• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Beyerdynamic T1 versus Beyerdynamic DT880S

Gestart door FineTune, 29 augustus 2020, 22:12:46

Vorige topic - Volgende topic

FineTune

29 augustus 2020, 22:12:46 Laatste wijziging: 29 augustus 2020, 23:38:49 door FineTune
Onlangs en T1 gekocht. Verwachte er veel van, maar kom toch bedrogen uit. Niet dat de T1 slecht klinkt. Integendeel. Maar, en dat was mij ook een verrasing, klinkt hij zeker niet beter dan mijn oude DT880S uit de jaren tachtig.

De DT880S klinkt natuurlijker en ruimtelijker. Tevens is het draagcomfort een stuk hoger.
Anders gezegd; de T1 klinkt in het hoog soms onnatuurlijk, een beetje pushed. Het laag is ook een beetje geboost. Op het eerste gehoor best mooi hoor, maar uiteindelijk ietwat vermoeiend.

De T1 gaat weer in de verkoop en blijf bij mijn DT880S.

Samen met mijn Sennheiser HD800 heb ik daarmee toch een wel heel mooi koppeltje  :) 


karma

Geluid is persoonlijk. Zorg wel dat je T1 goed is ingespeeld en die hem niet te snel weg als je hem nieuw hebt gekocht. Beyers moeten echt wat langer inspelen. Ik speel op mijn drumstel nog steeds met een DT990pro. Die kan goed klinken maar met een verkeerde combinatie ook niet, bijvoorbeeld een teveel aan hoog. Het hangt dus ook nog een keer samen waarmee je hem gebruikt.

Regenpak

Duurde inderdaad een poos voordat mijn oren m'n DT770Pro konden waarderen naast mijn DT990's. Nu vind ik ze geweldig!

Tjerk
It's been Monday all week long!