• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Service manual C-Audio RA501

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 21 juni 2020, 21:20:32

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Ben momenteel opzoek naar een service manual van een prof versterker. C-audio RA501 maar niks voor te vinden. De versterker is niet stuk, maar ik wil de bias opnieuw controleren en e.v.t. goed instellen. Kan iemand me misschien meer info verschaffen?
Op Hifiengine vind ik wel de zwaardere broertjes zoals de RA1001.

https://www.hifiengine.com/manual_library/c-audio/ra1001.shtml

Foto van deze RA501

Regenpak

Gewoon tussen punt A en B instellen op 300+/-10 mV. Die versterkers zijn allemaal identiek afgezien van het aantal output MOSFETs.

Tjerk
It's been Monday all week long!

AntiAudioKwakzalverij

Het is toch lastig om de bias in te stellen. Deze versterker heeft alle componenten anders genummerd. Er zijn wel overeenkomsten zoals de spoel en de 10 ohm 2.5watt weerstanden. De bias pot is ook 1k. Ik ga zoeken naar de transistor q17 in dit model. Helaas hebben ze niet twee meetpunten gemaakt op de printplaat.

Regenpak

Kan je niet gewoon die Britten contacteren?

Tjerk
It's been Monday all week long!

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Regenpak op 22 juni 2020, 22:00:31Kan je niet gewoon die Britten contacteren?

Tjerk
Bestaat die fabrikant dan nog? Kan er niks over vinden.

AntiAudioKwakzalverij

Dit kwam ik tegen op het pro audio forum:
Herman bought the C-Audio brand as part of a group of companies, and effectively killed it. A few models were produced using the brand name post acquisition. Hardware assets(spares etc) were transferred to Harman UK, which at the time was the distribution and service arm for Harman products. This was sold/whatever, to Sound Technology an MI distribution company, who now distribute and service most of the Harman brands. Their service dept still has all the service manuals and layouts. They used to have an ex C-Audio staff member working there. If you need circuits etc, send an email.

Heb een mail gestuurd naar de support van Herman, je weet maar nooit....

Heintje

Ik denk dat je Harman bedoelt, zoals in Harman Kardon Ltd of zoiets?

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Heintje op 23 juni 2020, 00:03:28Ik denk dat je Harman bedoelt, zoals in Harman Kardon Ltd of zoiets?
Ja bedoel Harman en niet Herman  ;D

AntiAudioKwakzalverij

30 juni 2020, 20:39:36 #8 Laatste wijziging: 30 juni 2020, 20:45:21 door Mmuetst
Ben helaas nog niet veel verder gekomen. Heb één kant van de versterker los gemaakt zodat ik de printbanen kan volgen. Vanaf de power torren zie ik de twee weerstanden van 560 ohm die naar de gate gaan (dit zou meetpunt a en b moeten zijn). Als ik daar de spanning tussen meet kom ik over de 100 volt ipv millivolts (102 volt) en dan kan wel kloppen want de voeding is +/- 51 volt per kant.

Regenpak

Citaat van: Mmuetst op 30 juni 2020, 20:39:36Ben helaas nog niet veel verder gekomen. Heb één kant van de versterker los gemaakt zodat ik de printbanen kan volgen. Vanaf de power torren zie ik de twee weerstanden van 560 ohm die naar de gate gaan (dit zou meetpunt a en b moeten zijn). Als ik daar de spanning tussen meet kom ik over de 100 volt ipv millivolts (102 volt) en dan kan wel kloppen want de voeding is +/- 51 volt per kant.
Da's raar want dat zou betekenen dat het een heel ander concept is met de drains aan elkaar geknoopt. De RA1001 is een source follower.

Foto's?

Tjerk
It's been Monday all week long!

AntiAudioKwakzalverij

Nee, geen foto’s gemaakt. Wel antwoord gehad van Harman:

Thank you for contacting Harman Customer Support.

Unfortunately, your query has reached the Lifestyle Division of Harman Audio and we do not have any information about products from our Professional Division. Therefore, I would like to advise you to email our professional division. You can find their email here:

hprotechsupportemea@harman.com

I am certain that they will be more than happy to assist you further.

In alternative, you may also contact the professional service representative in you country : https://www.akg.com/international-representatives.html

Regenpak

It's been Monday all week long!

Sytse Fliege

De Nederlandse service afhandelaar geeft in ieder geval aan dat ze niet geauthoriseerd zijn schema's te verstrekken...



Bron: https://www.dsa-avl.com/onderdelen-bestellen-2/

Ach, kikker toch op!

Randomuser

Ik zou eens op dit forum vragen: https://forum.speakerplans.com/amp-forum_forum24.html
Zitten veel Britse techneuten op die C-Audio en dergelijke goed kennen.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Mr.Tisniks op  1 juli 2020, 08:02:29Ik zou eens op dit forum vragen: https://forum.speakerplans.com/amp-forum_forum24.html
Zitten veel Britse techneuten op die C-Audio en dergelijke goed kennen.
Bedankt voor de Tip, ga ik zeker proberen.

Heb inmiddels antwoord gekregen:

Hi Michael,
You have come to the right place. I will do my best to find this information, but it might take time. I will get back to you with any results.

Regards
 
JEROME KING
Applications Engineer, LV & Hospitality
Harman Professional Solutions