• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Indeling speakers nieuw huis

Gestart door laurens_s91, 24 januari 2020, 08:33:24

Vorige topic - Volgende topic

laurens_s91

Hello Iedereen,

Mijn vriendin en ik hebben recent een huis in aanbouw gekocht (casco). Hierbij wordt het huis water en winddicht opgeleverd. Dit wil zeggen dat alles van bekabeling, ventilatie, sanitair etc.. door ons moet gedaan worden. Dit geeft ons natuurlijk wel enige vrijheid. Verder heb ik alvast 6 boringen laten uitvoeren voor plafond speakers (b&w ccm665), deze zijn uitgelijnd volgens dolby atmos handleiding. Deze gaten kunnen worden weggestukt indien ze niet gebruikt gaan worden.

De set-up die ik nu wil bekomen is een 5.1.4.

Nu zit ik in de knoop met plaatsing van mijn speakers. FL(b&w603), FR (b&w603), center (b&w HTM6) en sub (B&W ASW610) zijn geen probleem. Het probleem stelt zich vooral bij surround links en rechts. Ik heb niet echt de ruimte om deze te plaatsen en mijn vriendin overtuigen deze midden in de kamer te hebben staan gaat niet lukken. Als ik deze surrounds nu achter de bank tegen de muur zou aanzetten krijg ik dan nog het gevoel van surround? Dit is eigenlijk de plek waar normaliter back surround speakers geplaatst worden. de plaatsing is dan niet 90-110° maar 145°

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van backsurround als zijsurround?

Groetjes Laurens

bram freestone

Nee Laurens ik denk niet dat hier iemand aanwezig is die jouw probleem kan oplossen.

Je post dateert van de 24jan vandaar dat ik dat vermoed. succes ermee. :(
Phillips MFBserie 587.AH494.<br />CDspeler Phillips 690,<br />,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,aiwa 8700,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.<br />Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black<br />   wharfedale 10.7, Wharfedale EVO 4.4.

chansig

Op het HTforum zitten wat meer mensen die bezig zijn met een ht set. Misschien daar eens proberen ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers