• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Corona virus

Gestart door minplus, 5 februari 2020, 18:25:49

Vorige topic - Volgende topic

Celica TA40

Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen en dat roept natuurlijk vele vragen op bij mij, maar misschien ook bij anderen.
- Welk bedrijf komt hem installeren?
- Mag ik zelf bepalen aan welke muur die komt?
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een soort catalogus waar ik uit mag kiezen?
- Zijn de batterijen erbij inbegrepen?
- Zijn er (verborgen) kosten aan verbonden?
- Werkt dat ding overdag ook of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen?
- Draai ik op voor reparatiekosten bij een defect?
- Kan ik mijn oude klok nog wel gebruiken?
Hopelijk komt de overheid snel met antwoorden, want op internet staat er nog niets over vermeld.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Boer Bruut

Je begint wat door te draaien🤭Neem wat afstand, doe ik ook.
Echt, daar word je weer rustig van 😷
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

morph

Citaat van: Celica TA40 op 19 januari 2021, 21:47:03Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen
- Krijgt iedereen dezelfde of is er een soort catalogus waar ik uit mag kiezen?
Iedereen moet aan de koekoeksklok.
Er zijn twee types, een zonder en een met slagafstelling, beide met 1-daags uurwerk.
Er wordt momenteel getest of die met slagafstelling dezelfde nachtelijke geneeskrachtige werking heeft als de andere, waarbij men elk half en heel uur in de slaap wordt gestoord door de koekoek.

MYRYAD

Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens!

Linkeloetje

Ik zou ook graag een ochtendklok willen.

Boer Bruut

20 januari 2021, 14:00:06 #2900 Laatste wijziging: 20 januari 2021, 15:58:12 door Boer Bruut
Tegenstanders van de avond(koekoeks)klok en  zij die 's avonds gewoon naar buiten willen zonder het risico op een bekeuring van 95 euro,
kunnen nu profiteren van de vrijstelling net als Thuisbezorgd.nl, pizza-en Chinese koeriers  etc. door voor 500 euro
een compleet pakket te bestellen waarmee U 's avonds lekker kunt rondfietsen op de verlate wegen en paden.

Handelsonderneming B. B.

Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

Knosti de Platenwasser

Komt er dan eens een meer besmettelijke, minder ziekmakende en minder dodelijke variant langs die de groepsimmuniteit die er toch wel komt laat naderen, gaan we er in die welbekende paniek gewoon voor op de loop!

De met een angstig ritme tikkende avondklok slikt als zoete koek.
Binnen 1 week van ondenkbaar naar onontkoombaar en zo logisch.
Het kan haast niet anders of er is een tweede fabeltjesfuik manifest.
... on an Electrospective Odyssee.

morph

Citaat van: Knosti de Platenwasser op 20 januari 2021, 16:15:54Het kan haast niet anders of er is een tweede fabeltjesfuik manifest.
Ojee, en dat terwijl we het eerste nog niet eens uit hadden:

Citaat van: Knosti de Platenwasser op 19 januari 2021, 00:27:24Het besef deelgenoot te zijn van een mooi plan maakt bijv. van ziekte een boodschapper en van de dood een bevrijder van een voltooid leven.

Boer Bruut

20 januari 2021, 19:54:25 #2904 Laatste wijziging: 20 januari 2021, 20:11:42 door Boer Bruut
Mooi, dus je mag je hond uitlaten na half negen 's avonds.
Leuk voor alle honden die gewend waren om acht uur al te gaan slapen. Zullen ze fijn vinden !
En de poes...hoe zit het daar mee ?
Mag je je poes ook uitlaten na half negen of dat weer niet omdat een  poes valt onder 'vrouwelijk lichaamsdeel' ?
Vind het maar ingewikkeld allemaal

maar als het mag heeft Handelonderneming B.B. leuke setjes in de aanbieding voor een ommetje met uw kat.

Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Jack_D

Wat extra Corona regels...? op zich vind ik dat prima. Maar zo’n avondtikker is een sleepnet van zinnige en onzinnige beperkingen welke als een collectieve straf over Nederland getrokken word. En een groot deel van de Nederlandse bevolking zit al aan hun tax qua beperkingen en kan of wil de regels niet meer volgen. Een hoop (verborgen) ellende. Dus nu gewoon lekker nog meer beperkingen. Werk met je bevolking, niet ertegen. Er zijn meer mogelijkheden.

Denk niet dat de Corona besmettingscijfers er minder door worden als ik s’avonds niet meer met mij hengel op het strand sta, of als ik voor het slapen nog even een blokje om loop zoals ik al 15 jaar lang doe. En zo heb ik nog een aantal items die ik dan niet meer mag doen en zero met Corona verspreiding te maken hebben. Beperkende regels, oké, maar dan moeten ze wel enigszins van invloed zijn op de virus verspreiding.

Als het allemaal door mocht gaan morgen is het wel duidelijk dat Nederland een demissionair kabinet heeft en het land niet meer regeert, angst regeert dan ons land.

Ik hoop zo dat die vaccines goed werken anders zie ik ons nog jaren zo met een lockdown doorsudderen. Het leven is heilig, maar de kwaliteit van het leven doet er blijkbaar niet meer zo toe.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben opzich niet voor het volledig open gooien van de maatschappij. Maar wat ze nu willen doen is met een kanon op een mug schieten. Met een goede vliegenmepper lukt dat ook.  ;D

Ook wekt deze eventuele avondtikker nog meer polarisatie op tussen de voor en tegenstanders van alle Corona beperkingen. We zijn wel allemaal 1 Nederland en moeten het met z’n allen klaren.

Tot zover weer de wondere wereld van de Beste Stuurman die aan de Wal staat.... :angel:
I like music........

Celica TA40

Die avondklok en de uitzonderingen erop, daar is weer met een Haagse pet op over "nagedacht".
Vooral die werkgeversverklaring voor werkenden die tijdens de spertijd op weg naar hun werk of naar huis zijn.
Hoe zit dat namelijk met grensarbeiders? In Limburg zijn er zeer velen die in België of Duitsland gaan werken, vaak in ploegendienst.
Zo ook mijn vriendin. Ik breng haar altijd naar het werk (en haal haar ook vaak af), zodat ze zo min mogelijk met het (vaak volle) OV hoeft te reizen en niet een kwartier lang over een donkere weg door een bedrijventerrein hoeft te lopen, in het donker en in weer en wind. Wordt door haar baas ook zeer op prijs gesteld, want hoe minder risico iemand op besmetting loopt, hoe beter. Echter: bij ochtenddienst gaan we vóór 4.30 uur al de deur uit, bij middagdienst komt ze 's avonds tegen 22.45 uur pas bij de grens aan en moet dan nog een stukje lopen (als ik haar niet afhaal), bij nachtdienst gaan we vóór 20.30 uur de deur uit en kom ik rond 21.00 uur weer naar huis (ik zet dan de auto in de garage en loop nog een 50 meter naar huis.
Zij heeft van haar baas een Duitse werkgeversverklaring (vanwege de grensoverschrijding naar haar werk) en die baas (een bedrijf met een kleine 3000 werknemers) gaat geen Nederlandse verklaring downloaden en invullen. Er is bijna niemand op de afdeling PZ daar, vanwege verplicht thuiswerken, en de paar man die er wel zijn, zijn nauwelijks bereikbaar en hebben nergens tijd voor. En of iemand daar Nederlands kan lezen, valt te betwijfelen. Ze hebben al moeite met een ziekmeldingsbriefje dat door een Nederlandse arts is uitgeschreven. Zo'n schriftelijke verklaring van de huisarts is verplicht en moet binnen 2 dagen na ziekmelding bij de afdeling PZ zijn. In Duitsland heeft elke arts een uniform formulier, in Nederland kennen we dat niet. Ook geeft een Duitse arts op zo'n formulier de duur van de ziekte aan, terwijl een Nederlandse arts dat niet doet (hij is immers niet helderziend). Alleen al een simpele ziekmelding levert dus al problemen op, laat staan een Nederlandse werkgeversverklaring.
Afgezien van die werkgeversverklaring voor haar, zal ze nu dus desondanks per OV moeten reizen, want ik betwijfel of ik "vrijstelling" van de avondklok krijg omdat ik mijn vriendin van coronaproof vervoer voorzie.
Ik denk dat ik dat eens bij een bevoegde instantie ga navragen.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Knosti de Platenwasser

21 januari 2021, 17:24:38 #2907 Laatste wijziging: 21 januari 2021, 17:38:44 door Knosti de Platenwasser
Citaat van: Jack_D op 21 januari 2021, 01:08:37Denk niet dat de Corona besmettingscijfers er minder door worden als ik s’avonds niet meer met mij hengel op het strand sta, of als ik voor het slapen nog even een blokje om loop zoals ik al 15 jaar lang doe.

Ik hoop zo dat die vaccines goed werken anders zie ik ons nog jaren zo met een lockdown doorsudderen. Het leven is heilig, maar de kwaliteit van het leven doet er blijkbaar niet meer zo toe.

Er is, behalve wishful thinking, nog geen wetenschappelijke onderbouwing om een afname van besmettingen te koppelen aan een avondklok. Dan moet je veel rigoureuzer te werk gaan, zoals in China. Niet met onze halve maatregelen die het altijd net niet zijn. Overwaardering van een maatregel; zo'n beetje de laatste die nog uit de kast kan voor evt. volledig opsluiting.

Ook het rivm goochelde hier weer om zijn zin te kunnen doordrijven.
Ditmaal presenteerden Jaap en zijn mensen een totaalcijfer van het effect van ALLE maatregelen samen van Frankrijk (8-13% reductie) en brachten het alsof die 13% uitsluitend aan de avondklok te danken was...
Wij geloven het gelijk want Jaap weet die dingen.

Het is een laatste redmiddel, niet direct een middel dat je in wil zetten als, tijdens een lockdown, het aantal besmettingen al even aan het dalen zijn en jonge mensen inmiddels veel minder vaak positief blijken te testen.
Het desastreuze effect van de britse en ierse versoepelingen rond de kerstdagen bracht daar de besmettingen die maken dat wij hier nu in de paniek zijn geschoten voor een britse mutant, daarbij acterend alsof er nog nooit eerder een mutant voorbij is gekomen in het voorbije jaar.
Jammer, gemiste kans en volgens mij een brug of twee te ver.

Ik lees dat we er niet vanzelfsprekend op kunnen rekenen dat de zuid afr. en braz. en andere toekomstige varianten door het vaccin gedekt worden. De britse natuurlijk wel! Stel je voor...
Ook toonde Manaus aan dat immuniteit niet eeuwig beklijft na een eerste besmetting. Ik zou niet gelijk in een hallelujamodus gaan.

Het zal vast ook elk seizoen weer gokken worden voor de farmaceuten welke variant er nu eens manifest wordt, gesteld dat zo'n vaccin echt werkt. Dat is namelijk nog niet met zekerheid vastgesteld, want het wordt nog volop experimenteel en gratis getest op gretige vrijwilligers in het komende jaar.

Deze herfst weten we dat gelukkig allemaal.
... on an Electrospective Odyssee.

MYRYAD

Wat zou er gebeuren als we allemaal ons 3 weken, of zoiets, streng aan de regels/maatregelen zouden houden? Inclusief avond klok.

Celica TA40

De vergelijking met Frankrijk werd gelijk afgeschoten. De avondklok geldt daar weliswaar van 18.00 tot 06.00 uur, maar tegelijkertijd zijn alle winkels en scholen daar gewoon open.
Dat het RIVM met cijfers goochelt, is een feit. Met name past de verantwoordelijke daar de manier van rekenen aan, maar niet de set gegevens voor de berekeningen.
Bovendien valt me op dat in de berichtgeving altijd sprake is van "geringe daling" of "significante stijging" bij de dagcijfers van het aantal besmettingen. Zelfs als de daling b.v. 500 gevallen en dat 10% is, en de stijging 200 gevallen en 2% is.
De cijfers dalen (langzaam, maar ze dalen); maar de burger is nog niet bang genoeg en nu wordt de nadruk op de mogelijke gevolgen van de virusmutaties gelegd (en de daling nog maar terzijde genoemd). Dus worden er weer nieuwe en strengere maatregelen afgekondigd, terwijl de vorige maatregelen nog maar nauwelijks tijd hebben gehad om een resultaat te tonen.

Ik kan straks niet eens meer even een blokje om, teneinde het voortdurende gebonk en geschreeuw in een van de andere appartementen te ontvluchten. De 16 m² van mijn woonkamer kan ik inmiddels geblinddoekt doorlopen en er een willekeurig voorwerp pakken... Er zitten trouwens 23.619 stipjes en 18.375 streepjes in het behang...
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos