Peter Jacksons King Kong

Gestart door Plyon, 24 december 2005, 14:13:02

Vorige topic - Volgende topic

s_k

Heb de voorfilmpjes gezien en ik wist genoeg.
Ik vind Jack Black geweldig, maar dan wèl in High Fidelity!

tito

Citaat van: Ruud15 op 28 maart 2006, 18:47:27
Maar ik heb eerdere versies van de Big Ape niet gezien.

Toch maar `ns gaan kijken.  ;)

morph

Vanavond de dvd van de film King Kong gezien.

Citaat van: Plyon op 24 december 2005, 14:13:02
... het begint met een uur langgerekte drama voordat ze op het welbekende Skull Island aankomen. Dat duurde me een beetje te lang, want je zit natuurlijk op die aap te wachten, maar vooruit...

Close Encounters nooit gezien?
De "pech" met deze film is dat de aap al lang bekend is.

Citaat van: Plyon op 24 december 2005, 14:13:02Vechtende reuze aap met dino's, en ook dino's vechtend met een reuze aap, en dino's en aap, en dinos.....

Het gevecht tussen aap en dinosaurussen duurt welgeteld vijf (5!) minuten.
Op bijna drie uur film valt dat wel mee volgens mij.

Citaat van: Plyon op 24 december 2005, 14:13:02EINDE... tja.. je weet dan wat er gaat gebeuren, hij klimt op de Empire State building. .

Dat is het grootste probleem met deze film: het hele verhaal is té bekend, dus ook de afloop. Dat was al het probleem van de Dino de Laurentiis productie maar daar beklom de aap nog de Twin Towers, wat op zich wel een aardige vondst was omdat die hem aan zijn eiland, zoals het in die film voorkwam, deden herinneren. Maar die versie week dan ook op meerdere punten af.

Citaat van: Plyon op 24 december 2005, 14:13:02Jacksons film duurt anderhalf uur langer dan het origineel (bijna twee keer zo lang!), dat is zijn grootste fout geweest.

Samenvattend:
Slecht geacteerd langgerekt spektakel waarvan 80% computer geanimeerd, 10% foute blikken in de camera, en 10% rennende mensen. Ronduit saai.

Mijn indruk is die van een overbodige film qua verhaal, maar leuk gedaan wat huidige techniek betreft. Het oude verhaal wordt vrij goed gevolgd, de bekende elementen komen er wel in voor. De casting was goed, er werden immers geen Shakespearevertolkingen verwacht, de acteurs deden wat je mag verwachten in zo'n dun avonturenverhaaltje.
De charme van de 1933 versie is niet overtroffen. Netzomin als de originaliteit, maar dat is nogal logisch. Slechts het in beeld brengen is gemoderniseerd.
Op zich is 't allemaal minder slecht dan veel berichten doen geloven. Het is nu eenmaal geen stoere jongens filmverhaal, maar dramatiek.
Het werkelijke nut van dit filmproject ontgaat me echter, behalve dan dat het een leuk speeltje voor Peter Jackson zal zijn geweest.

Grappigste stukje was het losrukken van Ann Darrow als ze vastgebonden hangt voor Kong. Zij weet zich niet los te wurmen maar als Kong haar middel vastpakt geeft hij een rukje en zonder dat haar armen uit de kom schieten breken de touwen.