• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wat is je favoriete buis en waarom en laat zien

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 5 september 2020, 10:12:11

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Citaat van: Mmuetst op 30 oktober 2021, 10:04:57Kent iemand deze buis. En ik vroeg me af waarom deze buis niet meer gemaakt wordt?

De grote Japanse bedrijven zijn niet geïnteresseerd in niche productie.

Wel een prachtige versterker trouwens.



Ach, kikker toch op!

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Sytse Fliege op 30 oktober 2021, 13:48:17Wel een prachtige versterker trouwens.
Ja, vond hem zelf ook niet lelijk. Maar als je zo'n beest bezit en je buizen zijn op een gegeven moment versleten, dan moet je de hoofdprijs gaan betalen voor deze buizen. Of er moet een mogelijk zijn om de versterker om te bouwen voor gangbare types.
Luxman had ook versterkers waar afwijkende type buizen werden gebruikt: MQ-3600 met 8045G eindbuizen die door NEC werden gemaakt voor Luxman.

Sytse Fliege

Volgens mij moeten er ook wel wat meer reguliere buizen in kunnen, staat me bij althans, maar houd me ten goede, buizen is (helaas/nog) geen dagelijkse kost voor me.

Die Lux is trouwens ook prachtig. Ik houd erg van dat "non-blingbling", het meer zakelijke zeg maar, niet al dat glimmende spul uit China.



Ach, kikker toch op!

AntiAudioKwakzalverij

Vandaag eens gekeken welk merken er gebruikt zijn in de Cayin versterker voor het voorversterker gedeelte
In het voorste gedeelte zitten Sylvania JAN CHS 6SL7GT / VT-229. Komen uit 1944 uit de US. Zie aardige prijzen van deze buizen voorbij komen.
Dit is het gain gedeelte van de voorversterker. Verder zitten er twee Electro Harmonix 6SN7 voor het fasendraai gedeelte.
En de enige orginele buis van Cayin zelf zit in de stabilisator buis.


Eindbuizen zijn de Genalex Gold Lion KT88