Audio gerelateerde producten via Ali Express

Gestart door Don49, 3 mei 2020, 17:24:52

Vorige topic - Volgende topic

Don49

Hallo audiovrienden,
Ik zal niet de eerste zijn met een vraag over de audioproducten die Ali Express aanbied,mijn vraag is dus ook,kun je bijvoorbeeld netsnoeren interlinks en stroomblokken(filters) via Ali aanschaffen?zijn er liefhebbers hier die wel eens een kabeltje etc hebben aangeschaft via Ali en daar tevreden over zijn? wat ik wél her en der lees is dat bijvoorbeeld de betere bekabeling bij Ali niet origineel is en derhalve niet goedgekeurd zou zijn en je daarmee wellicht je kostbare apparatuur om zeep zou(kunnen) helpen...

Pamakas

Echte "merken" zullen vaak namaak zijn. Je kan er wel "Chinese" merken kopen en soms zit daar best mooi spul tussen. Bedenk wel dat als je wat meer geld uitgeeft je nog een rekening krijgt voor invoeren. En dat kan nog aardig oplopen. Ik zou met "stroom" gerelateerde spullen wel  uitkijken. Het heeft vaak geen goedkeuring en er zijn veel spullen brandgevaarlijk. Onlangs stond in de krant dat 9 van de 10 telefoonopladers van Ali zeer gevaarlijk zijn, oververhit raken en spontaan in brand kunnen vliegen. Luidspreker en andere kabels kan niet echt snel kwaad. Maar je moet echt weten wat je wilt kopen en anders zou ik zelf liever iets beter Europees gekeurde audioproducten kopen.

Tom!

Inderdaad, vaak geen CE-keur en veel namaak.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.<br />--- E. Sch�nberger

Opa Spylac

Professioneel amateur

Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.<br />--- E. Sch�nberger

Mr.Tisniks

3 mei 2020, 19:36:51 #5 Laatste wijziging: 3 mei 2020, 20:16:49 door Mr.Tisniks
Alle kabels van bekende merken die op Ali worden aangeboden zijn fake...je moet in ieder geval geen goede OFC (laat staan verzilverd koper) kabel verwachten, het is gewoon volkomen rotzooi in een mooie mantel.
Helaas zijn er al kl**t violen bezig op Marktplaats die met opzet neppe kabels van Krell, Accuphase en Cardas importeren en proberen te slijten, gelukkig verwijdert Marktplaats ze vrij snel.
https://link.marktplaats.nl/m1544037884

WanFie

Toch zijn leveranciers die via Ali verkopen, erg voorzichtig. Een slechte naam willen ze zeker niet. Dus lees goed wat er in de aanbieding staat. Daar dienen ze zich aan te houden. Anders knikkert Ali ze zelf van die site.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)