• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Sonos alternatief

Gestart door Don49, 10 mei 2020, 20:39:06

Vorige topic - Volgende topic

Don49

Hallo audiovrienden,
Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op een vervanger voor mijn sonos streamer,wat ik mis op de sonos is dat je geen hoge resolutie muziekbestanden kunt afspelen deze gaat namelijk tot en met flac en dan houd het op.wie kan mij een advies geven welke streamer op dit moment geluidstechnisch voorbij de sonos gaat?wél denk ik de streamer via de dac van mijn cambridge audio 840c cd speler te laten lopen omdat deze(denk ik)superieur is aan de dac,s in streamers vanaf pakweg 500 euro,kortom welke streamer heeft op dit moment een goede prijs kwaliteitsverhouding t.o.v de sonos streamer,de streamer mag dan niet meer kosten dan 600 euro.de cambridge cxn v2 streamer/dac is voor mij financieel net een stapje te hoog..

Buell

Kijk eens bij Magna Hifi,  zij modificeren Sonossen, maar bouwen ook zelf een streamer, Mano genoemd.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

WanFie

Misschien heb je hier iets aan. Die Yamaha van 'n kleine â,¬ 400,- kan al prima voldoen. De Auralic mini is niet meer te koop.

Test streamers
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Parker700

Ik kan wel wennen aan de Bluesound node2i.
Muziek, daar kikker je van op!

Heintje

Ja, werkt prima en is tweedehands goedkoop te krijgen.

Duclaasie


i2Paq

Citaat van: Don49 op 10 mei 2020, 20:39:06geen hoge resolutie muziekbestanden kunt afspelen

Ga je dat echt horen vraag ik mij af.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Heintje

Ik heb het uitgebreid uitgeprobeerd en ik vind het verschil in de praktijk de moeite niet waard.
Je merkt vaak dat voor de highres-bestanden van muziek die je al kent andere mixes worden gebruikt die niet altijd goed/beter uitpakken, of waarbij de muziek soms anders wordt uitgevoerd dan je gewend bent.
Daarom blijf ik nu bij muziek die ik al ken bij het CD-formaat in plaats van de Highres uitvoeringen.

Parker700

Citaat van: Heintje op 11 mei 2020, 22:54:04Daarom blijf ik nu bij muziek die ik al ken bij het CD-formaat in plaats van de Highres uitvoeringen.
Ik begin net met streamen.
Welke aanbieder gebruik jij?
Muziek, daar kikker je van op!

Heintje

Tidal, en dat is gewoon een keuze van mij omdat die meer moderne muziek ("popmuziek") biedt.

Tidal (met het duurdere abonnement) heeft meer moderne muziek en wat minder klassiek en heeft duidelijk aangegeven keuze in CD-format of Highres versies.
Quobuz heeft meer klassiek dan modern en heeft in principe vooral Highres-versies.

Parker700

Ok, duidelijk.
Ik heb daar nu een proefabonnement bij, ik ga een maandje kijken of dat bevalt.
Muziek, daar kikker je van op!

WanFie

Ik gebruik Qobuz in de studio versie. Ik hou van Jazz en blues, soms ook wat pop. Klassiek draai ik eigenlijk nooit. Ik heb ook een aantal maanden Tidal gehad, maar dat sprak mij minder aan. Altijd dat schreeuwerige wanneer je die site opent. Bovendien vind ik de geluidskwaliteit van Qobuz beter. Minder gecomprimeerd en dichter bij het origineel. Dat laatste is voor oudere jazzmuziek van belang. Wat ik ook een heel handige vind, is de functie "similar artist". Dan kun je gelijksoortige artiesten vinden. Voor het ontdekken van muziek erg handig. Ik zoek ook wekelijks tussen het nieuwe aanbod. Daar staan ook vaak oude remasters op. Analoog naar high res bijvoorbeeld.

Ik heb ruim een jaar de hifi versie (CD kwaliteit) gehad en nu sinds een paar weken de studio versie. Veel verschil hoor ik niet. Maar aan de high-res versies is vaak meer aandacht aan de opname besteedt.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

i2Paq

Citaat van: WanFie op 12 mei 2020, 09:57:06Maar aan de high-res versies is vaak meer aandacht aan de opname besteedt.

Dat is dan alleen met nieuwe opnames. In vroegere tijden was er geen sprake van "high-res".

Vandaar dat ik oude opnames die nu ineens "high-res" worden aangeboden afdoe als kul.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

WanFie

Citaat van: i2Paq op 13 mei 2020, 13:23:02
Citaat van: WanFie op 12 mei 2020, 09:57:06Maar aan de high-res versies is vaak meer aandacht aan de opname besteedt.

Dat is dan alleen met nieuwe opnames. In vroegere tijden was er geen sprake van "high-res".

Vandaar dat ik oude opnames die nu ineens "high-res" worden aangeboden afdoe als kul.

Ehhh.... wat denk je van analoge opnames die nu in een high-res versie gemasterd worden?
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Heintje

Ik heb dat nooit geweten, maar de herkenbaarheid van de muziek zoals die in mijn geheugen zit is blijkbaar erg belangrijk voor mij.
Als de muziek dan in een voldoende kwaliteits-standaard (voor mij is dat CD-format) wordt aangeboden en het is dezelfde uitvoering zoals ik hem (vaak van plaat of CD) ken, ben ik tevreden.
Dat CD-format klinkt hier dan zoals ik het prettig vindt om te beluisteren ("My-Fi", om Sander maar eens aan te halen?).
Ook de voor mij nieuwe muziek beluister ik dan met plezier.