• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Stroomverbeteraar

Gestart door Carl2, 3 mei 2020, 22:34:13

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: WanFie op  6 mei 2020, 21:52:17Zo'n stekkerding is niet meer dan een parallelfilter. Die kortsluit eigenlijk hogere frequenties en zet die om naar warmte. Bedoeld voor HF storingen.

In mijn Visonik stekkerblok zat dat voor 5 stopcontacten ingebouwd de andere 3 waren met seriefilter. Toen ik alle filters er uitgehaald had, klonk en geluid een stuk dynamischer.
Daarmee wil je zeggen dat zo'n parallelfilter beter is? Het filtert dus storingen maar zit niet in serie met de apparatuur.

Mrzed

Citaat van: Carl2 op  6 mei 2020, 18:46:21Wat deze man al op de markt brengt

https://www.russandrews.com/eu/power/
Wat mij verbaast: in zijn instructie wordt niet gesproken over polariteit... https://www.russandrews.com/eu/male-iec-pack/
Sky TEC: tec3020/Akai AP306/Denon DP-35f met element AT 440mlb
PS3/Marantz CD6000ose/Denon: DCD-1500
JVC rx-503l Denon: PMA1500r
Dali: Opticon 6

Mrzed

Citaat van: WanFie op  6 mei 2020, 21:52:17Zo'n stekkerding is niet meer dan een parallelfilter. Die kortsluit eigenlijk hogere frequenties en zet die om naar warmte. Bedoeld voor HF storingen.

In mijn Visonik stekkerblok zat dat voor 5 stopcontacten ingebouwd de andere 3 waren met seriefilter. Toen ik alle filters er uitgehaald had, klonk en geluid een stuk dynamischer.
Dus jij hebt een duur stekkerblok gekocht, met speciale filters en vervolgens de filters eruit gesloopt om het geluid te verbeteren?
Had je dan niet beter een gewoon stekkerblok kunnen kopen? Of begrijp ik je verkeerd?
Sky TEC: tec3020/Akai AP306/Denon DP-35f met element AT 440mlb
PS3/Marantz CD6000ose/Denon: DCD-1500
JVC rx-503l Denon: PMA1500r
Dali: Opticon 6

groovy.

7 mei 2020, 14:20:22 #48 Laatste wijziging: 7 mei 2020, 14:43:18 door groovy.
De set hangt aan een Muuntosahko oy trafo 350 watt.
Echt geen dynamiek verlies het klinkt erg goed,iets strakker in het laag wat heel mooi is(2 woofers per kast onderin)



Maar ik heb nog meer gedaan,op de baspoort aan de achterzijde een luchtdoorlatend filter geplaatst (bij wijze van proef)Luidsprekers staan dicht bij de achterwand,maar nu geen boem boem meer.
Tenslotte de jalouzieen achter de luidsprekers gesloten.
Alles bij elkaar maakt het wel verschil in positieve zin.
In to each life some rain must fall.

Heintje

Dat laatste is bij vele luidsprekers met een poort erin een optie geweest, vooral als de poort rond is: een "vented port", waarin de negatieve eigenschappen van de (plaatsing van de) poort worden verminderd door in de poort een gedefinieerde luchtverplaatsingsweerstand (3 x woordwaarde) aan te brengen. Jij doet het 2 cm verder, aan de buitenzijde.
De werking is hetzelfde en dat kan soms nét-tot-zeer goed uitpakken.

minplus

Gewoon een pamper erin/ervoor, groeffie.
Wel een verse en als die niet genoeg doet een gebruikte. ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Heintje

Een pamper heeft een ondoordringbare folie aan de buitenzijde tegen doorlekken ...  ;D

groovy.

Dan moet er wel in gepoept zijn,hij moet dezelfde kleur hebben als mijn luidsprekers ;D
Effe naar de bejaardensoos :laugh:
In to each life some rain must fall.

WanFie

Citaat van: Mmuetst op  7 mei 2020, 09:45:02
Citaat van: WanFie op  6 mei 2020, 21:52:17Zo'n stekkerding is niet meer dan een parallelfilter. Die kortsluit eigenlijk hogere frequenties en zet die om naar warmte. Bedoeld voor HF storingen.

In mijn Visonik stekkerblok zat dat voor 5 stopcontacten ingebouwd de andere 3 waren met seriefilter. Toen ik alle filters er uitgehaald had, klonk en geluid een stuk dynamischer.
Daarmee wil je zeggen dat zo'n parallelfilter beter is? Het filtert dus storingen maar zit niet in serie met de apparatuur.

Precies, maar filtert ook minder.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

WanFie

Citaat van: Mrzed op  7 mei 2020, 10:32:15
Citaat van: WanFie op  6 mei 2020, 21:52:17Zo'n stekkerding is niet meer dan een parallelfilter. Die kortsluit eigenlijk hogere frequenties en zet die om naar warmte. Bedoeld voor HF storingen.

In mijn Visonik stekkerblok zat dat voor 5 stopcontacten ingebouwd de andere 3 waren met seriefilter. Toen ik alle filters er uitgehaald had, klonk en geluid een stuk dynamischer.
Dus jij hebt een duur stekkerblok gekocht, met speciale filters en vervolgens de filters eruit gesloopt om het geluid te verbeteren?
Had je dan niet beter een gewoon stekkerblok kunnen kopen? Of begrijp ik je verkeerd?

Eerst enkele jaren gedraaid met de filters en daarbovenop nog een scheidingstrafo en afgeschermde netkabels.
Maaaaaaaaaar... ik had een tweedehandsversterker verkocht, en de koper dacht dat hij niet goed was. Dus even op mijn luidsprekers aangesloten met zijn luidsprekerkabels en een eenvoudig stekkerblokje. Ik wist niet wat ik hoorde. Alle dynamiek die ik sluipenderwijs was kwijtgeraakt, was weer terug. Daarna heb ik alle zooi er tussen uitgehaald. En klonk het een heel stuk beter.

:) Aandacht maakt alles mooier  :)