• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Fascinerend stukje techniek

Gestart door Randomuser, 11 februari 2020, 22:24:12

Vorige topic - Volgende topic

Randomuser

15 februari 2020, 19:57:01 #15 Laatste wijziging: 15 februari 2020, 20:04:32 door Mr.Tisniks
Heb wat informatie opgevraagd bij de Driade ontwerper, die heeft met de ontwerper van de AN Di samengewerkt, helaas na de AN DI periode...hij kon mij dus niet zo veel vertellen over de Revo maar leek over het algemeen niet zo enthousiast te zijn over het idee van aanschaf van zo'n oud apparaat. De AN DI heeft ook een hele lastige vorm van aansluiten 4x BNC met aarde en signaal gescheiden...
Heb vanochtend dus de meest uitgebreide ASR Emitter II, 4-pack met BPS op de kop getikt...staat eind komende week hier.

KT88

Citaat van: Mr.Tisniks op 15 februari 2020, 19:57:01Heb wat informatie opgevraagd bij de Driade ontwerper, die heeft met de ontwerper van de AN Di samengewerkt, helaas na de AN DI periode...hij kon mij dus niet zo veel vertellen over de Revo maar leek over het algemeen niet zo enthousiast te zijn over het idee van aanschaf van zo'n oud apparaat. De AN DI heeft ook een hele lastige vorm van aansluiten 4x BNC met aarde en signaal gescheiden...

Ik kan je verzekeren dat zoiets een bewuste ontwerpkeuze is, niet alleen de scheiding van signaal en ground, maar ook die BNC-pluggen.
Zodat je niet zomaar elke willekeurige audiokabel eraan kunt hangen.
Voorzover ik dit product ken, een fascinerende manier van denken en een uniek ontwerp.

CitaatHeb vanochtend dus de meest uitgebreide ASR Emitter II, 4-pack met BPS op de kop getikt...staat eind komende week hier.

Sooknieverkeerd.  8)
- Audiodidact -

Randomuser

15 februari 2020, 20:12:13 #17 Laatste wijziging: 15 februari 2020, 20:14:23 door Mr.Tisniks
Ik had het vermoeden dat die BNC's te maken kunnen hebben met zijn extreme bandbreedte van 1.2MHz, oftewel - we leveren inderdaad een geschikte interlink bij en als je zelf gaat sleutelen en het ding blaast zichzelf op door UHF rommel, is het eigen schuld dikke bult.

KT88

Dat helpt zeker mee, maar 1.2 MHz kan zelfs nog wel met tulpen of XLR hoor.

Breedbandigheid......doet me weer effe terugdenken aan mijn begintijd bij R. te H., waar ik eens een complete Spectral set met Avalon moest installeren. Ergens einde '80-er jaren was dat.
De kersverse eigenaar vond het maar onzin dat er MIT-bekabeling was voorgeschreven, dus dat werd gewoon iets van Straight Wire ofzo, in ieder geval een kabel zonder kastjes.
<klik>BAF! zei de eindtrap, en de stoppen vlogen door de meterkast.

Dat werd dus een nieuwe DMA-150.
In die tijd werd dat nog niet hier gerepareerd, maar werd het een enkele reis USA.
Wat die grap hem gekost heeft wil ik nog steeds niet weten.
- Audiodidact -

Randomuser

15 februari 2020, 20:22:37 #19 Laatste wijziging: 15 februari 2020, 20:24:39 door Mr.Tisniks
Spectral is erg leuk maar lijkt uitgestorven te zijn, net zoals Avalon. Er lijkt nauwelijks animo in te zijn, modellen die â,¬8000 nieuw hebben gekost, brengen met moeite 1200-1500 euro. Zal wel te maken hebben met de beperking qua kabels.
Ik dacht trouwens dat Spectral amps zich redelijk konden 'verdedigen' tegen oscillaties.

Het grootste problem met die Revolution2 is de aansturing, er zit een touchscreen op om hem te bedienen als de de FPGA ooit de geest geeft....game over. Of je moet Naiu (de ontwerper) zien te vinden.

KT88

Recente Spectrals blijven wel heel, maar die eerste types die hier leverbaar werden, waren niet bepaald foolproof.
Dat is toen vrij rap aangepast, want zoiets is nooit meer voorgekomen bij mijn weten.

En toch heeft zo'n filosofie wel wat.
In Nouvelle Revue Du Son waren ze er ook mee bezig, in de jaren '80 al.
Sowieso waren er toen interessane ontwikkelingen en ontwerpen uit Frankrijk (vaak geïnspireerd door Japanse invloeden, bv. Hiraga) die we hier niet of nauwelijks kennen.
- Audiodidact -

Randomuser

24 mei 2020, 15:33:13 #21 Laatste wijziging: 24 mei 2020, 15:35:48 door Mr.Tisniks
Vreemde zaak...staat alweer aangeboden maar bijna 1500 euro duurder.
https://link.marktplaats.nl/m1555206999
Al voor de 2e keer gerepareerd geweest? Maar goed dat ik hem niet gekocht had toen :(


Randomuser

Klopt maar schijnbaar hoef je bij dhr. Naiu niet terecht voor service van een AN+DI, die heeft dat stuk achter zich en heeft service uit handen gegeven.