• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Plannen maken

Gestart door WanFie, 11 april 2020, 20:31:07

Vorige topic - Volgende topic

Pamakas

Citaat van: WanFie op 27 april 2020, 14:28:18Ik begrijp heel goed hoe het is om zelfstandige te zijn. Twee van mijn zoons hebben een eigen bedrijf en een schoondochter een kapperszaak. De derde zit dichtbij de top van een vrijetijdparken-organisatie. Ik hoor van hen nabij hoe het nu is om te overleven. Niet eenvoudig.

Maaaaaaaaar... ik heb verschillende keren de kans gehad om een tekenbureau te beginnen maar dus niet gedaan. Vanwege het risico wat je loopt. Ik ben iemand die probeert risico's te vermijden, en dan ben je geen goed ondernemer.

Overigens was de start van dit topic juist bedoeld om dat geld wat nu niet uitgegeven wordt, juist uit te geven aan mooie audiospulletjes.



Precies, nu nog mijn spullen leveren, ik heb aardig wat meter kabel, luidsprekerconnectoren, spades, power connectoren, katoenen kous, papier enz. besteld om eens wat kabels te gaan maken. Helaas ligt het in Jakarta en is precies op de dag dat de inklaring accoord was het vliegverkeer stilgelegd....

Heintje

... en bij jou daar zijn "afstanden" iets anders dan hier in ons kleine kikkerlandje, waar je met een beetje geluk in de auto springt als het je allemaal te lang duurt ...

WanFie

Citaat van: WanFie op 11 april 2020, 20:31:07Ik heb op voorhand al nieuwe frontjes en diffractieschuim voor mijn luidsprekers besteld.


De frontjes zijn eergisteren binnengekomen. Een enorme doos met daarin veel bubbelplastic en alle onderdelen apart in plastic verpakt. Ik ben toen gelijk begonnen met het schoonmaken van de luidsprekers. Dat ging wat lastiger dan in het filmpje van Wilson is te zien.Een onverlaat had de frontjes al eens vervangen, echter zonder de fronten goed schoon te maken. Er zaten dus twee lijmlagen boven elkaar.

Maar het is gelukt en de speakers staan er weer bij als nieuw.

Er zaten ook nog schuimpjes voor in de basreflexpoorten bij. Die zijn nog niet vergaan, maar ik ga die ook nog vervangen. daarvoor schroef ik de aluminium baspoorten uit de kasten. Anders krijg je het schuim er wel erg lastig uit. Het zit n.l. aan de binnenkant geplakt in de poort van ca 15 cm diep en 5 cm diameter.

De Coronacenten zijn hier dus goed gebruikt.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Tom!

Als 'loonslaaf' heb je het ook zo makkelijk inderdaad. Vast contract? Geen probleem, breken we gewoon open. Contract is tegenwoordig het papier niet waard waarop het geprint is. Je werkt hier al 15 jaar? Maakt niet uit, dan word je ook zonder ceremonie op straat gezet. De heren van het management hadden hun schaapjes al op het droge en hadden een sterfhuisconstructie bedacht zodat ze van dat personeel af waren en met een paar uitgeknepen freelancers iets winstgevenders konden beginnen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

WanFie

Mijn insteek is altijd geweest: wanneer ik geld voor de baas verdien mag ik blijven. Ik ben in mijn hele leven, 1 week op 49 jaar werk in de WW geweest.

Een projectleider van een klant zei lang geleden al: wanneer ik zorg, dat het regent bij de baas, zal het bij mij ook wel gaan druppelen.

Maar ik hoor jouw kant van het verhaal nu ook vaker om me heen. Toch zal een verstandige baas proberen zijn personeel te houden, Een bedrijf is namelijk nooit een directeur of een gebouw, maar het personeel.





:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Sytse Fliege

Het is óók het personeel (maar dat is niet per definitie het enige).

Been there, done that.

Soms echter is het personeel wel hetgeen wat de boel er bovenop houdt, hoe hard 't management ook probeert om de boel om zeep te helpen.

Been there, done that.

Soms is het juist niet het personeel. Het management wil wel, maar het personeel volgt niet. Wat overigens erg veel oorzaken kan hebben. Desinteresse is een voorname.

Been there, done that.





Ach, kikker toch op!

Tom!

Ik zeg ook niet dat ze verstandig zijn, maar de redenering is tegenwoordig 'voor jou tien anderen'. Of je steengoed bent in je werk of ook andere zaken erbij oppakt maakt niks uit, nieuwe ronde nieuwe kansen met je opvolger. Continuïteit is niet interessant, de rest werkt wel wat harder om het verschil in productiviteit te ondervangen.

Aan de werknemerskant krijg je een stukken minder positieve kijk op het ondernemerschap. En het is niet mijn gebrek aan ervaring, na 35 jaar werken.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

WanFie

Bedrijven waar eikels de dienst uit maken, heb ik structureel gemeden,
Meer op inhoud, dan op uiterlijk gekozen zeg maar,
Dikke auto's, luxe kantoren en dure pakken dragen meestal niet bij in sociaal gedrag. Omhoog gevallen wegens gebrek aan zwaartekracht, noemde mijn collega dat,

Van de andere kant kiezen toch veel werknemers voor die bla bla kant.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)