• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Cambridge phono input (intern <> extern)

Gestart door JanT, 11 oktober 2020, 18:19:26

Vorige topic - Volgende topic

JanT

Goedendag,

Cambridge Audio levert versterkers met een phono input, bijvoorbeeld bij de AXR100.

Is een beter resultaat te verwachten als ik niet die input gebruik, maar tussen de platenspeler en de versterker de Cambridge Audio Solo plaats (phono voorversterker)? Of is de kwaliteit van de interne phono amp goed genoeg/van dezelfde kwaliteit?

Op basis van puur een prijsvergelijking van de AXR100 (500 euro) en de Audio Solo (180 euro) verwacht ik dat het toevoegen van de externe voorversterker beter geluid oplevert. Maar dat dat ook geldt voor andere Cambridge versterkers/receivers met een interne phono amp.

Klopt dat een beetje?

Dank en groet,
JanT

Rogers Hifi

Welkom,

Als de phono voorversterker goed matched met het aangesloten element zal je zeker winst behalen.

morph

Citaat van: JanT op 11 oktober 2020, 18:19:26Op basis van puur een prijsvergelijking van de AXR100 (500 euro) en de Audio Solo (180 euro) verwacht ik dat het toevoegen van de externe voorversterker beter geluid oplevert. Maar dat dat ook geldt voor andere Cambridge versterkers/receivers met een interne phono amp.

Klopt dat een beetje?

Nee, als je de productiekosten van elk apparaat tot in detail zou weten zou je net zo goed de verwachting kunnen uitspreken dat wat er in zit aan phono-voorversterker hetzelfde is.
Het lijkt me vooral een los ontwerp te zijn voor hen die geen phono-voorversterker in hun Cambridge versterker hebben en toch bij het merk willen blijven.
De Duo zou overigens wel een toevoeging kunnen zijn omdat die naast MM ook MC aan kan.
Een keuzemogelijkheid die zowel bij de AXR100 als de Solo ontbreekt. Maar of daarvan het MM deel klankmatig afwijkt van de AXR100 is ook niet bij voorbaat te zeggen.

Duclaasie

Je kunt de vraag ook gewoon bij Cambridge neerleggen. Mijn ervaring met de klantenservice van CA is tot op heden bijzonder goed. Denk dat ze je dit prima kunnen toelichten.

Rubble

Als er al verschil hoorbaar is dan moet je set dat opk nog kunnen laten horen. Wat voor draaiafel ga je er aan hangen? En veel belangrijker, met welk element?
 
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

JanT

Dag allen,
Dank voor de reacties.
De platenspeler is een Technics SL-1900 met een nieuw element: AT VM540ML.
Ik ga de vraag ook eens voorleggen aan de klantenservice van Cambridge. Ik ben benieuwd naar hun reactie.
Vr. groet, Jan


Rubble

Ik denk dat je met die AXR100 prima geluid zult hebben.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield