• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Dat klinkt geil uit je luidsprekers

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 11 juli 2020, 10:28:24

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Citaat van: morph op 11 juli 2020, 20:16:31
Citaat van: Opa Spylac op 11 juli 2020, 16:47:59Ik gebruik deze vaak, om te testen. Lekker veel ruis in de opnamen, maar hé, ik test alleen maar vintage, dus dan mag 't!  ;D

Grobschnitt - Tontillon

PS: De tjoep gooit een hoop bitjes weg, dus 't klinkt daarop een stukje minder goed dan in 't echt.

Misschien is deze fraaier?
Eroc - Tontillon

Nope, lijkt wel of daar nóg meer ruis in zit.

De versie die ik luister komt van een cd van Grobschnitt (Rockpommel's Land, Diving Duck / Repertoire PMS 7095-WP) en is daar als bonustrack op opgenomen.

Interessante info:



De opnamekwaliteit is uitstekend (op wat analoge ruis na, maar dat stoort me niet).

Ach, kikker toch op!

AntiAudioKwakzalverij

Bij deze muziek moest ik even aan Joy Division denken.
Het zeker niet voor een ieder weg gelegd maar de opname is prachtig, vooral het begin met de gitaar.
Rome Album Hansa Studio Session nummer: Querkraft.

AntiAudioKwakzalverij

Imelda May  - call me....prachtige stem...

morph

12 juli 2020, 01:20:59 #33 Laatste wijziging: 12 juli 2020, 01:28:03 door morph
Citaat van: Opa Spylac op 11 juli 2020, 21:02:37Nope, lijkt wel of daar nóg meer ruis in zit.

De versie die ik luister komt van een cd van Grobschnitt (Rockpommel's Land, Diving Duck / Repertoire PMS 7095-WP) en is daar als bonustrack op opgenomen.
Ik luister sporadisch en fragmentarisch vanaf youtube en dan alleen via laptop speakertjes. Ik zal het Eroc 3 album eens opsnorren, want ik dacht dat die cd-versie wel goed was.
Je "Rockspommel's Land" versie is een eerdere remaster dan de huidig nog leverbare. Die versie bevat 2 cd's en heeft diverse bonustracks. De tweede cd bevat live opnames. Maar juist "Tontillon" is er niet meer bijgezet. Misschien omdat het album Eroc 3 intussen ook op cd verschenen is.

AntiAudioKwakzalverij

Eric Bibb - Four Years, No Rain  zeer mooie opname (hele album is gaaf als je van deze Blue’s houdt)



AntiAudioKwakzalverij

chris isaak nummer Blue Spanish Sky (ook toe te passen bij liefdes verdriet  ;) )


AntiAudioKwakzalverij

Een gitaar stukje, instrumentaal. Mooie opname.
Stuart McCallum Album Solitude nummer Saltburn

AntiAudioKwakzalverij

Nick cave...op een andere manier....

minplus

Citaat van: minplus op 11 juli 2020, 21:02:18Ik ga straks als vrouwlief naar bed is even checken op hoog volume over de speakers of dit het nummer is.
Want via de koptelefoon is dit op jijbuis "wel aardig" maar daarbij voel je absoluut niet iets aan je benen of je buik.

Kwam er gisteren niet meer van maar net even gecheckt en het is idd. "My Compensation". En eigenlijk vibreert je hele buitenkant mee maar voel je het het sterkst op je onderste helft. Het blijft een heel aparte ervaring.

Wie van jullie heeft dit ook op zijn set bij dit nummer?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 12 juli 2020, 21:07:16
Citaat van: minplus op 11 juli 2020, 21:02:18Ik ga straks als vrouwlief naar bed is even checken op hoog volume over de speakers of dit het nummer is.
Want via de koptelefoon is dit op jijbuis "wel aardig" maar daarbij voel je absoluut niet iets aan je benen of je buik.

Kwam er gisteren niet meer van maar net even gecheckt en het is idd. "My Compensation". En eigenlijk vibreert je hele buitenkant mee maar voel je het het sterkst op je onderste helft. Het blijft een heel aparte ervaring.

Wie van jullie heeft dit ook op zijn set bij dit nummer?
Net even op mijn TSM luidsprekers. De Magnepans gaan niet laag genoeg. Maar met de dubbele woofers van de TSM staat inderdaad de hele mancave te trillen inclusief de luisteraar. Of ik het nummer mooi vind....nee, maar daar gaat het niet om. Er zit iets heel bijzonders in dit nummer.
Ga het nummer zeker een keer testen op mijn transmissie lijn luidsprekers. Bedankt voor de tip!

minplus

Citaat van: Mmuetst op 12 juli 2020, 21:32:20
Citaat van: minplus op 12 juli 2020, 21:07:16
Citaat van: minplus op 11 juli 2020, 21:02:18Ik ga straks als vrouwlief naar bed is even checken op hoog volume over de speakers of dit het nummer is.
Want via de koptelefoon is dit op jijbuis "wel aardig" maar daarbij voel je absoluut niet iets aan je benen of je buik.

Kwam er gisteren niet meer van maar net even gecheckt en het is idd. "My Compensation". En eigenlijk vibreert je hele buitenkant mee maar voel je het het sterkst op je onderste helft. Het blijft een heel aparte ervaring.

Wie van jullie heeft dit ook op zijn set bij dit nummer?
Net even op mijn TSM luidsprekers. De Magnepans gaan niet laag genoeg. Maar met de dubbele woofers van de TSM staat inderdaad de hele mancave te trillen inclusief de luisteraar. Of ik het nummer mooi vind....nee, maar daar gaat het niet om. Er zit iets heel bijzonders in dit nummer.
Ga het nummer zeker een keer testen op mijn transmissie lijn luidsprekers. Bedankt voor de tip!

Het is even wennen want heel apart als je niet veel van haar kent en gewend bent. Vond het nummer aanvankelijk ook niet echt mooi, maar na de CD een aantal malen gedraaid te hebben ging ik het nummer steeds meer waarderen en erg mooi vinden.
En ja, dat trillen...  8)  ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Ik tril graag ook op deze Belgische rakkers:
Het is wel super elektronische muziek, maar vult wel lekker de ruimte

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 12 juli 2020, 21:42:53Het is even wennen want heel apart als je niet veel van haar kent en gewend bent. Vond het nummer aanvankelijk ook niet echt mooi, maar na de CD een aantal malen gedraaid te hebben ging ik het nummer steeds meer waarderen en erg mooi vinden.
En ja, dat trillen...  8)  ;D
Ga er eens rustig voor zitten, heb het album bij mijn favorieten gezet.

AntiAudioKwakzalverij

Dit is ook van die maffe muziek (video is nog maffer) maar het klinkt wel lekker.
Lump album: Lump nummer: Late to the flight

morph

"My Compensation" is een mooi nummer. Klinkt lekker.

Ook het nummer "Crossroads" van dit in zijn geheel al fraaie album is leuk om te draaien (grotendeels blues-covers, live opgenomen in 1986 zonder publiek, gebruikmakend van 1 microfoon). Lekker, onderuit hangend, genieten:


Cowboy Junkies - Whites Off Earth Now!!
cd

Subtiel mooier klinkt de sacd versie:

Cowboy Junkies - Whites Off Earth Now!!