• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

cayin venus vp-100i

Gestart door TrueRibbon, 18 februari 2020, 11:13:51

Vorige topic - Volgende topic

TrueRibbon

Wie kan mij iets vertellen over deze buizenversterker? Ik ben in bezit van een paar sonus faber cremona auditor M's en zou deze graag willen gaan aansturen met buizen. Momenteel worden ze gevoed door een linn klout met als pre een primare pre30. Heel stabiele versterker maar ik ben toch benieuwd naar sonus faber / buizenversterking. Ik lees veel positiviteit over het matchen hiervan namelijk. Ik heb alleen nul verstand van buizen dus ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen zodat ik de juiste richting op kan gaan. Dan zal t uiteraard luisteren worden echter misschien zijn er leden op dit forum welke al aan het matchen zijn geweest tussen sonus faber en buizenversterking (helemaal mooi zou zijn ervaring met buizen en de cremona auditor M's) waar ik dan van kan leren. Ik heb de cayin venus vp-100i aangeboden gekregen (echter nog geen prijs gehoord) maar ik twijfel of ik met een dergelijke buizenbezetting aan de slag kan gaan op mijn sonus fabers. Ik hoop wat van jullie te kunnen leren hieromtrent.  :)

Groeten Joost
-Music connects people-

Buell

Hoi Joost,

Ik heb jaren gespeeld met SF Cremona monitors op PrimaLuna buizenversterking.
Zowel geïntegreerde als met voor en eindversterkers. Zowel met KT88 als met EL34 ging dat goed.

Ik verwacht dat dit met se Cayin ( ook KT88) erg mooi gaat.

Misschien mag je de versterker thuis proberen of anders je LS meenemen naar de verkoper om het zeker te weten, maar mijn ervaring op buizen is positief.

Succes
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

TrueRibbon

Citaat van: Buell op 18 februari 2020, 22:12:50Hoi Joost,

Ik heb jaren gespeeld met SF Cremona monitors op PrimaLuna buizenversterking.
Zowel geïntegreerde als met voor en eindversterkers. Zowel met KT88 als met EL34 ging dat goed.

Ik verwacht dat dit met se Cayin ( ook KT88) erg mooi gaat.

Misschien mag je de versterker thuis proberen of anders je LS meenemen naar de verkoper om het zeker te weten, maar mijn ervaring op buizen is positief.

Succes

Dank je voor je reactie. Weet jij of â,¬1900 een mooie prijs is voor de cayin?
-Music connects people-

Buell

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

NAF

Kijk zelf even wat je van de prijs vindt.

cayin venus vp-100i prijzen op www.HiFishark.com

Wat de werkelijke verkoopprijzen van de aangeboden versterkers is geweest kun je via HiFiShark niet zien en of er verschillen in bijvoorbeeld de buizenbezetting van de aan jou aangeboden versterker en de op HiFiShark in het verleden aangeboden versterkers is maar persoonlijk vindt ik het prijsverschil aanzienlijk.

Ik denk dat je voor een bedrag van 1.900 euro echt nog wel wat meer opties hebt om uit te kiezen.
Bijvoorbeeld de reeds aangehaalde en breed gewaardeerde Primaluna.

TrueRibbon

Citaat van: Buell op 19 februari 2020, 18:26:33Geen idéé, sorry

Oké.

Citaat van: NAF op 20 februari 2020, 14:11:39Kijk zelf even wat je van de prijs vindt.

cayin venus vp-100i prijzen op www.HiFishark.com

Wat de werkelijke verkoopprijzen van de aangeboden versterkers is geweest kun je via HiFiShark niet zien en of er verschillen in bijvoorbeeld de buizenbezetting van de aan jou aangeboden versterker en de op HiFiShark in het verleden aangeboden versterkers is maar persoonlijk vindt ik het prijsverschil aanzienlijk.

Ik denk dat je voor een bedrag van 1.900 euro echt nog wel wat meer opties hebt om uit te kiezen.
Bijvoorbeeld de reeds aangehaalde en breed gewaardeerde Primaluna.

De verkoper geeft aan dat het de standaard buizenbezetting is. Ik heb even gekeken en vergeleken op HiFiShark en vind daarop gebaseerd het prijsverschil zelf ook wel wat aan de grote kant. Ik zal ook zeker niet gelijk tot de aankoop overgaan (binnenkort langs met m'n luidsprekers om te luisteren). M'n budget is momenteel ongeveer â,¬1500 maar ik kan nog wat sparen en voorlopig met m'n huidige versterker luisteren. Zo kan ik ook goed wennen aan de klank v/d fabers.

Citaat van: NAF op 20 februari 2020, 14:11:39Ik denk dat je voor een bedrag van 1.900 euro echt nog wel wat meer opties hebt om uit te kiezen.
Bijvoorbeeld de reeds aangehaalde en breed gewaardeerde Primaluna.

Aan welke versterker van Primaluna moet ik hierbij denken?

Groet,

Joost
-Music connects people-

hrcc

Er staat een primaluna prologue one op Ht-forum te koop zie ik zojuist.
Of dat wat is kan ik niet beoordelen maar mogelijk is het wat voor je ?
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !

TrueRibbon

Citaat van: hrcc op 22 februari 2020, 14:10:13Er staat een primaluna prologue one op Ht-forum te koop zie ik zojuist.
Of dat wat is kan ik niet beoordelen maar mogelijk is het wat voor je ?

Ik had m gezien inderdaad, heb daar al een PM gestuurd of ik m mag komen beluisteren met m'n auditors.
Thnx voor de tip alsnog  :D  Ik vrees alleen dat hij misschien iets te weinig vermogen heeft.
-Music connects people-

ArjanR1

Denk dat dat nog wel mee valt.
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2

Buell

Citaat van: quasiribbon op 22 februari 2020, 14:15:44
Citaat van: hrcc op 22 februari 2020, 14:10:13Er staat een primaluna prologue one op Ht-forum te koop zie ik zojuist.
Of dat wat is kan ik niet beoordelen maar mogelijk is het wat voor je ?

Ik had m gezien inderdaad, heb daar al een PM gestuurd of ik m mag komen beluisteren met m'n auditors.
Thnx voor de tip alsnog  :D  Ik vrees alleen dat hij misschien iets te weinig vermogen heeft.

ik denk ook dat deze te weinig power heeft voor de auditors.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

TrueRibbon

Ik heb even gemaild met de Hifi winkel Beek en de verkoper daar geeft aan dat zelfs de Prologue 4 niet voldoende controle zal hebben  ???
-Music connects people-

NAF

Misschien dat de Primaluna Prologue een maatje te licht is voor de SF Cremona Auditors, maar volgens wat ik zo op Internet lees is de Primaluna Dialogue wel een goede match.

Eerste review is een Primaluna Dialogue II op Sonus Faber Cremona Auditors.

De Primaluna Dialogue is misschien wel iets duurder dan de Prologue serie maar zijn volgens mij tweedehands ook wel voor hetzefde bedrag als de aangeboden Cayin te vinden.

Ik persoonlijk heb geen ervaring met Primaluna of Sonus Faber maar ben wel een buizenbezitter en kan met mijn 2x25 watt aardig wat verschillende luidsprekers verdienstelijk laten spelen.

Zelf proberen en luisteren blijft uiteraard het beste en zou ik ook zeker proberen te doen.
Met zo'n 2x40 watt lijkt het mij zelfs niet zo'n probleem voor meer eisende luidsprekers behoudens wanneer je op live concert sterkte wil spelen uiteraard.

Niemand

Dat wattage zegt totaal niets over stabiliteit.
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

TrueRibbon

Citaat van: Niemand op 29 februari 2020, 08:29:18Dat wattage zegt totaal niets over stabiliteit.

Stabiliteit heeft meer met voeding te maken?

Wat ik heb begrepen heeft de cremona reeks (vloerstaander en monitor/boekenplank) niet een erg lineaire impedantie curve (dipt zelfs richting de 2ohm) en heeft een versterker nodig met aardig wat current. Dat is wat ik kan vinden. Ben ik toch benieuwd welke versterker wel geschikt is. Indien wel transistor dan misschien een combinatie met een mooie buizen pre, of een hybride.
-Music connects people-

ArjanR1

In het verleden heb ik GamuT speakers gehad en die dippen tot 2,6 Ohm, ik stuurde ze met een buis aan en het ding heeft nooit een krimp gegeven.
Monitor Audio PL500II - Audio Analogue ABsolute - Auralic Aries G2.2