• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Nu eindelijk eens akoestiek aanpakken

Gestart door TrueRibbon, 12 juni 2023, 22:03:56

Vorige topic - Volgende topic

Theo van Wermeskerken

En dat is het dus ook.
Zeer welkom hier Hero, het heeft een poosje geduurd maar je bent los met een prima reactie.
En ja, het betreft een erg grote ruimte en in elke ruimte heb je nu eenmaal bepaalde afmetingen waarin
specifieke frequenties een probleem kunnen gaan genereren.
Een dode kamer is in huiskamer situaties al helemaal onmogelijk en net zo ongewenst en akoestische maatregelen zijn dus eigenlijk in elke ruimte wel mogelijk en soms zeer noodzakelijk.
Daar boven op 14 hoog heb je het dan ook best voor elkaar.
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Walt

Is het nog steeds het idee als je zo hoog zit, om een geaarde printplaat onder de audiolamp te leggen? Of is dat niet meer nodig voor de recentste versie?

berret

Citaat van: Walt op  9 maart 2024, 15:34:37Is het nog steeds het idee als je zo hoog zit, om een geaarde printplaat onder de audiolamp te leggen? Of is dat niet meer nodig voor de recentste versie?
Aan de opbouw van de audiolamp en audiotegel is de laatste jaren niets essentieels veranderd.
En aangezien ik zelf op de Achterhoekse zandgrond leef en niet in een flat op 14 hoog kan ik er vanuit hier niet over oordelen. Wel weet ik dat er in zo'n appartement op 14 hoog een meter of 2 a 3 beton zit tussen de aarde en de tegel/lamp die een verstorende invloed zouden kunnen hebben. In dat geval is een extra referentie met aarde aan te bevelen

Walt