• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Hoe zit dat met de geluksfactor ?

Gestart door Benco, 31 januari 2020, 21:14:44

Vorige topic - Volgende topic

Benco



De poetsvrouw heeft dus wel aan de Tannoy 615 staat trekken , hoewel ik zei van alle audioequipement af te blijven ...
Meteen had ik het niet gezien , pas twee dagen later  me opviel dat de Digitale coax van de mediaplayer naar de versterker raar lag ...
dacht even terug netjes leggen ....
HOOOOW !
Bleek er een spike van een Tannoy 615 helemaal doorheen te zitten !
Zomaar kan dat niet gebeuren , er moet iemand die speaker hebben verzet  of even op 2 spikes hebben geklonken ... want zij stond wel perfect op zijn plaats...
Maar die kabel loopt daar langs en waarschijnlijk dus terwijl even op twee spikes te klinken en trap tegen de kabel en onder de spike , stalen spikes , geen heel erg lichtgewicht zo'n 615 ... probleem....
Die kabel is dus stuk.
Een audioquest forest is geen dropveter qua prijs , maar wat zou er gebeurd zijn dat ik die bron op de Lyngdorf versterker zou geselecteerd hebben ?
Of kan dat dan weer geen schade aanrichten , zo een stalen spike dwars door een digitale kabel heen ?


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

Poetsvrouwen en zeikende katten vormen een slechte combinatie met audio apparatuur...
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

KT88

Kan weinig kwaad Benny, die uitgang is gebufferd en kan wel wat hebben.

Wel bijzonder dat de luidspreker weer exact op zijn plaats terug is gezet.

Audiofiele werkster?  ;D
- Audiodidact -

Benco

Citaat van: KT88 op 31 januari 2020, 23:31:45Kan weinig kwaad Benny, die uitgang is gebufferd en kan wel wat hebben.

Ok , ik dacht dat ik even heel veel geluk had dat ik die bron niet gebruikt heb ...
heb gewoon pech van de 69â,¬ van de kabel .

Wel bijzonder dat de luidspreker weer exact op zijn plaats terug is gezet.

Audiofiele werkster?  ;D
Geen idee , was een vervangster , mijn vaste poetshulp zou het niet gedaan hebben , maar die is helaas ziek , en ernstig :'(
Ik denk dat ze de speaker gewoon even gekanteld heeft op 2 spikes , anders zou het idd een mirakel zijn dat die precies op z'n plek staat.
Wel goed getimed met die ronde  kabel dan precies effe te doorboren met die spike hé ;) 


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

jpio

Noemen ze dat geen 'pinpoint accuracy'?
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

hrcc

vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !