• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Deuk (je) in woofer

Gestart door Duclaasie, 16 september 2020, 20:11:26

Vorige topic - Volgende topic

Duclaasie

Ga ik doen, hoewel ik nog steeds op antwoord wacht bij een ander verzoek. Zal er eens een belletje aan wagen

Duclaasie

Maandag ga ik voor de schade aan de Tannoy naar Audiolab. Total Speaker repair heeft vakantie tot begin oktober. Zal bij Audiolab dus ook de vraag voorleggen en eventueel de woofer laten herstellen.

Duclaasie

Vandaag zelf nog een poging ondernomen. Ik zag bij gebruik van tape de deuk wel iets bewegen, maar door de lage hechting sprong hij dan weer terug.

Vandaag een poging gedaan met diverse soorten dubbelzijdig tape met hoge kleefkracht. Door dit voorzichtig op een klein oppervlak aan te brengen en elke keer een klein stukje los te trekken heb ik langzaamaan de deuk er uit getrokken.

Een ieder bedankt voor het meedenken


minplus

Plakbandje dus, idd. :)
Gefeliciteerd! 8)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Duclaasie je moet je naam veranderen in Duct-laasie  ;)
Mooi dat het gelukt is!

Rubble

"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

richard

Mooi dat het gelukt is. Ook een goed idee om toe te voegen aan de rij uitdeuk middeltjes.
Genoeg is beter.

Duclaasie

Ik ben er ook erg blij mee dat het is geslaagd. Blijft altijd een beetje riskant, een aankoop met ingecalculeerd risico. In dit geval pakt het gelukkig goed uit.

Duclaasie

Helaas is betreffende woofer door mijn buurjongetje alsnog onder handen genomen en is de faseplug nu onherstelbaar beschadigd. Bij navraag via Hanze Hifi bij de ontwerper ( Joachim Gerhard) blijkt dat deze woofers niet meer op voorraad liggen en de enige optie een ASE Scanspeak 18W8522G01 is. Deze heeft naar het lijkt dezelfde specs en is nog leverbaar. Nu nog een reparateur vinden die het wil uitvoeren, aangezien de woofer niet lost wanneer ik alle schroeven heb gelost. Risico op schade bij forceren is mij toch te groot.

Heintje


schuit

Of even draaien dan zou het ook los kunnen schieten.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Duclaasie

Ik begrijp niet wat je bedoeld met even draaien om onderstaande te herstellen.






RJVR

Erg jammer, Ik heb ook nooit begrepen wat er zo leuk aan is om die dingen in te drukken. Kleine deukjes in textiel gaan er trouwens prima uit met de stofzuiger.

Kan total spreaker repair er niets mee?
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Duclaasie

Total Speaker repair heb ik inmiddels gemaild, neem aan dat die het kunnen fixen.

minplus

Hopelijk.
En al een vingertje afgehakt? ::)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right