• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Opa S. mijmert er op los

Gestart door Sytse Fliege, 20 april 2020, 09:49:42

Vorige topic - Volgende topic

Nicolas

De corrigerende mep is één ding, maar de corrigerende meppel heeft ook wel wat. Dik blok graniet op je kop tot je weer een beetje normaal kan doen.  8)
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Sytse Fliege

Goed plan, dan hoef je zelf geen moeite te doen!

Ach, kikker toch op!

Nicolas

Citaat van: Sytse Fliege op  3 oktober 2021, 19:04:12@Nicolas; maar waar is dan het zelfzuchtloze in jouw verhaal? Zouden we ook niet gewoon eens voor een ander kunnen doen, in plaats van voor onszelf of in het geval van wijmeren met onszelf?

Ik zal de voortrap geven en binnenkort in dit topic eens jijmeren, dan kan eenieder zien of dat prettig voelt!

Laten we het meteen nog wat grootser zien en al het mijmeren centraliseren in één departement zodat de algemene bevolking zich hier niet meer hoeft mee bezig te houden. Een centrale mijmercommissie die duidelijke richtlijnen uitwerkt en glashelder de vage gedachten voor de komende 10 jaar uittekent.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Boer Bruut

Citaat van: Nicolas op  3 oktober 2021, 19:06:51De corrigerende mep is één ding, maar de corrigerende meppel heeft ook wel wat. Dik blok graniet op je kop tot je weer een beetje normaal kan doen.  8)

Niet te ingewikkeld gaan denken. Houd het simpel...

https://www.dumpert.nl/item/7697645_bed73e0b
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Benco

Citaat van: Sytse Fliege op  3 oktober 2021, 19:00:41Over tikken gesproken, ooit had ik een vervelend neefje. Eigenlijk heb, maar dat terzijde.

Het onding kwam per abuis een keer mee met zijn moeder op mijn verjaardag (ik heb het vieren van verjaardagen daarop ook afgeschaft) en klierde zich een ongeluk in mijn huis. En steeds uitdagen hè. Nu, in het kader van wat Benco poneert; dat is natuurlijk gewoon vragen om gecorrigeerd te worden.

En tsja, als iemand mij iets vraagt ben ik natuurlijk nooit niet te beroerd, maar gewoon beleefd en medewerkzaam, ik help graag!

Dus, toen het kleine satannetje zich pontificaal uitdagend voor mij postuleerde gaf ik hem met mijn vuist een flinke opdaver boven op zijn irritante harses.

Je kan wel raden wat er gebeurde natuurlijk, maar vast niet helemaal :)

Onmiddellijk kwam zus- annex moederlief geheel hysterisch naar mij toe om mij toe te brullen dat ze het helemaal niet eens was, met mijn opvoedkundige methodes. Waarop ik antwoordde dat het niets met opvoeding te maken had, maar dat ik gewoon zin had om een irritant kind te meppen. Dat heb je zo wel eens, toch?

Wat het kind zelf betrof; die bleef roerloos staan, met een enorme blik van verbazing over het smoelwerk. Iemand had iets TERUG gedaan! Dat had hij nog nooit meegemaakt. En verder was hij inderdaad de rest van het bezoek stil, geheel onder de indruk van dit Henkswonder!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaren later was ik weer eens in gesprek met hem en vertelde hij me dat hij me uitermate dankbaar was voor die corrigerende tik, het had zijn leven veranderd, positief.

Kijk, dat bedoel ik nou. Nou ja, of ook wel niet. Want als ik Benco zo eens beluister had het ook heel anders kunnen uitpakken en had ik een zielig in een hoekje zitten kasplantje gemept. Ach ja, we weten het niet hè.



Je weet het dus wel , hij had het karakter dat een tik nodig had om tot besef te komen dat hij zich moest aanpassen , de voorgaande methode van alles met de mantel der liefed bedekken  en hem rotverwennen werkte duidelijk niet ... maar dat rotverwennen werk in de meeste gavallen niet ... een tik geven  in vele gevallen wel .


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Nicolas

Ik ben van het type dat alles overlegt met zijn kind, alles uitlegt, de keuze bij het kind legt. Want het kind moet zich begrepen voelen, een gelijkwaardigheid ervaren en in zijn kracht staan. Dat gaat dan zo: "lieve schat, jij bent stout geweest en dat maakt mijn hartje verdrietig. Maar ik weet dat jij een verstandige jongen bent en dat jij flink genoeg bent om zelf te kiezen hoe je hiermee omgaat. Dus jij mag zélf als een grote jongen kiezen: met mijn riem op je kont zodat je een week niet kan lopen, of zo'n klap tegen je oor dat je de rest van je leven de mensen scheef aan moet kijken om ze te verstaan?"

 :P
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Celica TA40

Heer Nicolas, uw pedagogische methodiek is weergaloos 8) .
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Heintje

Citaat van: Sytse Fliege op  3 oktober 2021, 19:00:41Over tikken gesproken, ooit had ik een vervelend neefje. Eigenlijk heb, maar dat terzijde.
...
Wat het kind zelf betrof; die bleef roerloos staan, met een enorme blik van verbazing over het smoelwerk. Iemand had iets TERUG gedaan! Dat had hij nog nooit meegemaakt. En verder was hij inderdaad de rest van het bezoek stil, geheel onder de indruk van dit Henkswonder!
...


Gokje, een zware hersenschudding?  ;D

Sytse Fliege

Het grappig is dat ik helemaal niet hard mepte. Het was vooral de schrik en de zeer plotse verandering van zijn wereldbeeld, waar hij even over na moest denken.

 ;D

Ach, kikker toch op!

sherlock

Om met Wim Zonneveld te spreken : "Een opvoeder is een stakker die in het duister tast".  :-\

Ad58

6 november 2021, 09:21:35 #461 Laatste wijziging: 6 november 2021, 12:56:10 door Ad58
Molgens vij is er aardig afgedwaald van het verhapselen.... Ik ma gaar eens mijken of kijn koffiezaadapparet het dog noet en verder mijmeren over waaltetten....

Sytse Fliege

Mensen, ik ben er uit.

Ik heb lang nagedacht over hoe nu toch dat probleem met de opwarming van de aarde op te lossen. En na rijp beraad is het me duidelijk geworden; acceptatie.

Dat is heerlijk lui en passief, althans, zo lijkt het, maar vergis je niet, we zullen er aardig wat voor moeten doen!

Goed, hoe kom ik op dit lumineuze idee. Wel, denk eens in, de aard van de mens, alsof ze ooit in staat zijn verder te denken dan hun neus of generatie, laat staan te denken aan het wel en wee van mensen die verderaf wonen dan hun eigen achtertuin. En dan nog eens al die geldelijke gewinnen, die op het spel staan! Dat gaan we natuurlijk nooit voor elkaar krijgen, met z'n allen.

Wat we wel kunnen doen; take it as it floats. Haha, pun intentended, want natuurlijk krijgen we wel wat last van hoog water.

Maar dat valt op te lossen. Denk maar eens in; als de temperatuur stijgt wordt het ook in Nederland (en België natuurlijk) gewoon prima te hachelen, in de winter. Geen duur gas van foute Poetin meer nodig bijvoorbeeld. En wat kunnen we met die aangename temperaturen doen? Wel, simpel, we worden een toeristenoord! We gaan niet meer op vakantie naar maar in en we laten alle mensen - die ooit waren zoals wij, maar dan andersom; te heet - naar het Noorden komen om hier lekker te genieten van een welverdiende vakantie en bij te komen van al die hittestress die ze daar in het Zuiden het hele jaar hebben opgedaan. Lekker koel hier bij ons, relatief gezien! Ok, we moeten wel wat dijkjes aanleggen, maar dat kunnen we doen met de opbrengsten van dat toerisme; vestzak broekzak. Of we doen ook dat op z'n laissez-fairer, gewoon niets doen en dan hebben we op goed moment Amsterdam aan Zee, moet je eens kijken wat een trekpleister dat wordt, nog vele malen meer dan het nu is! Stel je eens voor, je gaat lekker met je grachtengordelsloepje de grachten in en dan vaar je wat rond en op goed moment kan je dan koffie gaan drinken in de torenspits van de oude Bavo in Haarlem! Cool!

Kortom, waarom allemaal zo moeilijk doen als het ook zo simpel en eenvoudig kan worden opgelost! Ik stem voor!

PS: Note to self; Femke polsen voor een leuk consultancysubsidietje

Ach, kikker toch op!

Niemand

Stom dat ik aar niet aan gedacht heb :-[
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

minplus

En een deel van de noorderlingen betalen weer de tol want de rust kwijt met nog meer toeristen in Drenthe en Friesland.
Maar voor de Groningers breekt een gouden tijd aan met aardbevings-toeristen die ook eens wat gedonder willen ervaren.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right