• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Philips USA Lab receivers?

Gestart door Randomuser, 30 april 2020, 01:03:23

Vorige topic - Volgende topic

Randomuser

Ik kwam toevallig een Philips 7851 en 7871 receivers op Internet tegen, deze schijnen onderdeel te zijn geweest van de Amerikaanse "High Fidelity Laboratories" reeks van Philips te zijn.




https://www.hifiengine.com/manual_library/philips/ah7851.shtml

Zijn deze ooit in Europa geleverd? Wij hadden hier natuurlijk de 708 en 798 met groene LCD's maar of dit dezelfde jaren zijn?
Opbouw van de 78 serie is duidelijk niet-Europees, Marantz USA?

Sytse Fliege

Alles aan de achterkant van die dingen "schreeuwt" Japans.

Ik heb er ook nog ergens eentje, ik zal 'm wel eens te voorschijn halen.
Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Wow, die dingen zijn zeldzaam. Ik heb een 7861, volgens Hifishark de enige in Europa...
Ach, kikker toch op!

bram freestone

30 april 2020, 06:28:25 #3 Laatste wijziging: 30 april 2020, 07:45:42 door bram freestone
Citaat van: Opa Spylac op 30 april 2020, 04:38:14Alles aan de achterkant van die dingen "schreeuwt" Japans.

Ik heb er ook nog ergens eentje, ik zal 'm wel eens te voorschijn halen.

De lab sets zijn ontwerpen uit eindhoven,dus puur philips en niks japan.

Philips bezat meerdere factories in de usa,een hele grote zat in fort wayne die de noord en zuidamerikaanse

markt beleverde.

In superscoop zat philips ook al af ±1965,dus de bekende marantzen uit die tijd heeft philips een dikke vinger gehad want saul Marantz

verkocht de zaak in 1964 aan superscoop.

Veel superscoop audio werd gemaakt in philips vestigingen o.a. belgie,oostenrijk etc in de jr 60.

Let wel! philips was eind 60 de grootste fabrikant kwa audio/vidio wereldwijd en de jappen no 2.

De bekenste naam waar philips onder oppereerde was magnavox. u.s.a
Phillips MFBserie 587.AH494.<br />CDspeler Phillips 690,<br />,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,aiwa 8700,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.<br />Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black<br />   wharfedale 10.7, Wharfedale EVO 4.4.

Regenpak

Jammer dat er lelijke niet-originele knoppies opzitten...

Tjerk
It's been Monday all week long!

Randomuser

30 april 2020, 11:25:21 #5 Laatste wijziging: 30 april 2020, 11:30:13 door Mr.Tisniks
Je vindt niet zo veel foto's van, volgens interwebz zijn ze degelijk wel Amerikans - gebouwd in de fabrieken van Magnavox. Ook niet Eindhoven dus.
Had de hele Lab serie überhaupt iets met Nederland te maken? De 578 leek van niet, dat was weer Japan.

bram freestone

Citaat van: Mr.Tisniks op 30 april 2020, 11:25:21Je vindt niet zo veel foto's van, volgens interwebz zijn ze degelijk wel Amerikans - gebouwd in de fabrieken van Magnavox. Ook niet Eindhoven dus.
Had de hele Lab serie überhaupt iets met Nederland te maken? De 578 leek van niet, dat was weer Japan.

Niet waar, het ontwerp kwam van philips eindhoven,de ontwerper was een italiaan ben de naam effe vergeten

De spookverhalen dat er maar 1000 zijn gemaakt berust ook op onzin,er was zelfs een zwarte uitvoering

van deze voor eind + tuner.het was de zwaarste uitvoering 200 watt rms 8ohm.

De ontwerper van deze set is meeverhuist naar de usa want de set was in beginsel voor de usa gedacht.

uiteindelijk is deze set ook op de duitse markt verschenen dus in een Europa uitvoering.

De AH 380 en AH 370 set was hoofdzakelijk voor Europa bestemd want 90 of 100 watt was voor de jr 78/79

heel veel watt. ::)

Op hifi engine geeft deze ontwerper ook aan dat hij bij deze versterker betrokken was,teminste onder

comentaar :)

https://www.hifiengine.com/manual_library/philips/ah578.shtml
Phillips MFBserie 587.AH494.<br />CDspeler Phillips 690,<br />,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,aiwa 8700,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.<br />Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black<br />   wharfedale 10.7, Wharfedale EVO 4.4.

Sytse Fliege

Japans of niet Japans, that's the question.

Nou, volgens mij is 't Koreaans!

Da's weer eens wat anders.

Ok, Nichicon en Nippon Chemicon elco's, dat duidt op Japans. Ook Toshiba torren, duidt eveneens op Japans. Voor mij onbekende eindtorren zonder merk er op waar niets over te vinden is, maar wel in het kenmerkende rood van Toshiba... En dan een F 7806 (whatever dat is...) uit KOREA! Jawel, nu komt de aap uit de mouw! Niks geen USA, gewoon Korea.

Maar kijkt u zelf!







Ach, kikker toch op!

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytse Fliege

Dat vieze is nog het minste probleem.

Kijk naar de 2 na laatste foto en zoek de problemen. En nog even afgezien daarvan; ook 2 eindtorren naar de ratsmodee. Gelukkig nog twee die wel goed zijn, dan kan ik in ieder proberen er achter te komen waar ze mee te vervangen zijn.

Trouwens, ook iets mafs; de kap is van spaanplaat met een laagje plakplastic er over...

Ach, kikker toch op!

Lampje

30 april 2020, 21:58:23 #10 Laatste wijziging: 30 april 2020, 22:00:43 door Lampje
Citaat van: Opa Spylac op 30 april 2020, 21:30:33Dat vieze is nog het minste probleem.

Kijk naar de 2 na laatste foto en zoek de problemen. En nog even afgezien daarvan; ook 2 eindtorren naar de ratsmodee. Gelukkig nog twee die wel goed zijn, dan kan ik in ieder proberen er achter te komen waar ze mee te vervangen zijn.

Trouwens, ook iets mafs; de kap is van spaanplaat met een laagje plakplastic er over...


Jappentorren met de basis in het midden...........geen collector in het midden. ::) En wat zwarte weerstanden!
"Opruimen....ja, het gaat lukken!"

Regenpak

Is die 7806 niet gewoon het productiejaar/week? Wel heel irritante speciale typenummers op die onderdelen. Had NAP wel een handje van. Gelukkig zijn de equivalenten meestal wel te achterhalen online.

Tjerk
It's been Monday all week long!

minplus

Die zwarte en rare bruine had ik gezien en voor de rest voor mij een en al problemen. :P
Maar een spaanplaat kap met plastic gaat wel erg ver.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Regenpak

Oh! R320 en R324 hebben het wat warm gekregen...

Tjerk
It's been Monday all week long!

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!