• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Reclame onzin in HiFi land

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 12 augustus 2020, 23:46:27

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: WanFie op  1 september 2020, 19:49:23Wie zijn wij om daarover te zeuren. Waar in wél moeite mee heb, is het alsmaar toenemende voodoo gehalte voor echt oplichtersprijzen.

Mooi dat je deze in bijna 1 zin weet te vereenzelvigen.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

chansig

Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

rob768

Ik vind wel dat wanneer iemand een veredeld koperdraadje verkoopt voor dik geld dat af en toe (best wel vaak) naar oplichting neigt.
Verder: zou het niet mooi zijn wanneer we met zijn allen een keer een blinde AB test konden opzetten. Misschien een keer op een beurs? Welke fabrikant durft dat aan?

Sytse Fliege

Citaat van: chansig op  2 september 2020, 10:38:55Die ?

Gr. Hans

Nou, dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken.

Maar ik snap gewoon niet wat je wil zeggen.

Ach, kikker toch op!

chansig

Ah...het leek me zo logisch.

Er staan 2 zinnen die elkaar best wel tegenspreken...hij weet ze bijna te vereenzelvigen of beterder verenigen in 1 zin..vind ik knap, vind ik niet knap.

Dat idee. Snap dat vereenzelvigen een niet juist gekozen woord is. Excuus voor de verwarring.

Hoop zo beter.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

WanFie

Citaat van: rob768 op  2 september 2020, 11:56:45Ik vind wel dat wanneer iemand een veredeld koperdraadje verkoopt voor dik geld dat af en toe (best wel vaak) naar oplichting neigt.
Verder: zou het niet mooi zijn wanneer we met zijn allen een keer een blinde AB test konden opzetten. Misschien een keer op een beurs? Welke fabrikant durft dat aan?
AB testen werken niet. Voor mij althans. Na drie keer wisselen ben ik de kluts kwijt en hoor het verschil tussen een wekkerradio en topset niet meer.
Kabels en apparatuur beoordeel ik, door er langer naar te luisteren en dan de positieve of negatieve eigenschappen op te schrijven. Dit heeft niks met prijzen of reclame te maken. De hoge prijzen hebben alles met marge, service en omzetsnelheid te maken. Ik lees hier telkens... ja, maar wel thuis eerst beluisteren. In de praktijk wordt zo'n apparaat dan 20 keer uitgeleend, voordat er één verkocht is. Maar dat moet dan wel een nieuwe zijn. Dat demomodel moet dan onder de inkoopprijs verkocht worden. Er gaan nog steeds veel audiowinkels failliet. Ik denk dat die "vette handel" er wel uit is.
Firma's zoals Allwave  Vogelzang en Stassen hadden vroeger wél een hoge omzetsnelheid, maar hebben dit ook niet volgehouden. 15 TD160 draaitafels op één dag was geen uitzondering.
Conclusie veel gaan kopen en niks eerst proberen. Dan kunnen de prijzen omlaag.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Regenpak

Citaat van: WanFie op  2 september 2020, 19:49:25AB testen werken niet. Voor mij althans. Na drie keer wisselen ben ik de kluts kwijt en hoor het verschil tussen een wekkerradio en topset niet meer
Dan doe je iets fout. Of er is daadwerkelijk geen verschil tussen die topset en wekkerradio. Heb nu twee keer zo'n test gedaan waarbij ik geen verschil hoorde en eentje waarbij ik dat wel hoorde (glasbak vs. zandbak). Maar dat werd door metingen ook bevestigd.

Tjerk
It's been Monday all week long!

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: tito op  1 september 2020, 14:06:57Had je >> deze site << al gecheckt op reclame onzin van pseudo-wetenschappelijke aard?   ;)
Om even antwoord te geven op je vraag, nee. Van deze site wordt ik juist blij. Ook de uitleg hoe hij High-end ziet en dat het niet betekend dat high-end per definitie duur moet zijn. Hoewel mijn mancave geen slechte akoestiek heeft lijkt het me juist leuk om de akoestiek via tips van deze site te verbeteren. Zal voor deze site juist reclame willen maken!

rob768

Ik blijf simpel de stelling houden: een koperdraadje van voldoende dikte doet het 100% goed. Een dure kabel is mooier, toont leuker,en doet het soms net zo goed.

Sytse Fliege

Citaat van: chansig op  2 september 2020, 17:25:01Ah...het leek me zo logisch.

Er staan 2 zinnen die elkaar best wel tegenspreken...hij weet ze bijna te vereenzelvigen of beterder verenigen in 1 zin..vind ik knap, vind ik niet knap.

Dat idee. Snap dat vereenzelvigen een niet juist gekozen woord is. Excuus voor de verwarring.

Hoop zo beter.

Gr. Hans

Ah, I see. Behalve of je 't nu wel of niet knap vindt  ;D

Desondanks meen ik toch wel te begrijpen wat WanFie stelt; geen moeite met dure (audio)spullen an sich, wel met dure (audio)spullen waarvan de meerwaarde die in geld in de prijs uitgedrukt zou moeten zijn uitsluitend wordt onderbouwd met "bral".



Ach, kikker toch op!

chansig

Desondanks is dat niet waar het mij om ging.  ;D

Gr. Hans

Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Leobus

Citaat van: rob768 op  2 september 2020, 23:03:17Ik blijf simpel de stelling houden: een koperdraadje van voldoende dikte doet het 100% goed. Een dure kabel is mooier, toont leuker,en doet het soms net zo goed.
Het woord “soms” in je opmerking, maakt je bewering er niet sterker op.😉 Het impliceert dat er toch verschillen zijn.
Groet,
Leobus

Jeronimo

Citaat van: Leobus op  3 september 2020, 10:52:56
Citaat van: rob768 op  2 september 2020, 23:03:17Ik blijf simpel de stelling houden: een koperdraadje van voldoende dikte doet het 100% goed. Een dure kabel is mooier, toont leuker,en doet het soms net zo goed.
Het woord “soms” in je opmerking, maakt je bewering er niet sterker op.😉 Het impliceert dat er toch verschillen zijn.
Groet,
Leobus
Als onderbouwing van de stelling (eerste zin) bedoeld, is het allemaal toch niet zo simpel blijkbaar. :angel:

WanFie

Citaat van: Sytse Fliege op  3 september 2020, 07:53:46
Citaat van: chansig op  2 september 2020, 17:25:01Ah...het leek me zo logisch.

Er staan 2 zinnen die elkaar best wel tegenspreken...hij weet ze bijna te vereenzelvigen of beterder verenigen in 1 zin..vind ik knap, vind ik niet knap.

Dat idee. Snap dat vereenzelvigen een niet juist gekozen woord is. Excuus voor de verwarring.

Hoop zo beter.

Gr. Hans

Ah, I see. Behalve of je 't nu wel of niet knap vindt  ;D

Desondanks meen ik toch wel te begrijpen wat WanFie stelt; geen moeite met dure (audio)spullen an sich, wel met dure (audio)spullen waarvan de meerwaarde die in geld in de prijs uitgedrukt zou moeten zijn uitsluitend wordt onderbouwd met "bral".




Dat exclusieve audio duur is, begrijp ik wel. Desondanks vind ik het wel jammer, dat het voor een steeds kleinere groep bereikbaar is. Geld uitgeven aan klankschaaltjes, smeerseltjes en stickertjes vind ik oplichterij. Mocht iets dergelijks werken (al is het alleen tussen de oren) waarom moet het dan zo idioot duur zijn? Een stickertje van â,¬0,02 verkopen voor â,¬ 50,-, omdat het onverklaarbare eigenschappen zou hebben, bv. Of allerlei stralingskastjes en peperdure onderzettertjes.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)