• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Dat klinkt geil uit je luidsprekers

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 11 juli 2020, 10:28:24

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Nicktube op  4 september 2021, 19:35:34Met welke cd-speler speel je? Zelf heb ik als streamer/dac een Auralic Vega G1 met daarvoor een Uptone Etherregen, wat niet onaardig klinkt. Maar mijn Marantz CD-94mk2 is vele malen muzikaler.
Streamen is wel heel gemakkelijk veelzijdig natuurlijk, vandaar dat ik mijn setup niet zomaar de deur uit doe. Maar ik hoor steeds meer om me heen en zelfs winkeliers die een loopwerk prefereren ten opzichten van streamen als het gaat om geluidskwaliteit.
Wel vond ik cd rips vanaf een server beter ten opzichten streams van Tidal of in mijn geval Qobuz.
Heb een Audiolab 8000CD ooit voor een prikkie 2e hands in Houten gekocht. Mijn Blue Sound is de 1e generatie Vault, dus daarin kan ik ook CD omzetten naar Flac. Misschien kun je verschil horen in remasters, maar ja, welke is beter of welke vind je beter, kan ik beter zeggen.

AntiAudioKwakzalverij


Ad58

De Stockfisch albums "Closer To The Music" deel 1 t/m 5. Heerlijk laidback dus wel lekker na al dat gegeil....
Voor als het iets pittiger mag zijn, alles van Sara K van hetzelfde label.

Angus en Julia Stone valt overigens ook niet te versmaden vind ik, vooral de oudere albums.

En natuurlijk mijn favorietenlijst in Spotify ....

AntiAudioKwakzalverij

Prachtig album:  Lady Blackbird album: Black acid soul    nummer: Fix it.
(Maar rest van dit album is heerlijk, opname is ook prachtig)

AntiAudioKwakzalverij

Dit album leren kennen door forum lid @Walt ook haar andere album is interessant, maar als ik moet kiezen is dit net effe mooier
Melanie de Biasio: "With All My Love" van het album No Deal

AntiAudioKwakzalverij

Ai Kuwabara album: live at Blue note Tokyo nummer: Black Orfeus Medley
(Het is even een zit, nummer duurt 12:11   :D )

AntiAudioKwakzalverij

Anouar Brahem album The Astounding Eyes Of Rita
Nummer The Lover Of Beirut.

AntiAudioKwakzalverij

Ryan Adams - Live At Carnegie Hall (2015) (24-96)
Er zijn twee albums van, deluxe kan ik aanraden, zit ook het verhaaltje van de artiest bij.
Mooie live registratie  ;D

AntiAudioKwakzalverij

7 november 2022, 22:12:42 #113 Laatste wijziging: 7 november 2022, 22:18:06 door Mmuetst
Je moet er van houden natuurlijk, maar ik kan deze fusion Jazz wel waarderen:
Zach Brock album Dirty Mindz


Deed me gelijk aan Snarky Puppy (waar hij ook mee samen heeft gespeeld, dat verbaast dus niets)


minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Mojo Makers, heerlijke dampende Blues...album

AntiAudioKwakzalverij

7 november 2022, 22:43:58 #116 Laatste wijziging: 7 november 2022, 22:47:36 door Mmuetst
Jamison Ross, heerlijke muziek
Deze drummer heeft drie albums gemaakt. Mix van Soul, Jazz en gospel komen samen (was blues nog vergeten).
Zelfde nummer maar nu live

AntiAudioKwakzalverij

7 november 2022, 22:52:57 #117 Laatste wijziging: 7 november 2022, 22:57:09 door Mmuetst
En dit album weer op het spoor gekomen door forum lid @Minplus
Dominique Fils-Aimé Album: Nameless

RenéN

Citaat van: minplus op  7 november 2022, 22:18:14Melanie is een klasse apart.
https://www.youtube.com/watch?v=FQXINNLAGmk
+100  ;D ;D ;D. Wat een práchtige uitvoering dit, Miniplus. Het lijkt wel alsof haar lief of zo net achter de camera staat :), en wat intiem is dat op deze manier gebracht...... Thnx!

RenéN

Citaat van: RenéN op  8 november 2022, 14:24:45
Citaat van: minplus op  7 november 2022, 22:18:14Melanie is een klasse apart.
https://www.youtube.com/watch?v=FQXINNLAGmk
+100  ;D ;D ;D. Wat een práchtige uitvoering dit, Miniplus. Het lijkt wel alsof haar lief of zo net achter de camera staat :), en wat intiem is dat op deze manier gebracht...... Thnx!

En toen kwam deze er ook maarzo achteraan....Zelfs op een laptop beluisterend, tranen in de ogen.....