Laat je akoestische aanpassingen zien..

Gestart door Tdo, 10 juli 2020, 17:14:46

Vorige topic - Volgende topic

Parker700

Citaat van: WanFie op 22 juli 2020, 19:06:29Ik weet niet waar die meting vandaan komt, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Minder dan 0,2 sec bij 31 Hz. Dat haal je buiten nog niet.
Dan zal mijn meting wel fout zijn (iPhone met meetmicrofoontje).
Muziek, daar kikker je van op!

WanFie

Citaat van: Parker700 op 22 juli 2020, 20:02:41
Citaat van: WanFie op 22 juli 2020, 19:06:29Ik weet niet waar die meting vandaan komt, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Minder dan 0,2 sec bij 31 Hz. Dat haal je buiten nog niet.
Dan zal mijn meting wel fout zijn (iPhone met meetmicrofoontje).

Bij een RT60 meting moet de geluidsdruk minimaal 60 dB boven het omgevingsgeluid zijn. Stel je meet 35 dB in de "stille" kamer, dan moet de meting op 95 dB of nog liever op 100 dB.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Knosti de Platenwasser

Citaat van: WanFie op 22 juli 2020, 19:06:29
Citaat van: Parker700 op 22 juli 2020, 17:12:07Enige wat ik heb gedaan is wat kurk geplakt om de reflectie van de linker speaker wat te temperen. (en rotzooi op tafel)

Ik denk dat ik aan de nagalmtijd niets meer hoef te doen.

En verder weet ik het niet.

Ik weet niet waar die meting vandaan komt, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Minder dan 0,2 sec bij 31 Hz. Dat haal je buiten nog niet.

De reflectiearme ruimte van het m.i.t. zou hier jaloers op zijn. :)
... on an Electrospective Odyssee.

Parker700

Citaat van: Knosti de Platenwasser op 22 juli 2020, 23:50:00De reflectiearme ruimte van het m.i.t. zou hier jaloers op zijn. :)

Het is mij al duidelijk dat mijn manier van meten niet goed was.
Muziek, daar kikker je van op!

Tdo

Weer een stap verder in ‘t akoestische verhaal..

Zo.   8)

'Jongens waren we - maar aardige jongens'    (Nescio)

Rubble

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Tdo

Citaat van: Rubble op  5 augustus 2020, 16:43:24Ziet er smurfig uit!!! Heel smurf

U smurft het precies: het smurt idd best smurf!  ;D

Rubble

Citaat van: Tdo op  5 augustus 2020, 16:52:36
Citaat van: Rubble op  5 augustus 2020, 16:43:24Ziet er smurfig uit!!! Heel smurf

:D :D :D

Ik zie een Wende LP, hebben wij die niet ooit geruild voor een paartje attenuators?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Tdo

Citaat van: Rubble op  5 augustus 2020, 17:46:45
Citaat van: Tdo op  5 augustus 2020, 16:52:36

:D :D :D

Ik zie een Wende LP, hebben wij die niet ooit geruild voor een paartje attenuators?

Zou zomaar kunnen  ;D

minplus

Kutschilderijen, helemaal hopeloos, niet te geloven, waar is je smaak verdwaald? ;D
Werken ze lekker?
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

audiovorden

Ziet er fraai uit. Zelfontwerp of kant en klaar gekocht?.

Tdo

Citaat van: minplus op  5 augustus 2020, 18:39:27Kutschilderijen, helemaal hopeloos, niet te geloven, waar is je smaak verdwaald? ;D
Werken ze lekker?

Vind ze bèst aan te gluren  ;D

Yup, werken echt goed. Beter dan de zellufbouw absorptieschermen.

Tdo

Citaat van: audiovorden op  5 augustus 2020, 18:40:18Ziet er fraai uit. Zelfontwerp of kant en klaar gekocht?.

Helemaal zelf uitgezocht  ;D

groovy.

Mooie wandversiering en ook nog audiofiel.
In to each life some rain must fall.

evehal

Gisteravond bij Thedo geweest om zijn nieuwe kunstvoorwerpen te bewonderen, maar vooral om het effect van die voorwerpen te horen!
Tijdens het, altijd, gezellige moment van koffiedrinken met bijbehorend lekkers, raakten we aan de praat over de vorige, zelfgemaakte, panelen en het "waarom" van deze nieuwe.
Ondergetekende heeft nl. meer en meer weet van de gevolgen van akoestische problemen, maar nog weinig van de mogelijke oplossingen.
Bij de eerste klanken van Ibrahim Maalouf viel mijn mond open: wat een rust en wat prettig om te luisteren. Zo ook bij alle andere muziek, die we beluisterden: zeer aangenaam, met duidelijke afbeelding en plaatsing van de instrumenten en stem! Ooh,......... wat een rust!!
Het moge duidelijk zijn, dat ik erg onder de indruk ben van het effect van deze akoestische panelen in Thedo's luisterruimte!