• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Alternatief voor diffuser paneel

Gestart door Triple-D, 11 maart 2021, 14:32:19

Vorige topic - Volgende topic

Duclaasie

Citaat van: Niemand op 12 maart 2021, 19:24:34Die hond moet trouwens opzij rechts achter je blaffen

Net ook even weer gecheckt. Geeft meteen weer aan hoe belangrijk goed positioneren van je speakers is. Op de uitgemeten sweetspot valt alles op zijn plaats, iets naar voor of achter wordt het meteen een stuk minder. Je kunt nog zoveel tweaken met kabels, panelen en wat al niet meer, maar in de basis moet de boel wel goed staan. Anders blijf je symptomen bestrijden die je nooit volledig gaat oplossen.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Triple-D op 12 maart 2021, 12:49:19Ik heb ondertussen na een luistersessie bij een dealer de verleiding niet kunnen weerstaan en een set Focal Sopra 3 besteld. Als die geleverd worden zal ik zeker het nodige gaan experimenteren vwb akkoestiek. De tip om vooraf met goedkope tijdelijke oplossingen als hulpmiddelen te werken neem ik graag aan, thanks. Ik neem jullie dan ook graag mee met foto's en ideeën en zal goed uitwerken wat ik voorheen heb geprobeerd en wat het resultaat was.
Focal Sopra 3, mooie luidsprekers, ben benieuwd wat je ervaring is met de Focal t.o.v. de B&W’s wat ook geen lullige luidsprekers zijn. En vooral hoe het gaat uitpakken met je akoestiek. In ieder geval veel luisterplezier gewenst met deze ferme knapen.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Duclaasie op 13 maart 2021, 19:48:20
Citaat van: Niemand op 12 maart 2021, 19:24:34Die hond moet trouwens opzij rechts achter je blaffen

Net ook even weer gecheckt. Geeft meteen weer aan hoe belangrijk goed positioneren van je speakers is. Op de uitgemeten sweetspot valt alles op zijn plaats, iets naar voor of achter wordt het meteen een stuk minder. Je kunt nog zoveel tweaken met kabels, panelen en wat al niet meer, maar in de basis moet de boel wel goed staan. Anders blijf je symptomen bestrijden die je nooit volledig gaat oplossen.
Als je de mogelijkheid hebt, is het luisteren van je luidsprekers in een andere akoestiek heel verrassend. Ik heb een audio liefhebber om de hoek wonen en we wisselen regelmatig luidsprekers uit en dan verbaast het je hoe anders iets klinkt.