• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Denon pma 900v

Gestart door Denonlover, 21 juni 2020, 15:42:51

Vorige topic - Volgende topic

Denonlover

Hallo

Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar de houten zijpanelen van deze versterker. Of moesten er mensen zijn die dit kunnen namaken?

https://www.usaudiomart.com/details/649077642-denon_pma900v_precision_audio_component_preamplifier/images/618827/


Denonlover

Ook geen mensen die weten uit welk soort hout deze zijpanelen gemaakt zijn?

Sytse Fliege

De panelen van het apparaat uit de link zijn overduidelijk van gefineerd spaanplaat gemaakt.

Er zullen vast bedrijven zijn die dit kunnen maken.

Houd er rekening mee dat echt hout uitzet en krimpt, al naar gelang de luchtvochtigheid ('s zomers uitzetten, 's winters krimpen). Ofwel, het is verstandig dit soort panelen van spaanplaat of mdf te maken. "Fineren" kan je eventueel ook zelf, met wrapfolie. Wordt best mooi denk ik. Waarschijnlijk kan je dit soort panelen gewoon bij een bouwmarkt of een houthandel op maat kan laten zagen. Moet je alleen zelf nog even de gaatjes boren.

Waar je dan ook rekening mee moet houden; je hebt langere schroeven nodig dan die er nu in zitten. Tenzij er ooit al een keer panelen opgezeten hebben en je de originele langere schroeven nog hebt.

Een tip voor mensen die juist van die panelen af willen; gebruik KORTERE schroeven. Ik had hier laatst een klacht op een door mij gereviseerde versterker; één kanaal was "opeens" uitgevallen. Bleek dat eigenaar de originele schroeven zonder panelen had gemonteerd en deze te ver naar binnen had gedraaid, resultaat; sluiting op de input printplaat en die printplaat inclusief diverse printsporen ook gebroken...

Ach, kikker toch op!

Regenpak

Ga met een plaatje of een sample naar een professionele houtbewerker/meubelmaker. Die kan vast precies vertellen wat je moet hebben en het ook maken. Op jouw plaatje is het overigens "Vinyl overlay particle board"... Dat kan je op de plaatjes overigens goed zien op de beschadigde hoekjes.

Overigens nu snap ik waarom de zijschroeven van mijn PMA-700D zo lang zijn!

Tjerk
It's been Monday all week long!

Denonlover

Ik ga mijn licht eens opsteken bij meubelmaker. Bedankt om te reageren.

KR720

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het echt hout is, en als ik me niet vergis is dat rozenhout.


"Voor oeverloos gezever is er het Grand Café. Maar ook daar geldt dat we elkaar horen te respecteren."

Randomuser

27 juni 2020, 10:46:12 #6 Laatste wijziging: 27 juni 2020, 10:48:52 door Mr.Tisniks
Spaanplaat met plastic plakfolie en in sommige modellen nog hoogglans gelakt. Zelfs de grote jongens zoals de 970 en 1500 hebben het.
Staat ook op de sticker op 1 van de zijpanelen van die 900V uit Amerika - "Vinyl overlay particle board".