Peter Jacksons King Kong

Gestart door Plyon, 24 december 2005, 14:13:02

Vorige topic - Volgende topic

Plyon

Ok... vol verwachting ben ik dus deze film gaan bekijken, iedereen is er namelijk lyrisch over, en oude film scripts zijn natuurlijk fantastisch  ;)
Zoals alle films heeft deze film een begin, een midden en een eind, hier waren die alleen wel heel duidelijk afgezet, namelijk:

BEGIN... het begint met een uur langgerekte drama voordat ze op het welbekende Skull Island aankomen. Dat duurde me een beetje te lang, want je zit natuurlijk op die aap te wachten, maar vooruit...

MIDDEN... Op Skull Island vinden we de inboorlingen, die vooral met heel veel zijn. Tussen de camera shots in kan je Jackon nog bijna "action" horen roepen... slecht geregiseerde groep figuranten die knullig heen en weer lopen in hun onderbroek, erg jammer.
Maar de ellende is nog niet afgelopen, want dit drama duurt ook nog een ruim uur. Vechtende reuze aap met dino's, en ook dino's vechtend met een reuze aap, en dino's en aap, en dinos..... en als je dan denkt ik ben er van af... reuzen insecten, joepie! Deze eindeloze ellende van computer animatie gaat maar door, afstotelijk! Tussen dit drama moet er uiteraard ook nog een Oscar worden gescoord, dus het mooie meisje doet nog wat chenante, misplaatste dansjes voor de reuzen aap, en kijken er mensen af en toe zielig en geschokt in de camera (zoals we dat ook wel hebben gezien in Lord of the Rings, waar het overigens niet zo misplaatst was als in King Kong).

EINDE... tja.. je weet dan wat er gaat gebeuren, hij klimt op de Empire State building. Gelukkig wist Jackson ook dit zo tergend lang te rekken, dat ik van het nagelbijten geen vingers meer over had   :-\
En na nog wat Academy momenten mocht ik eindelijk naar huis!

Jacksons film duurt anderhalf uur langer dan het origineel (bijna twee keer zo lang!), dat is zijn grootste fout geweest.

Samenvattend:
Slecht geacteerd langgerekt spektakel waarvan 80% computer geanimeerd, 10% foute blikken in de camera, en 10% rennende mensen. Ronduit saai.

mijn cijfer: 4/10.

Voor het beste honkbalteam
DSS Heren 4 honkbal

Voor de beste kok op locatie
TIJS Kok op locatie

Voor de beste stemactrice
Stemactrice / Stemacteur Sanne Cool

TomSwinnen

Op meeste punten wel akkoord, behalve over de computeranimatie. Die is technologisch ver voor zijn tijd en was héél sterk. King Kong zag er nog nooit zo echt uit. Maareuh, gatver, wat een miscasts waren Brody en Black. Pfff...
Mijn review: www.blogstar.be/Romulus

Paul Demo

Heb hem een paar weken geleden gezien op DVD maar was de moeite van het bewaren niet waard hoor ???
zonder vliezen het gehoor herontdekt

Plyon

Citaat van: TomSwinnen op 24 december 2005, 19:00:22
Op meeste punten wel akkoord, behalve over de computeranimatie. Die is technologisch ver voor zijn tijd en was héél sterk.

Dat is zeker waar, maar nam dan ook wel de hele film in zijn ban! Alles is tegen een blauwe doek gefilmd, en dat is waar ik mij vooral aan stoorde  :-\
Voor het beste honkbalteam
DSS Heren 4 honkbal

Voor de beste kok op locatie
TIJS Kok op locatie

Voor de beste stemactrice
Stemactrice / Stemacteur Sanne Cool

theo technics

Ik heb hem vanavond gezien.
En eerlijk gezegd, ik persoonlijk vond hem waardeloos. :-\

Ik geef hem een magere 5.
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

eploeg

Citaat van: theo technics op 31 december 2005, 01:55:21

Ik zag laatst op BBC de originele
Dat is de enige echte
Hollywood kan me wat met al die remakes, vervolgfilms enz.

richard

Citaat van: eploeg op  6 januari 2006, 22:01:00

Dat is de enige echte
Die uit 1933?

De remake van War of the Worlds vond ik visueel anders wel erg aardig. Wel in de bioscoop, op DVD blijft het een mager aftreksel.
Genoeg is beter.

muziekfreak

Ik heb een recensie geschreven op www.audiovrienden.nl ik zal hem ook in dit topic even herhalen  ;)

Het plot

Set in the 1930s, this is the story of a young and beautiful actress Ann Darrow from the world of vaudeville who finds herself lost in depression-era New York and her luck changes when she meets an over-ambitious filmmaker Carl Denham who brings her on an exploratory expedition to a remote island where she finds compassion and the true meaning of humanity with an ape Kong. The beauty and the beast finally meet their fate back in the city of New York where the filmmaker takes and displays the ape in quest of his fame by commercial exploitation which ultimately leads to catastrophe for everyone including a playwright Jack Driscoll who falls in love with Ann and plays an unlikely hero by trying to save her from Kong and her destiny.

Wat zal ik ervan zeggen, ik heb dan wel een kopie gezien in dvdkwaliteit (ja ik weet het tegen mijn principes kopie maar toch moest hem zien)
Ik kan jullie al verklappen ik heb hem na 2uur en 15minuten afgezet.

Ik heb werkelijk nog nooit qua special effects een beter gemaakte film gezien. King kong is ERG goed neergezet op het witte doek de bewegingen zijn echt realistisch nagebootst (door jawel de man in lotr die gollem speelt is dit gedaan) Ik ben ook een natuurfilmliefhebber en echt zonder overdrijven ik herken bepaalde bewegingen van kong die in de natuur ook zo echt voorkomen. Knappe prestatie is het zeker wel.

Nu zullen jullie denken je heb de film afgezet na ruime twee uur waarom? Ik zal trachten dit even te verklaren,eigenlijk kan dit in een woord wel saai. Echt een zeldzaam saaie film de film is echt gebouwd op de effecten (teveel cgi weinig acteerwerk van echte mensen) Het verhaal is natuurlijk geen bijzonder hoogstandje. Pak bv i.robot die daar duidelijk een mooie verhaallijn in hebben zitten terwijl je na een bijna 100% cgi film zit tekijken kortom meer my cup of thea.

Ik heb werkelijk mezelf na een goede 2 uur zitten vervelen,van de vele gevechten die je ziet komen tussen kong,dino,reuzeinsecten,reuze vleermuizen enz. Het is teveel van het goede zonder enige spanning of thriller opbouw.

Ben je in voor een saaie film qua verhaal en spanning en houd je van beesten die elkaar heel de film lang zo'n beetje in elkaar rammen met veel spektakel. Is dit de film voor jou helaas kon hij mij niet bekoren ik zal hem wel kopen opdvd voor de prachtige effecten maar of ik hem ooit helemaal zal afkijken,twijfel ik zwaar aan  ;)

eploeg

Citaat van: richard op  7 januari 2006, 02:23:08
Citaat van: eploeg op  6 januari 2006, 22:01:00

Dat is de enige echte
Die uit 1933?

De remake van War of the Worlds vond ik visueel anders wel erg aardig. Wel in de bioscoop, op DVD blijft het een mager aftreksel.
Ja die
de originele war of the worlds is voor mij ook de echte film.
De makers zaten toen ook dicht tegen de tijd aan dat radio en hoorspelen een enorme impact hadden. Dat maakt dat het beeld goed weergeeft wat er speelde.
Dat kun je nu niet meer nadoen, en moet je eigenlijk ook niet proberen.
En het spijt me echt maar ik vind steeds vaker dat zw/w meer van het verhaal laat zien. Ik bedoel maar zet een gele citroen neer voor het stadhuis in Gouda. Het eerste wat je ziet is een gele citroen. In zw/w heb je daar absoluut geen last van.

richard

Citaat van: eploeg op 10 januari 2006, 11:48:51
Ja die
de originele war of the worlds is voor mij ook de echte film.
De makers zaten toen ook dicht tegen de tijd aan dat radio en hoorspelen een enorme impact hadden.
De eerste uitvoering van War Of The Worlds was toch een hoorspel? Zo'n impact dat half Amerika op de vlucht sloeg.
Genoeg is beter.

turbomarco

ik ben het eerste uur in slaap gevallen :),dat zegt genoeg.

Verder vond ik het een aardige film niet meer en niet minder.

S.B.Marantz

Heb de film afgelopen Woensdag bekeken en vond hem aardig meer niet.

De scene met de Tyranosaurusjes vond ik wel grappig, voor de rest niet veel aan.

MTH

In 1 woord een ' AANFLUITING '

Maar het niveau van bijna alle Hollywood-films is de laatste jaren toch sterk afgenomen.
Tegen woordig gaat het bijna helemaal nergens meer over.

Marc !

tito

Heeft 3 Okkies gewonnen (visuele effecten, geluid montage, geluid mixage).  :angel:

Ruud15

Ik vond het een heel aardige film.
Maar ik heb eerdere versies van de Big Ape niet gezien.
Tot het laatste deel in New York vond ik de film spectaculair!
Het laatste deel im New York vond ik minder!