• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Aiwa AD-F640 probleem!

Gestart door roberto el coco, 20 maart 2020, 10:30:01

Vorige topic - Volgende topic

roberto el coco

Hallo allemaal.
Ik heb een Aiwa AD-F640 staan. Prima cassettedeck, maar van de een op de andere dag gaat alles wel aan, maar draaien de motoren niet meer. :o  :o  Ook de dubbele klik voor de tape opspannen hoor je niet meer. Iemand een idee wat hier mis kan zijn? Nee, het ligt niet aan de riemen, want alles ligt goed op de aan te drijven delen. :'(

Regenpak

20 maart 2020, 16:14:52 #1 Laatste wijziging: 20 maart 2020, 16:22:58 door Regenpak
Nou, dan zal er wel wat met de voeding aan de hand zijn. Schema geeft uitsluitsel.

Edit: R801, Q58?
It's been Monday all week long!

roberto el coco

Dat moet haast wel. Als de ADMS inschakelt, zie je alle led's op halve kracht gaan.Het is net of de hele voeding het niet trekt. De trafo is alvast wel goed.
Lastig is het wel. Er staat niks gedrukt op de componentenzijde van de print, dus dat wordt de layout uit de manual uitprinten

roberto el coco

20 maart 2020, 20:22:29 #3 Laatste wijziging: 21 maart 2020, 09:35:43 door roberto el coco
Op R801 staat 13V i.p.v. 15,5V. Q58?? kan ik niet vinden.
Q58 toch gevonden. Aan de andere kant van de print. Spanning is goed 10,5V op de B en 9,1 op de E met power on en player op stop..

Regenpak

ADMS? In ieder geval R801 vervangen (2.2R).
It's been Monday all week long!

roberto el coco

Nou, stap 1 is gezet. R801 vervangen en met inschakelen werkt de ADMS weer zonder dat de led's flauwer gaan branden. Alleen werken de motortjes nog niet erg mee. Play, FF en REW doen het nog niet, maar je hoort de motortjes wel kermen...

Regenpak

It's been Monday all week long!

roberto el coco

Automatic De Magnetize System, voor de koppen.
Heb ook ontdekt dat R802 OL is. Nu moet ik weer een 4,7 ohm weerstand zien te vinden...

Regenpak

Oh. ADMS. Kan het schakelaartje daarvoor nergens vinden. Vind wel een spoeltje (SL701) en wat signaaltjes. Oh wacht, het is automagisch.

2.2R doet het ook wel. Krijgen die motoren wel genoeg spanning? (Q58)

Tjerk
It's been Monday all week long!

roberto el coco

spanningen bij Q58  precies volgens het boekje. Daar wringt de schoen dus niet.

Regenpak

En de spanningen op CON8?

Tjerk
It's been Monday all week long!

roberto el coco

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie bij CON8 geen voltages staan...
dat is toch de connector bij de solenoids en de microswitches?

Regenpak

Staan er wel bij maar een beetje achteraf. Alle vier de spanningen op pin 1-4, in STOP, PLAY, REW and FF. Pin2 is alvast +10.5 V.

Tjerk
It's been Monday all week long!

roberto el coco

OK thanx, zal het een en ander morgen eens gaan meten...

Regenpak

Ga ik lekker verder met mijn TX400U/04. Die heeft een nieuw frontje gekregen, de derde intussen...

Tjerk
It's been Monday all week long!