• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Windows en updates

Gestart door Raymond1, 30 mei 2020, 03:06:48

Vorige topic - Volgende topic

WanFie

Bij "beeld" sta je op "Details". Wanneer ik "Tegels" kies, ziet het er vrijwel hetzelfde uit. Tegels zijn bij jouw waarschijnlijk verstopt vanwege de resolutie van het scherm. Met het pijltje (rechts van pictogrammen e.d.) kun je die zichtbaar maken.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Jansen!

Citaat van: WanFie op 16 juni 2020, 16:45:58Bij "beeld" sta je op "Details". Wanneer ik "Tegels" kies, ziet het er vrijwel hetzelfde uit. Tegels zijn bij jouw waarschijnlijk verstopt vanwege de resolutie van het scherm. Met het pijltje (rechts van pictogrammen e.d.) kun je die zichtbaar maken.

Ik zie in de Windows 10 verkenner geen "Tegels"...

morph

Naast het blauw gemarkeerde woord "Details" in de balk, boven de lijst in het grote witte vlak, zit een zwart driehoekje dat als een pijltje naar beneden wijst.
Als je daarop klikt zal "Details" omhoog gaan (met de rest van de keuzes) en verschijnt "Tegels".
Dat geeft WanFie aan.

Eenmaal in beeld kun je het aanklikken.

Regenpak

Microsoft Windows Explorer/Verkenner is drama. Gebruik al jaren Total Commander. Als ik weer eens iemand's Microsoft Windows PC moet supporten is dat het eerste wat ik erop zet.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Jansen!

Citaat van: morph op 16 juni 2020, 18:38:41Naast het blauw gemarkeerde woord "Details" in de balk, boven de lijst in het grote witte vlak, zit een zwart driehoekje dat als een pijltje naar beneden wijst.
Als je daarop klikt zal "Details" omhoog gaan (met de rest van de keuzes) en verschijnt "Tegels".
Dat geeft WanFie aan.

Eenmaal in beeld kun je het aanklikken.
Gelukt, alleen zie ik de linker kolom met daarin o.a. Dropbox en Onedrive dan ook niet.
Ik wil graag eenzelfde weergave als in Windows 8.1

Heintje

16 juni 2020, 20:27:52 #65 Laatste wijziging: 16 juni 2020, 20:29:27 door Heintje
Citaat van: Raymond1 op 16 juni 2020, 01:45:15Apple heeft iMacs met een harde schijf die voor een klein deel (32 Gb) SSD is en de rest van de schijf (1 Tb) is een gewone harde schijf. Of voor een hoger bedrag leveren ze een 256 Gb SSD. Meer kan uiteraard ook, maar dat kost natuurlijk ook meer. Ik heb niet veel opslag nodig, dus een iMac met SSD schijf van 256 Gb lijkt me wel wat.
Maar first things first...

Apple noemt zo'n SSHD een "Fusiondrive": velen hebben er de pest aan en dat is ook wel een beetje terecht: te duur en vaak in gebruik helemaal niet snel. Maar wel betrouwbaar gebleken, dat in schrille tegenstelling tot de (inmiddels bijna uit de handel zijnde) "los verkochte SSHD's" zoals die in zelfgebouwde (Windows) PC's veel werden gebruikt totdat de SSD een jaar geleden meer betaalbaar werd. Momenteel zijn de USB / Thunderbolt poorten zo snel dat je beter de goedkoopste opslag kunt kiezen en later een externe NVME-SSD in gebruik kunt nemen als opstartschijf.

Maar er is inmiddels weer een nieuw spook waar je voor op moet passen: harddisks die intern gebruik maken van SMR techniek: zonder SMR haalt een harddisk pakweg 120 MB/s, met SMR blijft daar in de praktijk nog zo'n 30 MB/s van over.
Vóór de aanschaf van een nieuwe in/externe harddisk dus even goed googlen wat er precies in zit!  :o

WanFie

Citaat van: WanFie op 16 juni 2020, 15:03:47Nu de muziek PC nog.

Die lukt dus niet. Er zit kennelijk een grafische kaart in die nog niet wordt ondersteund. Ik merk overigens geen verschil met de oude versie. Er komen functies bij waar ik helemaal niet op zit te wachten. Eigenlijk zou er een Windows versie moeten zijn die vrijwel leeg is en alleen geschikt om muziek af te spelen. Ik heb allerlei functies al uitgezet (ook een keer per ongeluk de netwerkverbinding, maar dat was niet handig  ;D ).
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

morph

Citaat van: Jansen! op 16 juni 2020, 19:46:27Gelukt, alleen zie ik de linker kolom met daarin o.a. Dropbox en Onedrive dan ook niet.
Ik wil graag eenzelfde weergave als in Windows 8.1
In die bovenbalk, helemaal links, op "Navigatievenster" klikken.

Jansen!

Citaat van: morph op 16 juni 2020, 21:05:00
Citaat van: Jansen! op 16 juni 2020, 19:46:27Gelukt, alleen zie ik de linker kolom met daarin o.a. Dropbox en Onedrive dan ook niet.
Ik wil graag eenzelfde weergave als in Windows 8.1
In die bovenbalk, helemaal links, op "Navigatievenster" klikken.
Yes! That did the trick!
Ik zal het ooit ook zo met 8.1 ingesteld hebben, maar dat is inmiddels ruim 6 jaar geleden.
Dank voor de oplossing!

Raymond1

15 augustus 2020, 04:03:19 #69 Laatste wijziging: 15 augustus 2020, 05:27:51 door Raymond1
M'n pc heeft weer wat nieuws verzonnen. Ineens ben ik opgezadeld met Micro$choft Edge en dit is niet te verwijderen. Wat veel problematischer is: mijn draadloze muis heeft ook ineens een software conflict. De muisaanwijzer wordt bijna niet meer gezien. Beweeg ik de muis, gebeurd er van alles, maar niet wat er zou moeten gebeuren. Sommige knoppen werken echter nog wel, maar ook weer niet altijd. Ik heb het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Ik ben nu dus aangewezen op een ouderwets muisje met een staartje en mijn hi-tech veelknoppige turbomuis kan ik weggooien. Ik wordt een steeds grotere fan van Apple, alhoewel ik door omstandigheden een iMac voorlopig wel kan vergeten.

Edit: misschien iets te voorbarig geweest. Ik heb Linux via een usb-stick geïnstalleerd en in dat OS doet die draadloze muis ook zo goed als niks. Wellicht toch de muis stuk.

Sytse Fliege

Of de batterij leeg, er zitten er tussen die er op leven...

Ach, kikker toch op!

morph

Edge wordt bij een update geïnstalleerd als het nog niet aanwezig was. Ongevraagd.
Maar dat betekent niet dat je het moet gebruiken. Je kunt ook een andere browser blijven gebruiken. Behalve Internet Explorer dan, want dat is al een poosje achterhaald.

Het is trouwens zeer de vraag of je die betreffende muis zou kunnen gebruiken op een iMac...

Heintje

Je kunt gewoon de snelkoppelingen en icoontjes van Edge verwijderen, dan heb je er geen last van.
En je gebruikt gewoon het onveilige Internet Explorer of het super data weggevende Google Chrome verder ...  :o

Celica TA40

Wat draadloze muizen betreft: ik gebruik al enige jaren een Logitech M185 (klein van formaat, bedoeld voor laptops) tot volle tevredenheid. Er gaat 1 AA batterij in en daar werkt het ding best lang op.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Sytse Fliege

Ik had er een die op goed moment zowat een batterij per dag opknaagde, toen heb ik maar een andere gekocht.

Ach, kikker toch op!