• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

wat is de meeest gebruikte DLNA player voor windows ?

Gestart door theprent, 10 mei 2020, 10:46:47

Vorige topic - Volgende topic

theprent

Hoi

Ik heb een cambridge Audio NP30 media player en op mijn NAS staat mijn muziek verzameling.

Via een android toestel kan ik met bijvoorbeeld Bubble UPnP een file selecteren op mijn NAS en afspelen op de NP30 media player.

Voor Windows 10 heb ik nog geen software gevonden die dit ook kan.
Welke software gebruiken jullie zoal om muziek rechtstreeks via de NAS naar een media player te sturen met DLNA of UPnP protocol ?

Groetjes Corné

Duclaasie


Vincent Kars

Het is lang geleden dat ik WMP12 gebruikte maar die had toen al de Play To option.
Wat Microsoft Media Sharing noemt is gewoon DLNA
https://www.thewelltemperedcomputer.com/SW/WMP12/PlayTo.htm

Foobar met een UPnP plugin zal het ook wel doen.

Heintje

Wat jij wil zit gewoon standaard in Windows Media Player, je moet het alleen aanzetten en daarbij wat keuzes maken.

WanFie

Ik gebruik JRiver Media Center. Die kun je op veel manieren instellen en DLNA maakt ook gebruik van die instellingen. B.v. Audiodrivers, upsampling, nummer vooraf in geheugen laden enz.

Daarbij kun je JMC perfect gebruiken om muziek van HD of NAS af te spelen. Via DLNA en BubbleUPnP werkt Qobuz en Tidal ook.

Wanneer je zelf muziek op HD of NAS hebt staan, kun je die prima organiseren met JMC.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Heintje

Ik gebruik zelf het gratis Serviio (serviio.com), dat werkt echt feilloos, ook bij grotere muziek- en videoverzamelingen (bij mij 2+ TB).

Installeren, de locatie aangeven van je bestanden (separaat voor muziek, video, foto's) en laten pruttelen (indexeren, gaat vrij snel, maarkan enkele uren duren afhankelijk van de hoeveelheid bestanden).
Daarna gebruiken, werkt prima.