• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Gesloten bedrade hoofdtelefoon van ca. € 400,-

Gestart door EMandemaker, 29 september 2021, 13:43:26

Vorige topic - Volgende topic

EMandemaker

29 september 2021, 13:43:26 Laatste wijziging: 29 september 2021, 13:59:03 door EMandemaer
Beste forumleden, ik ben nieuw hier, dus zal mij even voorstelen

Mijn naam is Evert, >40 jaar oud, werkzxaam als werkvoorbereider in de sportvelden, getrouwd 3 eigen kids en een pleegkind.

Ik heb een vraag aan jullie.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een bedrade (geen bluetooth zooi en ik heb een Fiio K3) gesloten (vanwege gebruik op kantoor) hoofdtelefoon. Mijn budget is rond de € 400,-
Ik ben gezegend met een paar flinke flappen aan de zijkant van mijn hoofd. Ik had een Sennheiser Momentum 2.0 (bedraad) maar die rust op mijn oren, en dat wordt ik toch na een uur of wat wel zat. Verder de Dali IO6 gepast, maar ook die past niet.
Ik ben geen onwijze audiofiel, maar luister wel graag naar goed weergegeven muziek.

Ik heb al zitten struinen op internet, Sennheiser heeft mooie hoofdtelefoons, maar zijn óf open óf flink onder óf flink boven budget. Denon heeft de AH-D5200, deze heb ik nog niet gepast, maar ben bang dat deze net zo groot als de Dali IO6 is, en dus te klein.. Er zijn wel bluetooth hoofdtelefoons zoals de B&W PX7 die je ook bedraad kan gebruiken, maar uiteindelijk gebruiken die dan nog steeds hun accu.. (die weer verouderd in de loop van de tijd) en dus nog steeds opgeladen moet worden e.d.

Kortom, hebben jullie tips?

Ik hoor het graag
Evert

berret

Probeer eens een beyer dt770pro, gesloten en bedoeld om weinig door te laten. Maar of die past, weet ik natuurlijk niet. En dat het na uren wat benauwd gaat voelen is inherent aan gesloten hoofdtelefoons, helaas.

EMandemaker

Beste Berret, dank je wel voor je antwoord.
Dat een gesloten hoofdtelefoon wat benauwd gaat aanvoelen snap ik, maar als hij maar niet op mijn oorschelpen drukt, want dat gaat op een gegeven moment pijn doen.

Ik ga naar deze Beyer luisteren!

minplus

Mijn flappen vallen mee maar ik heb wel met wat heen en weer schuiven ze in een omsluitende hoorn kunnen krijgen toen ik het drukken op de oorschelpen storend vond.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Jan66

Ik ben me aan het oriënteren op de Meze 99 Classics hoofdtelefoon. Dit is ook een gesloten type volgens de specificaties.

Regenpak

Ik heb voor op mijn werk ook een Beyer DT770Pro en hoewel-ie goed bevalt is de geluidsisolatie onvoldoende. Met kakelende collegae moet ik mijn volume erg hard zetten. Stomtoevallig heb ik net een Sony WH-1000X mk3 aangeschaft. Ja, dat is een BT ding maar ik gebruik hem bedraad met mijn Sansa Clip Zip en dat gaat erg goed. De Zip bungelt aan de linkerschelp met een custom male-male 3.5mm adapter. Geluidskwaliteit komt erg in de buurt van de Beyer alleen is het comfort wat minder omdat de oorschelpen wat broeien. Is kennelijk nodig vanwege de isolatie. De schelp is kleiner dan de Beyer dus of-ie past... Noise canceling werkt vrij aardig, alleen de hogere frequenties komen erdoorheen. De herrie van de bladblazerbrigade wordt evenwel goed de nek omgedraaid.

Tjerk
It's been Monday all week long!