• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Advies gevraagd, draadloze koptelefoon voor gebruik voor TV

Gestart door mgroen, 20 september 2020, 13:49:39

Vorige topic - Volgende topic

mgroen

Situatie is als volgt:

ik zoek een draadloze koptelefoon oplossing voor beluisteren van geluid tijdens tv kijken.

Toelichting / situatieschets:
De TV is een budget smart TV. Heeft meerdere HDMI en koptelefoon aansluiting. Echter geen bluetooth aansluiting.
Ik heb een goede draadloze JBL bluetooth koptelefoon (model JBL E55BT).
In de ideale situatie zou ik deze JBL koptelefoon aan de tv willen koppelen. Maar hoe? TV heeft geen bluetooth.

Andere optie, welke ik al heb geprobeerd:
Aanschaf draadloze koptelefoon set, met een zender. In mijn geval de Sony MDR-RF811RK , voor een nog acceptabel prijsje (60 euro), deze aangesloten op de koptelefoon aansluiting van de TV. Resultaat: veel ruis, dit is niet te doen. Andere optie zou nog kunnen zijn, een andere set (min of meer zelfde prijsklasse) (zo ja, wat wordt er aangeraden)?
Er zijn ook draadloze headsets van 200 euro of meer, dat is niet te bedoeling voor deze situatie.

Wat ik zoek:
een oplossing, er zijn (denk ik), 2 opties:
1) de al in bezit zijnde draadloze JBL bluetooth koptelefoon aan TV koppelen (zo ja: hoe?)
2) een andere draadloze headset incl. zender kopen, waar dan betere ervaringen mee zijn?

Mogelijk is er natuurlijk nog een andere optie, waar ik niet aan gedacht heb?

Het hoeft echt geen state-of-the-art topkwaliteit geluid te zijn, gewoon goed genoeg voor tv en films, maar niets speciaals verder.

Budget: zo'n maximaal 50 / 60 euro, liefst lager natuurlijk.

Wie kan mij van advies voorzien?

bedankt.

Tom!

Losse BT zender/ontvanger aan de tv. Mijne komt van deAction en kostte daar 6 euro. Aliexpress heeft ze ook en waarschijnlijk Conrad ook wel.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Lampje

"Opruimen....ja, het gaat lukken!"