• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Setje in Indonesië

Gestart door Pamakas, 7 april 2020, 17:34:44

Vorige topic - Volgende topic

Pamakas

Na vele jaren in Nederland actief te zijn geweest woon ik sinds 2017 in Indonesië. Sinds kort ben ik actief op dit forum, het gaat hier tenminste nog gewoon over audio in plaats van ellenlange discussies om elkaar maar de loef te kunnen afsteken. Op andere fora is dit wel anders helaas. Ik hoop dat hier mensen gewoon op een normale manier met elkaar kunnen communiceren en dat we elkaar kunnen helpen om van onze prachtige hobby te genieten. Op andere fora was ik actief onder Pjotr27, maar hier ben ik actief onder Pamakas, deze naam heeft te maken met de plaats waar we nu wonen.

In Indonesië speel ik intussen met de volgende set:
Aurel Bryan 8 inch fieldcoil luidsprekers (gemaakt in Indonesië)
Tekron I-one buizen versterker met KT88 van KR-audio
47 labs loopwerk (4716)
47 labs dac (4715)
Ilusi audio headphone buizen versterker (gemaakt in Indonesië)
AudioQuest Niagra 1000 stekkerblok
AudioQuest Dragonfly Red
Pel Audio interlinks
Vicol Audio luidsprekerkabel
AudioMaat powerkabels.
95% van de tijd beluister ik cd, ik heb uit Nederland vandaan zo'n 500 cd's meegenomen naar hier.

Wat doe je in Indonesië? Die vraag wordt altijd gesteld, dus ik zal hem meteen maar beantwoorden:
Ik geef les op een universiteit en daarnaast zetten we allerlei programma's op om mensen die in diepe armoede te leven te bewegen om daaruit te komen. Zo hebben we onder andere een kokosoliefabriekje opgezet (deze kokosolie is in Nederland te koop via: www.sulalam.nl en de hele opbrengst gaat niet naar ons, maar wordt helemaal besteed aan programma's. Op dit moment zijn we bezig om mondmaskers, zeep en desinfecteermiddel voor je handen uit te delen. Ook hebben we posters gemaakt in het lokale dialect hoe om te gaan met o.a. het Corona virus. Dankbaar, maar ook moeilijk werk omdat het leed groot is. Wij leven van sponsors en giften uit Nederland en daar zijn we heel blij mee.

Mijn setje staat in een slaapkamer in ons huis wat ook ingericht is als kantoor. Belangrijk voor ons is dat het natuurgetrouw, vloeiend en "echt" klinkt. Wat dat betreft ben ik super enthousiast over mijn luidsprekers. Die klinken, zeker voor wat ze hier lokaal kosten, bijzonder indrukwekkend.

Op dit moment ben ik bezig met een Nederlandse audiovriend die in China werkt, om zelf allerlei kabels te maken. We zijn begonnen met een stroomkabel en komende maand gaan we dit uitbreiden. Ik zal over de voortgang daarvan hier wel wat posten. We gebruiken als basis koper kabel uit de 50er jaren en dat doet het heel erg goed. Mocht je wat willen vragen, voel je vrij mij een mail te sturen. Het kan via een privebericht of het mag ook via pjotr27EDgmail.com

Ik probeer later deze week wat foto's te posten..


groovy.

Snoeven ::)  toch niet op het High End forum hé ;D
Welkom pjotr Pamakas :)
In to each life some rain must fall.

Pamakas

Nee high-endforum was ok... daar heb ik zelf best veel voor gedaan (achter de knoppen)...Helaas is het op slot gegaan en daarmee veel (hele goede) informatie verdwenen.
Maar er is nog een backup, dus wie weet komt het ooit weer terug.

Rogers Hifi

Welkom.

Leuk verhaal om te horen. Waarom gebruiken jullie koper uit de jaren 50?

Hoodman

Voor het vintage (stroom) geluid..

Pamakas

Citaat van: Rogers Hifi op  7 april 2020, 18:01:11Welkom.

Leuk verhaal om te horen. Waarom gebruiken jullie koper uit de jaren 50?

Ik heb een uit het verleden de ervaring dat soms "oud" spul veel beter klinkt als "nieuw" gemaakt. Denk ook maar aan NOS buisjes of sommige oude buizenversterkers. Mijn zoon had ooit een snaredrum uit begin 60er jaren en dat klonk zoveel beter als een nieuwe dure snaredrum. Er wordt hier in Azie veel oude Western Electric kabel aangeboden, veel rommel, en de goede echte, gaat voor torenhoge prijzen weg. Als je dan goed gaat zoeken dan kom je vergelijkbaar spul tegen. Zo liepen we tegen een meter of 50 oude koperkabel van een Amerikaans merk (Lenz). Een paar meter besteld, 2 stekkers eraan die ik nog had liggen en meteen wow... heel natuurlijk, zacht, veel "echt" laag zonder meteen bombastisch te worden. Het maakt de hele set een stukje analoger. We hebben het restant wat nog in voorraad was gekocht en ik krijg nog een meter of 28 opgestuurd. We gebruiken stekkers van GAOFEI , en ik kan niet anders zeggen dat die waanzinnig mooi spul maken. Wat ik er nu van heb (en besteld heb) ziet er geweldig uit. Is heel goed ontworpen en dus niet vreselijk ingewikkeld om te monteren en ook nog eens normale prijzen. Ik heb al een setje IEC/Schuko connectoren (met rood koper) en er komen nog spades en luidsprekeraansluitingen deze kant op..Wordt dus nog vervolgd..

Carl2

Wel grappig er was indertijd een kabelmerk dat gemaakt was van oude koperen kabel die 40/50 jaar onder de grond was gebruikt ik meen in Japan. Me altijd afgevraagd of dat klopte. Misschien een leuk ontwikkelings project om kabels van oud materiaal te fabriceren en via Marco te verkopen.

Pamakas

Citaat van: Carl2 op  7 april 2020, 22:45:29Wel grappig er was indertijd een kabelmerk dat gemaakt was van oude koperen kabel die 40/50 jaar onder de grond was gebruikt ik meen in Japan. Me altijd afgevraagd of dat klopte. Misschien een leuk ontwikkelings project om kabels van oud materiaal te fabriceren en via Marco te verkopen.

Wie weet, eerst nog maar eens flink aan het knutselen. Marco (Music2) is altijd wel in voor leuke dingen.

WanFie

Die oude kabels waren binnen onze audioclub ook een tijdje "hot". Nu speelt er volgens mij niemand meer mee. Zo bijzonder zijn ze kennelijk dus ook niet.

Overigens worden dergelijke kabels door Audiotweaks nieuw op de markt gebracht: Duelund kabels

:) Aandacht maakt alles mooier  :)

jpio

Hoe staat het met de levensduur van de apparatuur daar? Dit ivm het klimaat tenzij in aircokamer natuurlijk. In Costa Rica zelfs de cd's en foto's zien schimmelen.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Pamakas

Ja, dat is en blijft lastig. Hier altijd +30 graden en hoge luchtvochtigheid. Ik heb wel Airco in mijn muziekkammer, maar dat laat je niet 24 uur aanstaan. Tot op heden gaat het redelijk. Mijn luidsprekers zijn van massief hout want fineer is echt een drama. Dat zit binnen een maand los.

Ik ken de Duelund kabel, is ook niet verkeerd maar met even iets anders qua klank. Helaas hier nauwelijks te koop of 2x zo duur als Europa.

Zo rommelen we lekker verder. Komende maand voedingskabels vervangen voor mijn Fieldcoil units. Dat is een leuk karweitje omdat ik ook betere connectors heb besteld. Verder maar afwachten hoe het virus zich hier ontwikkeld. Vanaf vrijdag in ieder geval alles drie dagen op slot... Compleet

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Hoodman

Citaat van: Pamakas op  8 april 2020, 12:15:37Ik ken de Duelund kabel, is ook niet verkeerd maar met even iets anders qua klank.[
Citaat van: Pamakas link=msg=1941500 date=1586340937

/quote]
knap dat jij al die verschillen hoort, je zou bijna denken dat de speakers er niet meer toe doen. Had ik maar zulke goede oren. ;D

Pamakas

Citaat van: nostalgie op  8 april 2020, 23:07:49
Citaat van: Pamakas op  8 april 2020, 12:15:37Ik ken de Duelund kabel, is ook niet verkeerd maar met even iets anders qua klank.[
Citaat van: Pamakas link=msg=1941500 date=1586340937

/quote]
knap dat jij al die verschillen hoort, je zou bijna denken dat de speakers er niet meer toe doen. Had ik maar zulke goede oren. ;D

Nee, uiteraard zijn de speakers heel belangrijk, ik vergelijk mijn nieuwe kabel met de kabels die ik al heel lang gebruik. Die kabels heb ik gehoord tegenover de Duelund. Maar de set is wel anders, het zou dus ook best goed kunnen uitpakken. Alleen Duelund is hier niet aan te komen of tegen de hoofdprijs. Ik heb de laatste meters gekocht en er is verder geen voorraad meer. Dus wellicht koop ik als ik in Nederland ben nog een aantal meter Duelund. Dan kan ik echt 1 op 1 vergelijken...

Pamakas

9 april 2020, 13:57:28 #14 Laatste wijziging: 9 april 2020, 14:17:29 door Pamakas