• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

lekenvraag is duurder beter?

Gestart door deleeuw, 10 februari 2019, 11:25:18

Vorige topic - Volgende topic

deleeuw

beste audio freaks,

ik ben een leek die veel plezier beleeft aan zijn huidige 5.1 setup:
Denon AVR X2400H receiver
B&W CM1  speakers, 2 voor en 2 achter
B&W Centerspeaker, ik dacht vd 600-serie
REL T5i subwoofer

nogmaals, klinkt wat mij betreft goed.
goed. De reden voor de Denon 2400 was dat naar mijn mening deze genoeg vermogen zou leveren voor deze setup, ik heb een gemiddeld grote woonkamer.

Een collega van mij gaf aan dat hij laatst een duidelijk verschil in klank had gehoord tussen de Denon x3500 en de x4500 (beter). een duurdere/zwaardere receiver zou dus echt een betere klank afgeven?
Klopt dit? loont het om puur voor klank (dus los van extra features en extra vermogen) een duurdere av receiver aan te schaffen?

alvast bedank!


TANNOY

CitaatEen collega van mij gaf aan dat hij laatst een duidelijk verschil in klank had gehoord tussen de Denon x3500 en de x4500 (beter). een duurdere/zwaardere receiver zou dus echt een betere klank afgeven?
Klopt dit?

Nee!  ;)
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

a.b.


Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

chansig

Dutch & Dutch 8M, Paradigm Pw Link, 2 BK XLS 200 subwoofers

Wim72

Denon x3500:
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive)105 W95 W-
Uitgangsvermogen (8 Ω/ohm, 20 Hz – 20 kHz, 0,08 % T.H.D.)--125 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive)135 W125 W165 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1% 1ch Drive)180 W150 W200 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 10% 1ch Drive)215 W--

Denon x4500: