• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Blokkeren berichten

Gestart door KT88, 6 december 2020, 18:16:30

Vorige topic - Volgende topic

KT88

Beste admins,

Is het misschien mogelijk om bepaalde leden of postings te blokkeren?
Ik word schijtziek van die paginavullende foto's van draaitafels en schermafbeeldingen in het muziektopic.
Als je zo vreselijk ijdel bent dat je elke plaat, single of afgespeeld bestand zo debiel groot moet plaatsen, dan is voor mij de lol er al af, ongeacht de inhoud.
Ik scroll me suf iedere keer; ik geloof heus wel dat iemand die plaat of bestand in bezit heeft, dat hoeft niet iedere keer paginagroot gespamd te worden.
Hoe kun je ooit relaxed van je muziek genieten als je drukker bent met het fotograferen, een pic host zoeken, daar plaatsen, en copiëren naar het forum?
Tegen die tijd is je plaat alweer afgelopen. Tenzij het doel is "kijk mij eens een bijzondere muzieksmaak hebben".
Ik dank u wel.
- Audiodidact -

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: KT88 op  6 december 2020, 18:16:30Beste admins,

Is het misschien mogelijk om bepaalde leden of postings te blokkeren?
Ik word schijtziek van die paginavullende foto's van draaitafels en schermafbeeldingen in het muziektopic.
Als je zo vreselijk ijdel bent dat je elke plaat, single of afgespeeld bestand zo debiel groot moet plaatsen, dan is voor mij de lol er al af, ongeacht de inhoud.
Ik scroll me suf iedere keer; ik geloof heus wel dat iemand die plaat of bestand in bezit heeft, dat hoeft niet iedere keer paginagroot gespamd te worden.
Hoe kun je ooit relaxed van je muziek genieten als je drukker bent met het fotograferen, een pic host zoeken, daar plaatsen, en copiëren naar het forum?
Tegen die tijd is je plaat alweer afgelopen. Tenzij het doel is "kijk mij eens een bijzondere muzieksmaak hebben".
Ik dank u wel.
Heb je dan ook moeite met een link naar YouTube? Vaak vind ik dat wel handig dan kan ik snel horen of het iets is wat in mijn straatje past.

KT88

Nee, want die is niet paginagroot en wordt bovendien vaak als link gezet.
En daarbij is zo'n link informatief, zo kun je je snel een beeld vormen van de muziek.
Ik plaats zelf ook alleen maar YT-links, als ik al iets neerzet hier.
Zie de foto hieronder als voorbeeld van het verschil tussen een YT link en zo'n foto.

- Audiodidact -

morph

Citaat van: KT88 op  6 december 2020, 18:16:30Beste admins,

Is het misschien mogelijk om bepaalde leden of postings te blokkeren?
Ik word schijtziek van die paginavullende foto's van draaitafels en schermafbeeldingen in het muziektopic.

Ik dank u wel.
Ik ben maar een moderator en heb helaas geen idee of het kan.

Ik zou ook meer voelen voor het voorstel dat je eerst eens nagaat of je persoonlijke ergernis misschien heel eenvoudig is op te lossen door diegenen, die je leesplezier zo verstoren, eens een pm-tje te sturen met een vriendelijk verzoek of er iets te doen valt om jouw ergernis weg te nemen.
Zonder jouw probleem het probleem van de admins te maken, die niet bij voorbaat kunnen uitsluiten dat er medeforummers zijn die dat soort berichten wel kunnen waarderen.

mod-morph

KT88

6 december 2020, 19:10:19 #4 Laatste wijziging: 6 december 2020, 19:12:58 door KT88
Citaat van: morph op  6 december 2020, 18:56:53
Citaat van: KT88 op  6 december 2020, 18:16:30Beste admins,
Ik ben maar een moderator.....

Daarom was de vraag ook gericht aan de admins.
- Audiodidact -

minplus

Ik weet dat het op sommige forums kan maar heb hier geen mogelijkheid gevonden bij mijn zoekacties.
Gewoon maar doorklikken dus, vrees ik. Hoewel ik zelf meer kijk om welke muziek het gaat en de rest interesseert me weinig.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

Citaat van: KT88 op  6 december 2020, 19:10:19
Citaat van: morph op  6 december 2020, 18:56:53
Citaat van: KT88 op  6 december 2020, 18:16:30Beste admins,
Ik ben maar een moderator.....

Daarom was de vraag ook gericht aan de admins.

Dat weet ik.
Als je bericht zó was geweest had ik ook niet gereageerd:

Citaat van: KT88 op  6 december 2020, 18:16:30Beste admins,

Is het misschien mogelijk om bepaalde leden of postings te blokkeren?

Ik dank u wel.

Nu is het onnodig schoppen.

KT88

Citaat van: minplus op  6 december 2020, 19:25:37Ik weet dat het op sommige forums kan maar heb hier geen mogelijkheid gevonden bij mijn zoekacties.
Gewoon maar doorklikken dus, vrees ik. Hoewel ik zelf meer kijk om welke muziek het gaat en de rest interesseert me weinig.

Dank, dan weet ik dat.
Het is gewoon erg vervelend als je 20 van die non-stop grote berichten moet doorscrollen (ik lees vanuit recente berichten).

Citaat van: morph op  6 december 2020, 19:28:23Nu is het onnodig schoppen.

Potato-potatoe.
Ik ben gewend duidelijk mijn mening te geven zonder die moderne onzin van rekening houden met mogelijk gekwetste zieltjes, daar is het leven te kort voor.
Daarbij weet ik dat er meerdere mensen hier zich eraan ergeren.

Soit. Fijne dag verder.
- Audiodidact -

Duclaasie

Je kunt toch die topics overslaan en als je bij bent op alles gelezen klikken?

morph

Citaat van: KT88 op  6 december 2020, 19:36:54Potato-potatoe.
Ik ben gewend duidelijk mijn mening te geven zonder die moderne onzin van rekening houden met mogelijk gekwetste zieltjes, daar is het leven te kort voor.
Daarbij weet ik dat er meerdere mensen hier zich eraan ergeren.

Soit. Fijne dag verder.
Duidelijk.
Ik ben gewend om mensen die ik niet persoonlijk ken beleefd te behandelen.
Ouderwets misschien, maar slaapt bijzonder prettig.

Iemands handelen afzeiken zonder die zelf te raadplegen is niet bepaald een duidelijke mening geven maar lekker om de brij heendraaien om een persoonlijk punt te maken.
En het is in mijn ogen een ongelooflijk slap excuus om te komen met: "Ik en velen met mij". Alsof wie iets het eerst aankaart een vrijbrief heeft om te schofferen.

Ik heb respect voor je bijdragen, maar gedraag je.

Benco

ik heb ook een poos  veel muziek gepost met YT filmpjes erbij...
Iemand maakte mij daar attent op dat het kan vervelend was dat het te veel laden was ...
Ik heb toen  gezegd ; Sorry , zal het niet meer doen ...
Nu , als ik nog muziek post , zet ik er gewoon de YT link bij zonder foto.
Ik wil niemand tot last zijn , neen ook die niet ;)


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

Is idd. veel handiger, hoewel ik het vaak leuk vind om de cover te zien.
Komt ook omdat ik vroeger op grond van de covers vrijwel altijd zag of het de moeite was om een 2ehands LP te proberen. Heb me zelden vergist.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Het is mogelijk om in je profiel andere forumleden te blokkeren. Je ziet dan alleen een korte melding dat je die persoon blokkeert en verder geen volledige post van die persoon. Ik gebruik die optie zo weinig mogelijk omdat ik het leuk vind om de mening te lezen van mede forum leden ook al ben ik het niet (of zij met mij) eens, maar tja soms ontkom je er niet aan. Deze blokkade is dan over het hele forum heen en niet binnen een bepaald topic.
Misschien is het een idee om een topic te openen “laat je plaat zien” los van welke muziek luister je nu....misschien een idee?

Heintje

Is het niet mogelijk om dat muziektopic-deel van dit forum te benaderen met een browser die bij jou zo is ingesteld dat plaatjes kleiner of alleen als link worden weergegeven? Ik weet niet of dat je probleem oplost, maar het is te proberen.  8)

i2Paq

Misschien in de forum-Config instellen hoe groot het getoonde plaatje mag zijn?
Dit is dus niet hoe groot het werkelijke plaatje mag zijn maar hoe groot de getoonde thumbnail is.

Ben je meteen van alle ellende af.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...