• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Info over Audio GD Precision 2

Gestart door TheMaestro, 21 november 2020, 20:12:37

Vorige topic - Volgende topic

Rubble

Ah, in dier voege. Hoe werkt dat dan? Iedere keer een ander(e) (setje) weerstand(en) aan de beurt?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Sytse Fliege

Geen idee, ik heb 't ook maar van horen zeggen :)

Ik meen dat ik 't ergens bij een review las, maar ik heb niet de moeite genomen om uit te zoeken hoe 't exact zat.

Ach, kikker toch op!

KT88

Een laddernetwerkje, ongeveer zoals de stappen-spanningsdeler van een voltmeter.
Met de verhoudingen 1-2-4-8 enz. kun je een redelijk aantal combinaties maken die het signaal verzwakken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Resistor_ladder
- Audiodidact -

Rubble

Citaat van: KT88 op 15 december 2020, 19:34:10Een laddernetwerkje, ongeveer zoals de stappen-spanningsdeler van een voltmeter.
Met de verhoudingen 1-2-4-8 enz. kun je een redelijk aantal combinaties maken die het signaal verzwakken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Resistor_ladder
Interessant! Maar hoor je dan niet constant geklik als je aan de volume knop draait?

PS hedde gij een andere kat? Of eentje erbij?
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

KT88

Klikken zou je alleen kunnen krijgen als er DC aan de ladder wordt aangeboden.
Derhalve koppelcondensatoren gebruiken, of een DC-servo aan de uitgang van het aansturende apparaat.

Ik heb nog steeds mijn goeie poes(C)Opa Spylac Missy.

- Audiodidact -

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

PS, fun: De naam van de file van je nieuwe avatar is "watnou".

Zo heette de kat die ik voor Simmie en Kleine had  ;D

Ach, kikker toch op!

Rubble

Fijn! Ik zag een ander dier in je avatar, vandaar :D
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

KT88

Citaat van: Sytse Fliege op 15 december 2020, 20:23:05PS, fun: De naam van de file van je nieuwe avatar is "watnou".

Zo heette de kat die ik voor Simmie en Kleine had  ;D

Waar denk je dat ik die naam vandaan heb? :angel:
Ik vond het wel passend bij de foto. 8)
- Audiodidact -

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: KT88 op 15 december 2020, 20:13:48Klikken zou je alleen kunnen krijgen als er DC aan de ladder wordt aangeboden.
Derhalve koppelcondensatoren gebruiken, of een DC-servo aan de uitgang van het aansturende apparaat.
Rubble bedoelt het klikken van de relais, ja die hoor je heel zachtjes klikken, maar das toch niet erg?

KT88

Citaat van: Mmuetst op 15 december 2020, 20:39:49Rubble bedoelt het klikken van de relais, ja die hoor je heel zachtjes klikken, maar das toch niet erg?

Owja, maar dat is inderdaad heel zachtjes en op de luisterplek al niet mer waarneembaar lijkt me.
Ik heb zelf ook relais' aan de ingang van de versterker en hoor die eigenlijk niet (of niet meer).
Die rooie of blauwe Onron of NAIS relaisjes zijn ook behoorlijk stil van zichzelf.
- Audiodidact -

Rubble

Ik heb een Crown eindversterker en het inschakel relais daarvan klinkt als een hamer op een aambeeld. :D

Ik draai vaak nogal fors en frequent aan de volume knop. Vandaar de vraag. :D
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Sytse Fliege

Citaat van: KT88 op 15 december 2020, 20:30:17
Citaat van: Sytse Fliege op 15 december 2020, 20:23:05PS, fun: De naam van de file van je nieuwe avatar is "watnou".

Zo heette de kat die ik voor Simmie en Kleine had  ;D

Waar denk je dat ik die naam vandaan heb? :angel:
Ik vond het wel passend bij de foto. 8)

Cool!

Ik moet wel eens gaan onthouden wat ik allemaal aan wie vertel....

Word wel lastig, als gediplomeerd massawoordenaar...

Ach, kikker toch op!

TheMaestro

Wat ik er over gelezen heb is dat Audio GD alles doet om de signaalpaden zo kort mogelijk te houden, alles ten faveure van de geluidskwaliteit.
MF M6Si, Mystère Ai11, Sony PS-X6, Fluance RT85, Sony PS-X2, Sony PS6750, Sony X559ES, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One, Bluesound Vault2.
"The message is in the music"

TheMaestro

Na die poes was ik effe benieuwd waar dit draadje heen ging.....😉
MF M6Si, Mystère Ai11, Sony PS-X6, Fluance RT85, Sony PS-X2, Sony PS6750, Sony X559ES, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One, Bluesound Vault2.
"The message is in the music"