• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Marantz en de audessey app

Gestart door rob768, 26 september 2020, 11:41:00

Vorige topic - Volgende topic

rob768

Zijn er hier Marantz gebruikers die de audessey app gebruiken om hun speakers in te regelen? Wat zijn de ervaringen daarmee?

Bloom

Ik heb een Marantz AV8802A voorversterker en daarop staat Audissey om de speakers mee in te regelen, maar ik heb dat altijd gedaan via een wizard in het menu van de Marantz, niet via een app.

Jack_D

Het ligt natuurlijk een beetje aan je inrichting van je ruimte. Ik zie Audyssey, Dirac en soortgelijk systemen als een uiterst redmiddel om in een "lastige" ruimte toch nog wat winst te behalen. Maar veel mensen tegenwoordig gooien hun spul neer, meetmicrofoon erop, ff meten, en klaar....

Bij mij gaat het er niet beter op klinken, dus  staat het uit. Als je de Audyssey App gebruikt heb je wat meer mogelijkheden dan op je reciever zelf.


Veel mensen vinden Audyssey, Dirac enz helemaal super en kunnen blijkbaar niet zonder. Mijn geluid wordt er niet beter op wat ik ook instel. Maar dat komt misschien omdat ik wellicht een "makkelijk" ruimte heb?.

Maar ik zou zeggen, gewoon lekker mee experimenteren, en luisteren met je oren, niet met je ogen jezelf blind staren op grafiekjes.

Citaat van: rob768 op 26 september 2020, 11:41:00Zijn er hier Marantz gebruikers die de audessey app gebruiken om hun speakers in te regelen? Wat zijn de ervaringen daarmee?
I like music........