• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Opa S. mijmert er op los

Gestart door Sytse Fliege, 20 april 2020, 09:49:42

Vorige topic - Volgende topic

Boer Bruut

Het Genootschap der Nederlandsche Gleufhoedendragers is in crisis.
Zie hier hun laatst aangemelde lid... en ze zijn er nog blij mee ook.
Gaat de voorzitter nu krachtige beslissingen nemen die de toekomst
van het G.N.G waarborgen of niet  ?

Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Nicolas

Hij zingt op die foto wel krachtig het lijflied "Hoedt u voor de gleuf!".
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

MYRYAD

14 mei 2023, 11:41:30 #1502 Laatste wijziging: 14 mei 2023, 11:43:24 door MYRYAD
O jongens, wees gerust. Zien jullie dan niet dat deze man geen echte evenwichtige gleufhoed draagt? De rechter en linker kant zijn niet even hoog!
En een gleufhoed en een roze broek, dat is niet passend.
Boer Bruut, om toegelaten te worden tot Het Genootschap is er toch een ballotage commissie!
En daarna een voorstel waarmee de Algemene Gleufhoeden Bijeenkomst accoord moet gaan?
Wanneer u daar aan deelneemt zou ik voorstellen om een onderzoek te doen naar de connecties tussen de voorzitter en de man op de foto.  Ik voel zelfs een binnensluipende beweging gelijk het gebeuren rondom gender neutraal. Ik zag al vrouwen met een gleufhoed, dat moeten wij toch niet willen. Ik ga straks een korte fietstocht maken door Maartensdijk, waar men nog met respect en waardigheid zich wijdt aan de gleufhoed, en het dragen ervan.
Ik hoop dat mijn reactie wat rust brengt en geeft, of schenkt eigenlijk.

Boer Bruut

14 mei 2023, 12:11:16 #1503 Laatste wijziging: 14 mei 2023, 12:43:21 door Boer Bruut
Citaat van: MYRYAD op 14 mei 2023, 11:41:30Boer Bruut, om toegelaten te worden tot Het Genootschap is er toch een ballotage commissie!
En daarna een voorstel waarmee de Algemene Gleufhoeden Bijeenkomst accoord moet gaan?


U dient zich met uw vragen te richten tot dhr. Fliege. Hij is er de voorzitter.

Ikzelf ben gelukkig voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Alpinopetdragers.
Het is een keurige vereniging en onze leden zijn van goed gedrag.
Inmiddels bestaan we ruim 100 jaar en is ons dus op 30 april jl. het predicaat 'Koninklijk' toegekend
en ook mochten wij de 'erepenning' in ontvangst nemen, uitgereikt door de Commissaris van de Koning
(zelf ook lid van de K.N.V.A.D)

Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

MYRYAD

Geachte heer BoerBruut, als lid heb ik niet de ingang en de status om langs korte lijnen met dhr Fliege op te mogen nemen, of zelfs iets in te brengen. Ik zou dan moeten wachten tot de volgende Algemene Gleufhoeden bijeenkomst. Om het daar in te brengen. De correcte proces is dan dat het in een daarop volgende bijeenkomst ter sprake kan komen als de agenda, en de ontwikkelingen, dat toelaten.
Terwijl U vanuit uw finctie direct contact hebt
Ik hoop op uw inzet.

Boer Bruut

Citaat van: MYRYAD op 14 mei 2023, 12:52:53... heb ik niet de ingang en de status om langs korte lijnen bij dhr Fliege iets in te brengen. Ik zou dan moeten wachten tot de volgende Algemene Gleufhoeden bijeenkomst. Om het daar in te brengen.

Kunt U even in het kort samenvatten WAT U precies bij dhr. Fliege wilt inbrengen. Iets van Uzelf wellicht ?  Kijk dan wel uit voor overdraagbare zaken, U weet wel. Er lopen er daar t/m hun laatste lid nogal wat rond met een aandoening.
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

MYRYAD

Oke, in het kort:
U geeft aan dat er een crisis is,
U geeft aan dat het bestuur blij is met het laatste lid.
Op de foto zie ik in mijn ogen een slap lid. Slap lid en gleuf hoed kan ik niet rijmen.
Dit riekt naar penetratie met geen overzicht op de gevolgen!
Dat is kort samengevat wat u dhr. Fliege kunt katen weten.

Boer Bruut

Euhh?
Doe het lekker zelf als je iets wilt inbrengen bij hun geachte voorzitter.
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

MYRYAD

Ach, ik ben nu diep teleurgesteld.
Morgen maar even naar Rotterdam.

MYRYAD

Waarde heren Boer Bruut en Dhr Fliege, na een uitstapje neem ik jullie graag mee in mijn mijmering en vraag.
Kan ik met deze hoed waardig lid zijn van het Gleufhoeden Genootschap?
Het betreft een papieren hoed, gekocht tijdens een vakantie op Tenerife.
Begrijpt u mijn mijmering?
Kunt u me zekerheid bieden.
Het helpt mij ook mijn uitstaphe te vergeten.

Nicolas

Ik heb een Stetson met enig dal in de bovenkant. Gleuf is veel gezegd. Deuk...
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Sytse Fliege

Sjeempie, het lijkt wel of dit topic met joumeringen is gevuld, de laatste tijd! Van mij zat er weinig bij in ieder geval.

Dat krijg je er van, als je geen zin hebt om te mijmeren.

Gelukkig ben ik niet zo moeilijk, mijmeringen, joumeringen, ik vind het prima.

Hoe dan ook, ik bedacht me zojuist dat vriendinliefs autodealer haar knollen voor Citroënen probeerde te verkopen! Nou, daar is ze mooi niet ingetuind (met wat hulp van vriendlief), want ze heeft wel een Citroën gekocht, maar niet daar. En ook geen knol.

Nu moet ik nog wel van haar Citroën zien af te komen. Tsjongejongejonge, daar past dat onderwerp eigenlijk beter, want wat je niet meemaakt als je probeert een auto aan de man te brengen. Of liever gezegd, meer aan de vrouw eigenlijk. Die zijn én heel lastig en snappen er bovendien niets van. Wanneer of de waterpomp vervangen was. Pardon? Wat is daar de relevantie van. Als het nu nog een auto met een distributieriem was geweest (of wanneer ze had gevraagd wanneer díe vervangen was), dan had ik het beter begrepen, maar het ding heeft een ketting, en geen idee of die ooit vervangen moet worden, maar in ieder geval is dat niet gebeurd, dus bij deze kilometerstand ook nog niet nodig (dealer onderhouden, vandaar).

En dan het aantal kneuzen wat ver onder de vraagprijs bied (kom hem gelijk halen! - ja, zou ik ook doen voor dat geld...), maar niet alleen dat, ook nog eens ver onder diverse biedingen die al gedaan zijn.

Waar het feitelijk op neer komt, van de 30 reacties die ik heb gehad heb ik er misschien op vier gereageerd.

Daar kwam ook nog één proefrit uit. Man en vrouw kwamen samen, man reed een stukje en was duidelijk gereed voor aankoop. Ik dacht kat in het bakkie, want vrouwlief kletste ondertussen 100 uit over eerdere ervaringen met proefritten (een auto deed het niet, bij een andere handelaar kon je alleen terecht als je ook inruilde en weer een andere gaf haar een andere auto mee dan waar ze voor gekomen waren) en het autootje van vriendinlief was echt prima. Ze moest er toch nog even over nadenken (ik zag manlief denken; "nee, niet alweer") en 's avonds belde ze af omdat de kleur - zilver metallic - toch niet helemaal de bedoeling was...

Ok, fine with me, je loopt een goede aanbieding mis en ga maar ergens anders een hondenhok kopen.

't Is dat ik het de dealer niet gunde (inruilprijs lag ver onder de vrije verkoopwaarde), maar anders had ik vriendinlief het ding lekker laten inruilen. En ik heb haar ook al gedreigd dat ik hem anders zelf wel van haar koop, dan kan ik tenminste weer eens normaal naar Amsterdam zonder allerlei fratsen uit te moeten halen...

Ach, kikker toch op!

minplus

Tiswat als je een fijne Citroën koopt en daar helemaal gelukkig mee bent maar liever een hopeloos geval neemt waar zelfs de richtingaanwijzers het zelden doen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

B. Gehakt

Mijn vrouw zal altijd een knol boven een citroen verkiezen. Heb je niks aan. Weet je, toen vrouwen zich gewoon op bezemstelen verplaatsten had je nog geen files.

Vooruitgang is geen verbetering.  >:(


Deskundige

Luistervriend

Citaat van: B. Gehakt op 25 mei 2023, 22:35:31Weet je, toen vrouwen zich gewoon op bezemstelen verplaatsten had je nog geen files.

Vooruitgang is geen verbetering.  >:(


En dat te bedenken dat ze toen al uit milieu-overwegingen (hoe vooruitstrevend)  ze ermee gestopt zijn omdat er teveel gassen in de lucht zouden komen?
Voorganger en collectant van onze Overtuiging Belijdenis  Gemeenschap (OBG)  "Het Laatste Woord"
Zoals het al zegt, wij creëren dagelijks een nieuwe realiteit, zoals AI, onze Schepper, ons inspireert.

Aanmelden kan via PB. 🤪