• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

AudioFreaks onbereikbaar

Gestart door funky, 9 juni 2020, 20:21:59

Vorige topic - Volgende topic

funky

Zo nu en dan wordt ik van de AF website gegooid. Is dan geheel onbereikbaar. Dit duurt ongeveer een uur en dan is de site weer bereikbaar.
Complete Cache legen of opnieuw opstarten heeft geen invloed.

Laatste keer dat dit gebeurd is: di 9 juni, 2020, tussen 19.00 en 20.00.


Krijg dan deze melding:
"Geen internet
Probeer dit eens:
Controleer de netwerkkabels, modem en router
Maak opnieuw verbinding met wifi
Verbindingsdiagnose uitvoeren
ERR_INTERNET_DISCONNECTED"


Deze melding verschijnt ALLEEN op de pagina (tabblad) waar AF hoort te staan.

ALLE overige websites werken prima. Geen problemen met modem ,router, kabel. 

ENKEL de AF website heeft dit ?

Vreemd heh ?  :o

Sytse Fliege

Hoezo vreemd? Wist je dan niet dat AF staat voor Amateur Forum?

 ;D
Ach, kikker toch op!

minplus

Of Allemaal Flapdrollen.

Maar ik ken het probleem niet.
Wel dat af en toe een site eruit ligt en dat kan bij elk forum gebeuren, maar nooit een dergelijke mededeling gehad.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Randomuser

9 juni 2020, 22:35:43 #3 Laatste wijziging: 10 juni 2020, 11:36:52 door Mr.Tisniks
ERR INTERNET DISCONNECTED kan in principe niet met het forum hebben te maken...je krijgt deze melding meestal als:

a) Je netwerkverbinding wankelt, denk defecte kabel, storing met de WiFi
b) Je operating system wat trucjes met de hardware of met de drivers uitspookt, vooral herkenbaar bij Windows
c) De router niet in orde is, of de provider aan het sleutelen is
d) Je gebruikt 4G/WiFi/Ethernet omstebeurt en het systeem raakt de kluts kwijt welk netwerk hij moet gebruiken, dit zie ik vooral bij collega's die zowel 4G als WiFi gebruiken

.....of je hebt een addon in je browser of een uitgebreid antivirus/firewall pakket die getriggerd wordt door iets op de AF site.

Tip zodra je dit soort issues krijgt - open gelijk de command prompt (CMD intypen in start menu van Win10) en typ "tracert audiofreaksforum.nl" en kijk op welke sprong de trace ophoudt.
Je kunt ook "ping 8.8.8.8 /t" doen, dat is een doorlopende ping naar Google DNS servers. Als er opvallend veel timeouts of abnormal hoge ping (50ms+) zijn dan is je netwerkverbinding niet stabiel.

i2Paq

Ik had dit een keer (vaak) met een andere website.

Toen zat het in mijn router.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

funky

CitaatERR INTERNET DISCONNECTED kan in principe niet met het forum hebben te maken...je krijgt deze melding meestal als:

a) Je netwerkverbinding wankelt, denk defecte kabel, storing met de WiFi
b) Je operating system wat trucjes met de hardware of met de drivers uitspookt, vooral herkenbaar bij Windows
c) De router niet in orde is, of de provider aan het sleutelen is
d) Je gebruikt 4G/WiFi/Ethernet omstebeurt en het systeem raakt de kluts kwijt welk netwerk hij moet gebruiken, dit zie ik vooral bij collega's die zowel 4G als WiFi gebruiken

.....of je hebt een addon in je browser of een uitgebreid antivirus/firewall pakket die getriggerd wordt door iets op de AF site.
Bedankt, maar ...

a tm d is niet het geval denk ik omdat ALLES (het hele internet gebeuren: surfen, mail, updates en weet ik veel wat nog meer) prima werkt. ENKEL is AF niet bereikbaar.

Ik gebruik een Chromebook. Het hele besturingssysteem IS enkel de browser CHROME. Daar zit, zover ik weet geen antivirus of firewall op. Wel UBlock en Privacy Badger als addons. Dus een van die addons zou het wel eens kunnen triggeren. Als ik er weer afgegooid wordt, zal ik deze eens uitschakelen en dan kijken wat er gebeurt. :P


 

Sytse Fliege

Nou, die twee add-ons staan hier ook de hele dag overuren te draaien, maar AF doet 't bij mij doorgaans prima.

Maar inderdaad lukt het ook wel eens niet om er verbinding mee te krijgen, terwijl er dan met andere sites geen problemen zijn. Gelukkig niet heel vaak.

Ach, kikker toch op!

funky

CitaatMaar inderdaad lukt het ook wel eens niet om er verbinding mee te krijgen, terwijl er dan met andere sites geen problemen zijn. Gelukkig niet heel vaak.

Bij mij ook niet zo vaak hoor, valt me alleen op dat het met AF is.  ^-^

funky

Nu gebeurt het weer!
Weer is AF forum onbereikbaar, en wel op zaterdag 13 juni, precies tussen 19:05 en 20:05.

Er lijkt regelmaat te zijn qua tijdstip.

Geprobeerd:
- uBlock en Privacy Badger uitgezet op de Chromebook. Resultaat: geen, nog steeds geen verbinding.
- Eigen modem (Arris via Ziggo) opnieuw opgestart: Resultaat: geen, nog steeds geen verbinding.

Ook op mijn smartphone (Motorola met Android 10) geen verbinding met AF forum.
Ook op mijn PC (Lenovo met Win 10) geen verbinding met AF forum.

Op alle 3 devices (smartphone, PC en Chromebook) wel gewoon verbinding met wat voor site dan ook. Alles werkt prima: surfen op web, mail etc ...alle sites bereikbaar.
Enkel AF forum is onbereikbaar.  :o

Snap er geen jota van  :P

Zijn de servers waar AF forum op staan iets aan het doen tussen 19.05 en 20.05 ? (opschonen of zo ... ik ben geen computerheld).


Als mijn eigen modem problemen heeft of iets aan het doen is tussen 19:05 en 20:05, moet ik dat toch merken op mijn andere devices en/of andere websites ? (die dan niet bereikbaar zijn).


Vreemd dit ... en irritant.
Iemand die iets weet ?






i2Paq

Zoals ik al eerder zei, ik heb ook zoiet gehad met 1 enkele website. Toen zat het in de Router/Modem.

Is deze up-to-date?

Even volledig resetten en herconfigureren?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

groovy.

Nog nooit gehad,wel bij een ander forum maar direct daarna kom ik er weer op.
In to each life some rain must fall.

Sterremuur

Ik heb een cronjob gemaakt voor een aantal van mijn websites om te volgen welke offline gaan.
Ik heb audiofreaks erbij gezet.

https://ebenaupi.ml/pingtest.html

https://ebenaupi.ml/pingtest.log

:)
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

funky

CitaatEven volledig resetten en herconfigureren?

Reset heb ik (volgens mij) gedaan, n.l. de stekker eruit en paar minuten laten weer er in. Geen resultaat.
Herconfigureren: alle instellingen opnieuw invoeren, zal ik morgen doen.


CitaatIk heb een cronjob gemaakt voor een aantal van mijn websites om te volgen welke offline gaan.
Ik heb audiofreaks erbij gezet.

https://ebenaupi.ml/pingtest.html

https://ebenaupi.ml/pingtest.log

OK, ik ga die ping test ook doen als AF bij mij onbereikbaar is.  8)




Sytse Fliege

Right, nu kon ik de site vanmorgen ook een tijd niet bereiken. Andere sites wel. Ofwel; inderdaad AF issue.
Ach, kikker toch op!

i2Paq

Citaat van: Opa Spylac op 20 juni 2020, 09:42:13Right, nu kon ik de site vanmorgen ook een tijd niet bereiken. Andere sites wel. Ofwel; inderdaad AF issue.

Misschien even de tijd er bij zetten zodat het makkelijker zoekt in de logs bij de hoster.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...