,¬5600,- 😉. De andere komen niet in de buurt van de Audio-GD R7.

Eh hoe ik dat weet? Ik ken de eigenaar van de zaak die beide merken verkoopt al best lang, schat zo'n 52jaar 😊
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Koei

Citaat van: Leobus op  9 april 2020, 11:50:40
Citaat van: Buell op  9 april 2020, 08:24:44
Citaat van: Koei op  4 april 2020, 10:32:16
Citaat van: nostalgie op 13 januari 2020, 18:58:43
Citaat van: Mr.Tisniks op 13 januari 2020, 15:38:50Je moet goed oppassen met reviews die concluderen dat zo'n Chinees gebakje "Speelt een apparaat van 5x het bedrag weg", vaak is het of kul of heeft men 1 apparaat vergeleken met een oude, dure DAC van jaren geleden.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen 'killer DAC's' zijn maar je moet al die superenthousiaste uitspraken met een korreltje zout nemen.
niet altijd kul! En een oude dac van zeg 30 jaar geleden vindt ik niet minder dan een van nu, ook veel kul.

Het is ook zeker niet zo dat oudere DACs per definitie niet goed zijn. Het is jammer dat ze vaak niet alle sampling rates ondersteunen of voorzien zijn van gebalanseerde uitgangen.

Wat wel zo is, is dat DAC technologie echt veel beter is geworden, zie bijvoorbeeld de prestaties van een 20 jaar oude DAC:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/mark-levinson-no-360s-dac-review.10842/

Dat komt echt niet in de buurt van een moderne DAC, maar zal gewoon prima klinken omdat je het verschil toch niet meer hoort boven een bepaald prestatie niveau.

Citaat van: Buell op 13 januari 2020, 13:26:36Ik ken ze niet.
Zelf ben ik vol van mijn Audio GD r2r7 DAC.
Audio GD heeft een super prijs/ kwaliteit verhouding.
Misschien kan je eens wat uitproberen.

Audio-GD zou ik met een grote boog omheen lopen, deze fabrikant weet niet hoe ze een R2R DAC moeten maken. Het kan nog steeds prima klinken, maar je moet er geen betere prestaties van verwachten dan een goede draaitafel.

Als wel graag R2R wil hebben dan kom je uit bij Holo Audio, die maken echt hele goede R2R DACs. Ze zullen uiteindelijk hetzelfde klinken als zo'n Topping D90 omdat bij beiden alle fouten in de output ver onder de gehoorgrens liggen.

Dan moet je voor de Holo May gaan😉

Audio-GD wordt door een bepaalde journalist verguisd, puur door meetingen en niet door luisteren.

Maar goed, ik en vele met mij zijn erg blij met de ladder DAC R7.
Lees bv maar eens op het Head-Fi forum naar ervaringen.

https://www.head-fi.org/threads/new-audio-gd-r7-r2r-7-r8-flagship-resistor-ladder-dacs.853902/page-282#post-14970819

Ik heb de Holo dac hier in huis gehad om te kijken of die beter was dan mijn toenmalige Antilope Audio dac. Die Holo klonk een stuk slomer dan de Antilope en zeker veel minder muzikaal en levendig dan de Dion Audio die ik nu heb. Ik ken de Audio Gd dac van Buell zeer goed en ik durf te beweren dat die klassen beter is dan de Holo. Ik heb ze weliswaar niet in dezelfde set gehoord, maar durf dit toch wel te beweren.

Groet,
Leobus

Het enige wat Audio-GD doet is een bak vervorming produceren (de ontwerper is een fan van extra vervorming toevoegen), maar dat kan natuurlijk je ding zijn.
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.

Randomuser

11 april 2020, 21:41:03 #18 Laatste wijziging: 11 april 2020, 21:42:53 door Mr.Tisniks
Het hangt er ook vanaf hoe lang je er mee wilt spelen, afschrijving op die chinese DAC'jes is gigantisch als er elke keer binnen een paar maanden een nieuw model uitkomt. dan is er geen hond meer die interesse heeft in het vorige model.
Ik speel zelf met de Matrix XSabre Pro MQA, erg prijzig (â,¬2k voor de MQA versie) voor een piepklein kastje maar ik heb geen omkijken meer naar een DAC. laat alles upsamplen tot DSD512.

Buell

11 april 2020, 23:13:17 #19 Laatste wijziging: 11 april 2020, 23:16:20 door Buell
Het enige wat Audio-GD doet is een bak vervorming produceren (de ontwerper is een fan van extra vervorming toevoegen), maar dat kan natuurlijk je ding zijn.
[/quote]

Vervorming heb je nodig, daarom zijn 300B versterkers ook zo gewild, klinken geweldig maar meten niet al te best.
Zelfde met Audio GD dac , Kingma is de eigenaar/ ontwikkelaar en heeft met name door dit soort kritieken, een petfect metende dac ontworpen. Die man is niet dom hoor en weet echt wel wat hij doet. Maar goed meten is niet per definitie goed klinken.

Dus in blijf bij mijn advies om toch ook Audio GD mee te nemen in een shortlist ( er zijn er meer dan mijn R7) en te luisteren, want daar gaat het uiteindelijk om.
En een extra voordeel, je kan zowel kiezen voor diverse oversampling als  non oversampling (NOS) settings. Er zijn ook diverse software pakketten voorhanden. Soft of Secuur bijvoorbeeld. Met andere woorden je kan je DAC helemaal naar je eigen smaak instellen.

Ik verwacht dat je er nooit 1 hebt gehoord, maar je bevindingen hebt gelezen.
Ik zou zeggen vergelijk maar eens een Holo (niet de May 😉) met een Audio GD  met vergelijkbare prijs.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Randomuser

CitaatZelfde met Audio GD dac , Kingma is de eigenaar/ ontwikkelaar en heeft met name door dit soort kritieken, een petfect metende dac ontworpen. Die man is niet dom hoor en weet echt wel wat hij doet. Maar goed meten is niet per definitie goed klinken.

Uhhh maar een A-GD meet juist uitermate r*k. Als je expres vervorming moet toevoegen om iets aantrekkelijk te laten klinken dan doe je het "IMO" fout, al schijnt zelfs Pass ook zoiets te doen.

Koei

Citaat van: Buell op 11 april 2020, 23:13:17Het enige wat Audio-GD doet is een bak vervorming produceren (de ontwerper is een fan van extra vervorming toevoegen), maar dat kan natuurlijk je ding zijn.

Vervorming heb je nodig, daarom zijn 300B versterkers ook zo gewild, klinken geweldig maar meten niet al te best.
Zelfde met Audio GD dac , Kingma is de eigenaar/ ontwikkelaar en heeft met name door dit soort kritieken, een petfect metende dac ontworpen. Die man is niet dom hoor en weet echt wel wat hij doet. Maar goed meten is niet per definitie goed klinken.

Dus in blijf bij mijn advies om toch ook Audio GD mee te nemen in een shortlist ( er zijn er meer dan mijn R7) en te luisteren, want daar gaat het uiteindelijk om.
En een extra voordeel, je kan zowel kiezen voor diverse oversampling als  non oversampling (NOS) settings. Er zijn ook diverse software pakketten voorhanden. Soft of Secuur bijvoorbeeld. Met andere woorden je kan je DAC helemaal naar je eigen smaak instellen.

Ik verwacht dat je er nooit 1 hebt gehoord, maar je bevindingen hebt gelezen.
Ik zou zeggen vergelijk maar eens een Holo (niet de May 😉) met een Audio GD  met vergelijkbare prijs.
[/quote]

Welke perfect meetbare DAC? Alles wat ik heb gezien van Audio-GD is bewijsbaar geen goede DAC. Het doel van een DAC is de originele wave form terug te halen, een Audio-GD doet dat niet. Ik hoef ze daar niets eens voor te horen, ik koop geen producten die bewezen slecht ontworpen zijn. Oplichtingspraktijken sponsor ik niet :). Een Audio-GD DAC heeft ergens tussen de 100 en 200 keer meer vervorming dan een state of the art D/S DAC. Het kan natuurlijk zo zijn dat jij de extra vervorming waardeert, maar high fidelity kan je het niet noemen.

Om even bewijsmateriaal aan te dragen:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-audio-gd-r8.10149/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-audio-gd-dac19-dac.7646/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-audio-gd-r2r11-dac-amp.5779/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-audio-gd-nfb28-28-dac-and-headphone-amp.5147/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-audio-gd-nfb2-192-dac.7807/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-audio-gd-nfb-27-38-dac-and-headphone-amplifier.2486/
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/wolfx700-measurement-of-audio-gd-nfb-6-preamp-headphone-amp.10820/

Een Holo Audio DAC respecteer ik, want het is erg lastig om een R2R DAC te maken die op het niveau van een D/S DAC presteert. Maar dat zijn wel DACs met weinig vervorming, en als je vervorming waardeert dan moet je niet bij high performance merken kijken zoals Holo Audio.


Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.

Buell

Het zal.

Omdat ze zo slecht meten worden ze wereldwijd geroemd.
Het vergelijk met Holo is luistertechnisch in het voordeel van de A GD.

Maar oké, je hebt gelijk ik ken de sites/ forums waar men fel ageerd op A-GD. Maar op meer sites word er ook geroemd. Ach, ik hoor wat ik hoor en jij hoort wat men meet, wat maakt het uit, mijn Audio GD r2r7 DAC nu met frontpanel R7 genoemd, klinkt als een klok en vele met mij zijn het daarmee eens. Ook rechtstreeks vergelijken met  andere Dac's bleven in het voordeel van A-GD.
De eigenaar van Audio-GD is de heer He Qinghua (Kingwa). Hij is een begenadigd elektronica, vooral op audio gebied en heeft ooit de eerste prijs gewonnen op de “American National Semiconductor Audio Design Contest”, geen misselijke prestatie.

Hoop dat de topic starter zich niet van de wijs laat brengen en vooral zijn oren gebruikt 😊
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Koei

Citaat van: Buell op 12 april 2020, 18:50:25Het zal.

Omdat ze zo slecht meten worden ze wereldwijd geroemd.
Het vergelijk met Holo is luistertechnisch in het voordeel van de A GD.

Maar oké, je hebt gelijk ik ken de sites/ forums waar men fel ageerd op A-GD. Maar op meer sites word er ook geroemd. Ach, ik hoor wat ik hoor en jij hoort wat men meet, wat maakt het uit, mijn Audio GD r2r7 DAC nu met frontpanel R7 genoemd, klinkt als een klok en vele met mij zijn het daarmee eens. Ook rechtstreeks vergelijken met  andere Dac's bleven in het voordeel van A-GD.
De eigenaar van Audio-GD is de heer He Qinghua (Kingwa). Hij is een begenadigd elektronica, vooral op audio gebied en heeft ooit de eerste prijs gewonnen op de “American National Semiconductor Audio Design Contest”, geen misselijke prestatie.

Hoop dat de topic starter zich niet van de wijs laat brengen en vooral zijn oren gebruikt 😊


Wereldwijd geroemd? Nee hoor, ik post een hele lijst met reviews die daar doorheen prikken. Alle sites waarop Audio-GD wordt geroemd, zijn sites waar men geen gebruik heeft gemaakt van dubbel blind testen waardoor elke vorm van mening die ze erover hebben niets waard is. Zonder dubbel blind testen luister je met je ogen, en niet met je oren.
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.

Buell

Mijn DAC staat er niet bij  ;D

Maar prima, allemaal metingen.
Waar het mij om gaat, hoe klinkt het.

Misschien raar, maar ik ga toch uit van wat ik hoor want daar gaat het tenslotte om. Er zijn mensen die zijde om hun luidsprekerkabels doen omdat het dan beter, lees warmer, zou klinken. Tja,..meetbaar?  of toch alleen hoorbaar  ;D

Maar ik denk dat ik maar stop, want we doen de topic starter waarschijnlijk geen plezier met gekibbel.
Wel blijf ik erbij dat het de moeite van het beluisteren waard is.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Koei

Citaat van: Buell op 16 april 2020, 23:25:44Mijn DAC staat er niet bij  ;D

Maar prima, allemaal metingen.
Waar het mij om gaat, hoe klinkt het.

Misschien raar, maar ik ga toch uit van wat ik hoor want daar gaat het tenslotte om. Er zijn mensen die zijde om hun luidsprekerkabels doen omdat het dan beter, lees warmer, zou klinken. Tja,..meetbaar?  of toch alleen hoorbaar  ;D

Maar ik denk dat ik maar stop, want we doen de topic starter waarschijnlijk geen plezier met gekibbel.
Wel blijf ik erbij dat het de moeite van het beluisteren waard is.

Als iets warmer klinkt wil dat zeggen dat er een verhoging is in de mid-range (of de rest getemperd). Perfect te meten dus.

Luisteren is zeker belangrijk, zolang je erkent dat je net zo goed met je ogen en verwachtingen luistert als met je oren.
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.

Vhond

Tsja Mola Mola meet goed en klinkt goed maar dan mag je wel een flinke geldbuidel meenemen...